Producătorul canadian Ballard Power Systems intenționează să dezvăluie o nouă generație de module de pile de combustie pentru transportul public la Busworld, în Bruxelles, la începutul lunii octombrie. Modulul, numit FCMove-SC, are o putere maximă de cel puțin 75 kW.
Ballard Power este activă pe piața europeană de ceva vreme cu modulele sale cu pile de combustie: potrivit companiei, acestea au fost deja instalate în peste 850 de vehicule pe continent și sunt utilizate în principal de producătorii de autobuze Solaris din Polonia și Wrightbus din Irlanda de Nord . De exemplu, Rhein-Erft-Verkehrsgesellschaft (REVG) are în funcțiune 26 de autobuze cu hidrogen Solaris, în timp ce WestVerkehr operează doisprezece autobuze cu hidrogen Wrightbus în districtul Heinsberg. Este important de înțeles că un modul cu pile de combustie nu este un motor, ci un tip de generator de energie care transformă hidrogenul în electricitate și alimentează un motor electric.
Ballard FCmove-SC
Până în prezent, Ballard Power a vândut în Europa în principal module de pile de combustie FCmove-HD cu o putere de 70 kW și module FCmove-HD+ cu o putere de 100 kW. Acum, odată cu FCmove-SC, este lansat un nou modul de pile de combustie pentru transportul urban, bazat pe familia FCmove de la Ballard. Acesta este conceput pentru a oferi o putere continuă mai mare, o integrare simplificată a vehiculului, performanțe operaționale îmbunătățite și costuri mai mici pe ciclul de viață, ca parte a strategiei Ballard de paritate diesel.
Mai exact, Ballard Power citează următoarele îmbunătățiri:
- Densitate de putere volumetrică cu 25% mai mare datorită carcasei DC/DC integrate
- Temperatura maximă de ieșire a răcitorului cu 25% mai mare (60 °C → 75 °C) pentru o gestionare termică simplificată a vehicululuicu 40% mai puține componente
„FCmove®-SC este cel mai recent produs din noua platformă de bază a Ballard, care susține progrese mai ample care vizează provocarea principală a industriei: reducerea decalajului în ceea ce privește costul de proprietate față de sistemele diesel tradiționale”, a declarat Kevin Colbow, vicepreședinte senior și director tehnic la Ballard.
Noul modul de pile de combustie oferă o putere maximă de cel puțin 75 kW și este optimizat pentru performanțe operaționale constante și rezerve termice mai mari pentru o eficiență îmbunătățită. Subsistemele eficiente sunt proiectate pentru a susține o durată de viață estimată de aproximativ 25.000 de ore de funcționare în cadrul ciclurilor standard de funcționare din transportul public.
Îmbunătățirea serviciilor pentru flotă
În același timp, Ballard își extinde serviciile pentru flote pentru a combina FCmove-SC cu mentenanța și analiza predictivă. Comunicațiile integrate ale Ballard și portalul online FCServiceCloud Customer Insight sunt concepute pentru a permite procesele de mentenanță preventivă și predictivă, ajutând operatorii să maximizeze timpul de funcționare și să reducă costurile de asistență pe durata de viață.
„Ne concentrăm pe implementarea unor măsuri practice și măsurabile care să apropie autobuzele cu pile de combustie de paritatea motorinei”, a declarat David Mucciarro, vicepreședinte senior și director comercial. „Beneficiem de cea mai vastă experiență operațională din segmentul autobuzelor și de informațiile primite de la clienții noștri de lungă durată, pentru a oferi o soluție care simplifică integrarea vehiculelor, reduce costurile de operare și întreținere – susținută de servicii care mențin flotele în mod fiabil pe drumuri.”
Comentați?