Dacă per total piața germană de autobuze și autocare a crescut cu 12,5% în 2023, cea de vehicule electrice pentru transportul în comun a sporit cu 20%.
Conform cifrelor Autorității Federale de Transport Auto (KBA), raportate de mass-media comercială germană omnibus.news, anul trecut au fost înmatriculate 753 de autobuze electrice noi. În 2022 cifra era cu 20 de procente mai mică (632). Aceeași sursă amintește că în 2021 cifra a fost de 555 de unități.
În topul mărcilor, Mercedes a pierdut supremația în fața lui MAN. Noul lider a înmatriculat 246 de exemplare Lion City E. Secondanta sa a bifat 231 de modele eCitaro înmatriculate. O altă schimbare se înregistrează pe ultima treaptă a podiumului. Acolo unde regăsim Ebusco. O companie care a profitat de o comandă de 90 de autobuze electrice făcut de Berlin la finele lui 2021.
Piața germană nu și-a revenit total după pandemie
Per total, în Germania au fost înmatriculate 5.493 de autobuze și autocare noi (peste 3,5 tone), față de 4.883 în 2022. Ceea ce înseamnă un plus de 12,5%. Cu toate acestea, scriu cei de la omnibus.news, datele arată că piața, în special cea de autocare, nu și-a revenit după pandemie. Dovadă că în 2021 se contabilizau 6.474 de autobuze și autocare noi.
Care au fost liderul pieței germane de autobuze și autocare din 2023 (referindu-ne la piața generală, nu la segmentul e-bus)? Presa relatează că Daimler Buses, MAN și Iveco Bus împart podiumul câștigătorilor .
Omnibus.news notează și că „guvernul german a declarat că doar aproximativ 4,5% din toate autobuzele din transportul public au în prezent motor electric. Dacă ne concentrăm pe autobuzele electrice >8 tone, cifra este de fapt de doar 3,9%. Căci erau 2.562 de de astfel de autobuze electrice la sfârșitul anului”.
Comentați?