Home Transportatori Feroviar Tranzacție în domeniul trenurilor de mare viteză
FeroviarNoutati

Tranzacție în domeniul trenurilor de mare viteză

211

Un consorţiu spaniol achiziţionează 29,7% din producătorul trenurilor de mare viteză AVE. Consorțiul este format din acţionari ai producătorului de oţel Sidenor, guvernul regional şi banca locală Kutxabank.

Preţul pentru o acţiune Talgo este de 4,15 euro. La această sumă de adaugă 0,85 euro per titlu plătiţi de consorţiu, în cazul în care constructorul feroviar spaniol îşi îndeplineşte obiectivele financiare care vor fi stabilite.

Acordul trebuie aprobat de toate părţile implicate, iar tranzacţia ar urma să se finalizeze „în următoarele zile”, a informat Talgo. „Faptul că luarea deciziilor se va face din nou pe teritoriul nostru arată că recuperăm unul dintre obiectivele noastre industriale cheie”, a afirmat Ramiro Gonzalez, şeful provinciei Alava, una dintre cele trei provincii ale Ţării Bascilor. Oferta totală implică o evaluare maximă de aproximativ 595 milioane de euro pentru întreaga companie.

Săptămâna trecută, consorţiul anunţase că oferă până la 4,80 euro pentru o acţiune Talgo. Inclusiv 0,685 euro per titlu plătiţi de consorţiu dacă firma îşi îndeplineşte obiectivele financiare din 2027 şi 2028.

Producătorul de trenuri de mare viteză, companie strategică

Oficialii spanioli au declarat, în repetate rânduri, că Talgo este o companie strategică. Motivația: accesul său la informaţii sensibile cu privire la reţeaua feroviară din Spania. Ceea ce înseamnă, pe cale de consecinţă, asupra securităţii naţionale.

Ministrul Economiei, Carlos Cuerpo, a sugerat recent că Executivul ar sprijini o potenţială ofertă a unei firme industriale spaniole, cum ar fi Sidenor. „Ofertele vin din sectorul privat, de la companii care sunt solvabile, de natură naţională şi industrială. Desigur acesta este unul dintre obiectivele pe care le avem pentru firmele noastre strategice, cum ar fi Talgo”, le-a spus Cuerpo jurnaliştilor.

Anul trecut, Guvernul spaniol a blocat o ofertă publică de preluare, lansată de consorţiul ungar Ganz Mavag Europe pentru Talgo. A apreciat atunci că această tranzacţie ar „antrena riscuri pentru securitatea naţională şi ordinea publică”.

Înfiinţat în anul 1942, Grupul Talgo este principalul furnizor de trenuri pentru operatorul feroviar spaniol Renfe. Compania, la care principalul acţionar este fondul de investiţii Trilantica, exportă trenuri în special în Germania, Arabia Saudită, Danemarca, Egipt şi SUA.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Lion's City E
AutobuzeNoutati

MAN deschide calea pentru asamblarea autobuzelor electrice în Azerbaidjan

MAN și Improtex Trucks & Buses au semnat un memorandum de înțelegere...

AutobuzeNoutati

IVECO BUS este lider în mobilitatea durabilă în Lazio

IVECO BUS, împreună cu dealerul Romana Diesel și compania Indcar, și ca...

Lyten
NoutatiTehnologie

Lyten, undă verde pentru achiziția Northvolt

Dezvoltatorul american de baterii Lyten a primit undă verde pentru a achiziționa...

AutobuzeCamioaneNoutatiTehnologie

MAN și ABB îmbunătățesc fiabilitatea sesiunilor de încărcare MCS

MAN Truck & Bus și ABB raportează progrese suplimentare în validarea sistemului...