Volvo
Home Autobuze Volvo, șasiu pentru autocar electric cu o autonomie de 700 km
AutobuzeNoutati

Volvo, șasiu pentru autocar electric cu o autonomie de 700 km

4

Volvo a prezentat un nou șasiu de autocar bazat pe platforma sa de autobuze electrice BZR. Arhitectura suportă o capacitate a bateriei de până la 720 kWh și este concepută pentru a permite autonomii de până la 700 de kilometri. Primele unități au fost deja rezervate pentru clienții din țările nordice și regiunea Benelux.

Volvo Buses a introdus primul său autobuz interurban electric, modelul 8900 Electric, în urmă cu un an și jumătate. Acesta a fost primul model construit pe noua platformă BZR Electric de 600 de volți a grupului. Și tocmai pe această arhitectură s-au bazat acum suedezii pentru a realiza un model cu o autonomie și mai mare pentru segmentul autocarelor.

Autonomie mai mare din platforma BZR Electric de 600 de volți

În loc să se oprească la 540 kWh ca înainte, șasiul noului model ajunge acum până la 720 kWh. În loc de șase pachete de baterii de 90 kWh, noul model poate găzdui opt unități. Această mișcare arată că dezvoltatorii Volvo lucrează de ani de zile la o autonomie mai mare: în cazul autobuzelor, capacitatea bateriei de 720 kWh, care oferă o autonomie de până la 700 de kilometri, marchează un vârf temporar.

În domeniul camioanelor, Volvo Trucks va lansa în 2026 un succesor al modelului FH Aero Electric , care, datorită unei baterii de 780 kWh, va putea apoi parcurge până la 600 de kilometri. Interesant este că platforma BZR pentru autobuzele electrice Volvo folosește baterii de la colegii săi de camion – pachetele de 90 kWh cu chimie NCA, fiecare cântărind 535 kg.

Noua versiune de autocar continuă să se bazeze, de asemenea, pe aceste baterii din generația actuală de camioane electrice . Se așteaptă însă ca acel camion de cursă lungă anunțat de Volvo Trucks să treacă la alte baterii. Chiar dacă Volvo nu a dezvăluit încă detaliile, camionul găzduiește și opt pachete de baterii, dar atinge o capacitate brută de 780 kWh, cu 60 kWh mai mult decât viitoarele autocare.

BZR Electric modificat

În orice caz, să trecem la fișa tehnică: BZR Electric modificat este compatibil cu autocare cu configurații de axe 4×2 sau 6×2, lungimi de 9,5 până la 14,9 metri și greutăți totale autorizate de până la 27,2 tone. Sistemul de propulsie rămâne neschimbat, la 200 sau 400 kW.

Sunt posibile configurații de baterii între patru și opt unități (360 până la 720 kWh). Volvo Buses declară o autonomie de până la 700 de kilometri pentru șasiu în ciclul de testare SORT 3. Ca toate vehiculele bazate pe BZR Electric, autocarele pot fi încărcate folosind două interfețe hardware – fie prin cablu cu până la 250 kW DC (port de încărcare disponibil în stânga sau dreapta), fie opțional prin OppCharge cu maximum 450 kW DC.

„Acesta este un șasiu de autocar electric capabil de călătorii mai lungi, cu mai puține opriri de încărcare și o versatilitate operațională mai mare – permițând rute interregionale lungi care anterior nu erau viabile pentru autocarele electrice”, subliniază suedezii într-un comunicat de presă. Volvo Trucks descrie capacitatea bateriei de până la 720 kWh ca fiind „lider în industrie”.

Producătorul nu specifică exact când vor fi lansate pe șosele primele autocare bazate pe platforma BZR modificată. Cu toate acestea, Volvo subliniază că șasiurile electrice vor fi oferite cu caroserii de la diferiți constructori, în funcție de piață și de cerințele clienților. Și: „Primul șasiu de autocar Volvo BZR Electric a fost deja carosat de Carrus Delta și este destinat clienților de pe piețele nordice și Benelux.”

Volvo BZR Electric CD

Volvo Buses a publicat și fișa tehnică pentru un model numit Volvo BZR Electric CD, cu o configurație a axelor 6×4, o baterie de 720 kWh și lungimi de 13,3, 14,0 sau 14,9 metri. CD-ul este probabil prescurtarea de la constructorul de caroserii menționat anterior, Carrus Delta.

Anna Westerberg, președinta Volvo Buses, subliniază că noul șasiu electric oferă mai mult decât o autonomie mai mare. „Acesta permite noi rute și oferă operatorilor o versatilitate sporită. Suntem mândri să prezentăm o soluție care face călătoriile sustenabile accesibile pentru mai mulți oameni pe mai multe rute.”

Noul șasiu de autocar al modelului BZR Electric modificat demonstrează cum electrificarea poate merge dincolo de reducerea emisiilor de gaze de eșapament. „Cu materiale provenite din surse responsabile și un produs construit pentru a rezista, minimizăm amprenta pe durata ciclului de viață. Și facem acest lucru oferind în același timp confort, eficiență și cele mai înalte standarde de siguranță atât pentru naveta zilnică, cât și pentru călătoriile pe distanțe lungi.”

Reamintim: Volvo Buses a dezvăluit modelul BZR Electric în martie 2024, ca rezultat al unei arhitecturi comune de e-mobilitate în cadrul Volvo Group. Cu trei ani mai devreme, în septembrie 2021, Volvo prezentase deja un șasiu electric numit BZL Electric (cu L în loc de R), conceput pentru autobuze cu un și două etaje. În afară de numele similar și de aceeași putere de propulsie (200 și 400 kW), cele două au puține în comun.

În configurația sa de bază, BZR Electric acceptă vehicule cu o lungime între 9,5 și 14,9 metri și o capacitate nominală a bateriei de până la 540 kWh. În centrul său se află un motor electric cuplat cu o cutie de viteze automatizată cu două trepte, care furnizează 200 kW sau 400 kW în configurația cu două motoare. Dar chiar și la dezvăluirea platformei, suedezii au subliniat „versatilitatea remarcabilă” a produsului. Se spunea că este deosebit de „pregătit pentru viitor”. La acea vreme, producătorul a anticipat că „este conceput pentru a permite versiuni atât pentru aplicații de transport rapid cu autobuzul (BRT), cât și, mai târziu, pentru autocare”.

Apropo, Volvo Buses a început recent și producția primului său șasiu electric pentru autobuze electrice extra-lungi. Așa-numitul șasiu BZRT servește drept bază atât pentru autobuzele articulate, cât și pentru cele bi-articulate cu o lungime de până la 28 de metri. Și, încă o dată, apare capacitatea totală de 720 kWh – distribuită pe opt pachete de baterii cu aceeași motorizare de 200 sau 400 kW. Prin urmare, sistemele de propulsie ale autobuzelor urbane foarte lungi și ale autocarelor de la Volvo sunt destul de similare.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

trenul
FeroviarNoutatiTransportatori

Numărul pasagerilor care au circulat cu trenul a scăzut cu 7,6% în primele șase luni din 2025

Numărul pasagerilor care au circulat cu trenul a fost, în primul semestru...

curierat
LogisticăNoutati

Poșta Română intră pe segmentul de curierat rapid

Poșta Română intră pe segmentul de curierat rapid și lansează un nou...

tarifele
CamioaneNoutatiTransportatori

Tarifele pe care le vor plăti transportatorii de marfă pentru fiecare km parcurs în România

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a anunțat deschiderea procedurii de transparenţă decizională pentru...

Fan Courier
LogisticăNoutati

Investiție masivă pentru FAN Courier

WDP investește 22 de milioane de euro într-un centru de distribuție pentru...