În cadrul FIAA 2024 de la Madrid, juriul internațional a ales Tremonia City 75 Electric drept microbuzul anului 2025.
Vehiculele înscrise în competiția Minibus Euro Test au fost Aveuro e-Sprinter (România), Bluebus e-B6, de 6 m lungime (Franța), Car-Bus.net eUrban, construit în parteneriat cu chinezii de la Zeroid (Spania), Mercedes-Benz Reform-S City Max, compatibil cu propulsie HVO, dezvoltat de carosierul maghiar Inter Traction Electrics, Otokar eCentro (Turcia) și City 75 Electric, al Tremonia Mobility (carosierul german care a preluat fabrica Mercedes-Benz de minibusuri din Dortmund).
Juriul internațional pentru Autobuze și Autocare a organizat pentru a patra oară International Minibus Euro Test. Organizarea Minibus Euro Test este asigurată de membrului juriului spaniol și al revistei Autobuses & Autocares, condusă de redactorul-șef Miguel Seaz. FIAA și Ifema ajută juriul în sarcina sa.
Juriul, format din 24 de jurnalişti de specialitate din tot atâtea ţări, a putut alege dintre şase microbuze participante la această ediţie a Minibus Euro Test. FIAA este un târg comercial care are loc o dată la doi ani. În lumina acestui fapt, juriul a decis să testeze microbuze pentru transport urban și regional într-o ediție și microbuze pentru grupuri mici de călătorie și distanțe mai mari în ediția următoare. Anul acesta a venit rândul microbuzelor pentru serviciile de transport în comun. Criteriile minime pe care trebuie să le îndeplinească participanții: ele trebuie să fie versiuni standard și lungi de până la nouă metri și pot beneficia de orice tip de propulsie.
Cinci finaliste electrice
Între cele șase finaliste, cinci au fost electrice, în timp ce una a beneficiat de motorizare diesel. Juriul a avut la dispoziție trei zile pentru teste și creionarea concluziilor. Testul constă dintr-o parte practică solidă, o prezentare tehnică și una dedicată dezvoltării produsului.
Traseul a fost din nou conceput astfel încât punctele forte și slabe ale vehiculelor să fie dezvăluie, astfel că nu a lipsit și o zonă lungă de coborâre pentru a evalua capacitatea de recuperare a energiei. Prin explicațiile tehnice la fața locului oferite de reprezentanții producătorilor, juriul a avut, de asemenea, o perspectivă profundă asupra detaliilor fiecărui participant. Această abordare este o piatră de temelie a modus operandi al juriului International Bus & Coach of the Year, deoarece permite ca vehiculele să fie evaluate ca șofer, ca pasager și din punct de vedere al operatorului.
Anul acesta, ceremonia de premiere a avut loc în cadrul unei seri de gală fantastice, care a inclus și un concert spectaculos, cu muzică tradițională inspirată de legăturile Spaniei cu Mexicul. Apoi a venit momentul să fie aflat câștigătorul. Josa Prinz de la Tremonia a fost total surprinsă de faptul că „al său” City 75 Electric a fost desemnat Microbuzul Internațional al Anului. În urmă cu doi ani, Tremonia a preluat producția de microbuze din Dortmund de la ceea ce era atunci Evobus.
City 75 Electric este format doar dintr-o zonă frontală și cabină preluate de la Sprinter și o caroserie dezvoltată in-house, plus o transmisie achiziționată de la lituanienii de la Elinta Motors. Modelul a convins juriul cu construcția sa solidă și un sistem de propulsie bine echilibrat. Interiorul este spatios, iar pasagerii (maxim 34) se pot deplasa cu usurinta. Cele două uși – ușă dublă în față, ușă simplă în spate – oferă o bună accesibilitate, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități. Tremonia City 75 Electric are 8.468 mm lungime, baterii de 126 kWh, un motor puternic de 160 kW cu o capacitate de încărcare de 13,2 kW și încărcare rapidă printr-o conexiune CCS de 120 kW.
Comentați?