Home Transportatori Feroviar Tranzacție în domeniul trenurilor de mare viteză
FeroviarNoutati

Tranzacție în domeniul trenurilor de mare viteză

41

Un consorţiu spaniol achiziţionează 29,7% din producătorul trenurilor de mare viteză AVE. Consorțiul este format din acţionari ai producătorului de oţel Sidenor, guvernul regional şi banca locală Kutxabank.

Preţul pentru o acţiune Talgo este de 4,15 euro. La această sumă de adaugă 0,85 euro per titlu plătiţi de consorţiu, în cazul în care constructorul feroviar spaniol îşi îndeplineşte obiectivele financiare care vor fi stabilite.

Acordul trebuie aprobat de toate părţile implicate, iar tranzacţia ar urma să se finalizeze „în următoarele zile”, a informat Talgo. „Faptul că luarea deciziilor se va face din nou pe teritoriul nostru arată că recuperăm unul dintre obiectivele noastre industriale cheie”, a afirmat Ramiro Gonzalez, şeful provinciei Alava, una dintre cele trei provincii ale Ţării Bascilor. Oferta totală implică o evaluare maximă de aproximativ 595 milioane de euro pentru întreaga companie.

Săptămâna trecută, consorţiul anunţase că oferă până la 4,80 euro pentru o acţiune Talgo. Inclusiv 0,685 euro per titlu plătiţi de consorţiu dacă firma îşi îndeplineşte obiectivele financiare din 2027 şi 2028.

Producătorul de trenuri de mare viteză, companie strategică

Oficialii spanioli au declarat, în repetate rânduri, că Talgo este o companie strategică. Motivația: accesul său la informaţii sensibile cu privire la reţeaua feroviară din Spania. Ceea ce înseamnă, pe cale de consecinţă, asupra securităţii naţionale.

Ministrul Economiei, Carlos Cuerpo, a sugerat recent că Executivul ar sprijini o potenţială ofertă a unei firme industriale spaniole, cum ar fi Sidenor. „Ofertele vin din sectorul privat, de la companii care sunt solvabile, de natură naţională şi industrială. Desigur acesta este unul dintre obiectivele pe care le avem pentru firmele noastre strategice, cum ar fi Talgo”, le-a spus Cuerpo jurnaliştilor.

Anul trecut, Guvernul spaniol a blocat o ofertă publică de preluare, lansată de consorţiul ungar Ganz Mavag Europe pentru Talgo. A apreciat atunci că această tranzacţie ar „antrena riscuri pentru securitatea naţională şi ordinea publică”.

Înfiinţat în anul 1942, Grupul Talgo este principalul furnizor de trenuri pentru operatorul feroviar spaniol Renfe. Compania, la care principalul acţionar este fondul de investiţii Trilantica, exportă trenuri în special în Germania, Arabia Saudită, Danemarca, Egipt şi SUA.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiRutierTransportatori

HAGERO și Eurowag, parteneriat pentru transport internațional

Companiile HAGERO și Eurowag au încheiat un parteneriat strategic pentru eficiență și...

CamioaneNoutati

Camioanele Ford F-Max ajung în Europa pentru transport intern între fabrici

Ford F-Max va asigura operațiunile de transport intern ale companiei Ford.

NoutatiVehicule speciale

Iveco vizează vânzarea diviziei sale de apărare

Producătorul italian de camioane Iveco intenționează să vândă divizia sa de apărare....

NoutatiVehicule speciale

AFM: 126 de dealeri au fost validați în cadrul Programului Rabla pentru Tractoare

Administraţia Fondului pentru Mediu – AFM a publicat lista cu cei 126...