Daimler Truck își shimbă strategia: investițiile în camioane cu baterii sunt limitate, camionul H2 amânat. Informația a fost făcută publică de Electrive, care citează rapoartele companiei și presa germană.
Daimler Truck adoptă un program de austeritate și își atenuează strategia anterioară. Producătorul de vehicule comerciale cu sediul la Stuttgart ia în considerare producția contractuală de camioane electrice și amână lansarea camionului său H2 până la începutul anilor 2030. În plus, aproximativ 5.000 de locuri de muncă vor fi pierdute în Germania până în 2030.
Obiective clare la Daimler Truck
Daimler Truck a prezentat aceste reduceri într-o nouă foaie de parcurs strategică numită „Mai puternic 2030”, care își propune să crească profitabilitatea și reziliența companiei. Prin strategia modificată a Grupului, conducerea din jurul CEO-ului Karin Rådström răspunde „dinamicii imprevizibile cauzate de factori externi” – în special, prețurile la energie, subvențiile și cerințele de reglementare în schimbare și „viteza variabilă a decarbonizării pe piețele principale”. Conducerea Grupului a anunțat acum detaliile foii de parcurs în cadrul propriei Zile a Piețelor de Capital 2025, la fabrica de producție din Cleveland, SUA.
Prin urmare, este clar că Daimler Truck (în special în SUA) investește din nou mai mult în competitivitatea platformei sale diesel și evaluează în viitor între producția internă și externalizarea pentru camioanele sale alimentate cu baterii. Compania intenționează să adopte o abordare „pragmatică”. Pe de altă parte, compania listată la DAX a anunțat, de asemenea, că, în funcție de acceptarea pieței, va trece la platforme de acționare cu emisii zero personalizate pentru camioane. Daimler Truck nu este mai specifică în acest moment. Cu toate acestea, abordarea arată că firma dorește să se poziționeze mai flexibil la nivel regional. Conducerea subliniază în mod explicit că dorește să finalizeze transformarea „în viteza potrivită” și să evalueze cu atenție investițiile viitoare în tehnologii diesel și cu emisii zero – cu ajutorul unei „strategii tehnologice modulare, investiții flexibile, parteneriate și utilizarea economiilor de scară globale”.
Începerea producției de serie a camionului H2 a fost amânată
Prin urmare, viitorul camion pe bază de hidrogen GenH2 Truck este depriorizat: producția sa de serie planificată va fi amânată din 2027 până la începutul anilor 2030. Acest lucru se datorează faptului că: „Extinderea stațiilor de alimentare cu hidrogen progresează mult mai lent decât se aștepta”, scrie Grupul. După cum se știe, vehiculele de pre-serie ale camionului GenH2 au început testele pentru clienți la mijlocul anului 2024. Funcționarea regulată în viitorul apropiat nu va duce la niciun rezultat. Pe lângă amânarea începerii producției de serie, Grupul se așteaptă și la volume mai mici. În plus, Grupul se concentrează inițial pe dezvoltarea motoarelor pe bază de hidrogen doar pe Europa.
De acum înainte, Daimler Truck intenționează să își adapteze strategia regională de propulsie și mai îndeaproape la dinamica piețelor sale principale. Acest lucru este valabil în special pentru piața nord-americană, „viteza de adoptare a vehiculelor cu emisii zero a încetinit”, așa cum a declarat echipa de management. Acest lucru determină acum Grupul să își reducă investițiile în platforme de propulsie cu emisii zero de acolo. Societatea mixtă pentru baterii Amplify Cell Technologies , fondată în 2024 cu Paccar și divizia Cummins Accelera, urmează să fie, de asemenea, „adaptată la perspectivele pieței” ca parte a acestui proces.
Daimler Truck nu oferă cifre anuale specifice pentru eliminarea treptată a motorului cu ardere internă în strategia modificată a Grupului. Până acum, compania a declarat întotdeauna că dorește să ofere în Europa, Japonia și America de Nord doar vehicule noi care să fie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 în funcțiune până în 2039. Obiectivul pe termen lung al companiei cu sediul în Stuttgart a fost întotdeauna transportul rutier neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050.
„Tehnologiile potrivite la momentul potrivit”
Andreas Gorbach, membru al Consiliului de Administrație al Daimler Truck și responsabil pentru Tehnologia Camioanelor, a declarat odată că dorește să reducă masiv emisiile de CO2 ale propriei flote de camioane până în 2030, chiar dincolo de limitele fixe politic. Daimler Truck a dorit să fie un pionier. Acum, el este, de asemenea, în favoarea unei „strategii tehnologice flexibile și modulare”, care va permite Grupului să „se transforme cu viteza potrivită”. El a adăugat: „În funcție de viteza de transformare de pe diferite piețe, livrăm tehnologiile potrivite la momentul potrivit, pentru a face afacerea clienților noștri mai de succes și pentru a crea o scară globală pentru Daimler Truck. Acest lucru se referă atât la sistemele de propulsie diesel, cât și la cele cu emisii zero, precum și la software și electronica din camion.” Daimler Truck tocmai a lansat o societate mixtă cu Grupul Volvo în domeniul software-ului pentru vehicule.
Daimler Truck își combină schimbarea strategică către o flexibilitate sporită și parteneriate cu un program riguros de reducere a costurilor. Aproximativ 5.000 de locuri de muncă vor fi desființate în Germania până în 2030. Contextul este mediul economic slab din Europa, reflectat în cele mai recente bilanțuri ale companiei listate la bursă. Marca Mercedes-Benz Trucks, în special, slăbește, motiv pentru care Karin Rådström acordă prioritate mărcii de camioane. Reducerile de locuri de muncă se vor face prin concedieri naturale și prin extinderea opțiunilor de pensionare anticipată; cu toate acestea, potrivit DPA, sunt posibile și programe de concediere țintite. Cu toate acestea, concedierile din motive operaționale sunt excluse până la sfârșitul anului 2034.
Costurile în Europa vor scădea cu un miliard de euro
Profitabilitatea companiei în Europa este o problemă majoră. Potrivit agenției de știri, Daimler Truck a obținut o rentabilitate a vânzărilor ajustată pentru efecte speciale de 8,9% în 2024. Rådström vizează acum peste 12% până în 2030. Pentru a realiza acest lucru, costurile recurente ale afacerii locale urmează să fie reduse permanent cu peste un miliard de euro până în 2030. Programul „Cost Down Europe” afectează atât producția, cât și sediul central, administrația, vânzările și dezvoltarea. „Pe lângă costurile cu personalul, cheltuielile cu materialele, administrația, infrastructura IT și cercetarea și dezvoltarea, de exemplu, vor fi, de asemenea, reduse”, a scris agenția de presă germană DPA . Se așteaptă ca programul de reducere a costurilor să aibă un impact inițial asupra bilanțului începând cu 2026.
În acest context, Grupul analizează relocarea volumelor de producție în străinătate la Mercedes-Benz Trucks. În plus, o abordare strategică modulară („Mercedes-Benz Trucks ONE”) ar trebui să ducă la o integrare mai strânsă a echipelor regionale, inclusiv India și China, pentru a reduce complexitatea produselor și a crește amploarea globală. În același timp, conducerea Grupului solicită ca marca să înregistreze o creștere reînnoită în diverse domenii, inclusiv sectorul apărării și vehiculele cu emisii zero („până la peste 25.000 de unități în Europa până în 2030”).
Directorul general Karin Rådström comentează noua strategie a Grupului astfel: „La Daimler Truck, suntem mândri să lucrăm pentru toți cei care mențin lumea în mișcare. Și vrem să construim cea mai bună companie de camioane și autobuze – pentru clienții noștri, angajații noștri și acționarii noștri. Avem strategia implementată și stabilim cultura performanței pentru a atinge această ambiție. Atunci când o facem corect, ne aduce o profitabilitate de peste 12% din vânzări până în 2030.”
Comentați?