Guvernul urmează să reaprobe indicatorii tehnico-economici pentru contractul prin care Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cumpără 16 locomotive electrice noi.
Este un contract lansat în licitație în octombrie 2022, finanțat prin PNRR și cu o singură ofertă depusă, cea a producătorului Alstom. Dacă va fi declarată conformă, ARF poate semna contractul, termenul din calendarul PNRR fiind 31 decembrie 2023.
În Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici, Ministerul Transporturilor arată că, față de valoarea inițială a costului de 438 milioane lei, contractul prevede posibilitatea unei perioade mentenanță de 40 de ani, dublă față de cea inițială, de 20 de ani.
„Introducerea locomotivelor electrice LE, ce fac obiectul acestei achiziții publice, vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează:
Dej – Brașov – București – Constanța;
Timișoara – Arad – Brașov – București – Constanța;
Timișoara – Cluj – Iași;
Iași/Suceava – București – Constanța;”
Numărul pasagerilor care au circulat cu trenul a fost, în primul semestru...
deCargo & Bus13 octombrie 2025Alstom a finalizat prima conversie a unei locomotive de manevră diesel la...
deCargo & Bus22 septembrie 2025Metroul de Drumul Taberei: 10 trenuri Alstom au ajuns în România, urmează...
deCargo & Bus24 iulie 2025Guvernul german intenționează să investească 166 de miliarde de euro până în...
deCargo & Bus3 iulie 2025
Comentați?