Home Autobuze 4 state cer UE să anunțe data până la care va mai permite comercializarea de vehicule grele poluante
AutobuzeCamioane

4 state cer UE să anunțe data până la care va mai permite comercializarea de vehicule grele poluante

63

Țările de Jos, Belgia, Danemarca și Luxemburg îndeamnă Uniunea Europeană să stabilească o dată clară de la care toate camioanele și autobuzele noi vândute în Europa ar trebui să aibă emisii zero de dioxid de carbon.

Anticipând o decizie a Comisiei Europene în privința unor noi standarde de emisii poluante pentru vehiculele comerciale medii și grele, patru state vor să forțeze stabilirea – după exemplul zonei autoturismelor – unei date clare pentru interzicerea vânzării de vehicule comerciale poluante în Europa.

În februarie 2023, Comisia Europeană urmează să propună standarde de CO2 mai stricte pentru vehiculele grele de marfă, pentru a respecta obiectivele blocului privind schimbările climatice.

Pentru autoturisme există deja o decizie privind interzicerea vânzării de vehicule noi care poluează începând cu 2035. Din acel an, toate autoturismele noi comercializate în Uniunea Europeană vor trebui – indiferent de tehnologia de propulsie utilizată – să aibă emisii zero de CO2. Prin această măsură se speră ca, până în 2050, întregul parc auto al blocului comunitar să fie „verde”.

Termen pentru comercializarea de vehicule grele poluante

În acest context, Țările de Jos (Olanda), Belgia, Danemarca și Luxemburg consideră, fără a specifica o dată-țintă, că UE ar trebui să impună un termen clar până la care camioanele și autobuzele ar trebui să ajungă la emisii zero de CO2, iar acest termen este necesar să se înscrie în obiectivul UE de a avea zero emisii nete de gaze cu efect de seră în economia sa până în 2050.

„Revizuirea viitoare a standardelor de CO2 pentru HDV-uri (vehicule grele) oferă o oportunitate unică de a trimite un semnal puternic pieței și de a stimula o tranziție în timp util”, au menționat autoritățile din cele patru state UE într-un document comun.

Faptul că tocmai aceste țări au decis să solicite stabilirea unei date-limită pentru stoparea comercializării de vehicule comerciale poluante nu este de mirare dacă avem în vedere că flotele lor se află printre cele mai noi de pe întregul continent. Cu excepția Belgiei.

Vârsta medie a vehiculelor comerciale medii și grele

Conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) vârsta medie a vehiculelor comerciale medii și grele, camioane și autobuze, este de 14,2 ani. Statul european cu cel mai nou parc auto în acest segment este Austria (6,6 ani), în timp ce România se află la celălalt capăt al scalei cu o vechime a parcului auto de camioane și autobuze de 18,6 ani. Singurele țări cu un parc de vehicule grele mai vechi decât cel din România sunt Italia (19 ani) și Grecia (22,7 ani).

Singurele țări care au un parc auto de HDV-uri mai cu o medie de vârstă sub 10 ani sunt, în ordine, Austria (6,6 ani), Danemarca (7,5 ani), Luxemburg (7,7 ani), Franța (9,2 ani), Germania și Slovenia (9,7 ani), Elveția (9,8 ani) și Țările de Jos (9,9 ani).

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...