Emisiile de carbon trebuie înjumătăţite o dată la zece ani pentru a opri încălzirea globală. Urmând acest principiu, Scania îşi stabileşte două obiective ferme care trebuie atinse până în anul 2025. La nivel global, emisiile de CO2 rezultate din operaţiunile sale se vor înjumătăţi, acest obiectiv fiind similar şi pentru logistica transporturilor rutiere din Europa şi America Latină.
Pentru a îndeplini cerinţele Acordului de la Paris privind schimbările climatice, precum şi în baza angajamentului pentru un sistem de transport sustenabil, Scania depune eforturi continue pentru a reduce emisiile gazelor cu efect de seră. Această ambiţie se extinde de asemenea la reducerea nivelului de emisii generate din propriile operaţiuni, precum şi amprenta de carbon din transporturi.
”Avem o viziune pe termen lung privind operaţiunile neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon. Pentru a atinge acest obiectiv, ne ambiţionăm să reducem emisiile de CO2 cu 50% în toate operaţiunile noastre, la nivel global, până în anul 2025”, a declarat Ruthger de Vries, Şef de Producţie şi Logistică al Scania.
Scania va atinge primul obiectiv prin optimizarea proceselor sale de producţie, prin îmbunătăţirea eficienţei energetice şi trecerea către surse regenerabile. În anul 2017, Scania a anunţat că se angajează să treacă la consumul de electricitate neprovenită din combustibili fosili până în anul 2020. Fluxurile zilnice de logistică din operaţiunile desfăşurate de Scania sunt vaste, iar ce de-al doilea obiectiv se referă la rolul său de cumpărător major al serviciilor de transport.
”Zilnic vorbim cu clienţii noştri şi cu clienţii clienţilor noştri despre cele mai sustenabile alternative pentru activităţile lor specifice de transport. Propriile noastre operaţiuni logistice sunt, din multe puncte de vedere, un laborator unde creăm noi idei şi ne dezvoltăm noile capabilităţi. În calitate de cumpărător major de servicii de transport este normal să ne străduim să fim un punct de referinţă şi să ne angajăm să reducem în mod semnificativ emisiile noastre”, a mai spus de Vries.
Adoptând un model în care reducerea emisiilor de CO2 este considerată la fel de importantă ca alegerea soluţiei cât mai economice de transport, obiectivul Scania este acela de a reduce emisiile din fluxurile sale de logistică de transport rutier din Europa şi America Latină cu 50% până în anul 2025.
Comentați?