Home Noutati Rutierul este problema PNRR
NoutatiRutier

Rutierul este problema PNRR

106

PNRR, Planul Național de Redresare și Reziliență, întâmpină probleme în ceea ce privește fondurile solicitate pentru infrastructura rutieră. Precizarea a fost făcută de Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea.

Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a explicat, miercuri, faptul că sunt componente ale PNRR văzute „foarte bine” de Comisia Europeană. „Componenta sănătate, componenta educație, componenta inovare sunt foarte bine văzute. Și aici sunt închise, practic, negocierile. Rămâne partea tehnică de dezvoltat”, a spus Ghinea.

Întrebat dacă sunt puse sub semnul întrebării cele 10 miliarde de euro, reprezentând transporturile, Ghinea a spus că pentru 4,5 miliarde de euro, reprezentând transportul feroviar, nu sunt probleme.

„Din partea de transporturi, de 9 miliarde de euro, 4,5 miliarde de feroviar, Comisia nu are nimic cu ea, dimpotrivă, toată lumea salută. Rutierul este problemă. Comisia spune că nu pentru rutieră a fost făcut acest mecanism financiar. Noi am spus că înțelegem, dar avem această prioritate națională. Avem și proiecte, nu e problema că nu mai avem proiecte, și avem nevoie de finanțare în următorii 10 ani pe subiectul acesta”, a spus ministrul Fondurilor Europene.

Autostrada Moldova rămâne ca proiect indiferent de rezultatele negocierilor pe PNRR

Autostrada Moldova este gândită pentru a respecta și componenta eco. „Autostrada spre Moldova va fi prima autostradă din România care are designul cu perdea forestieră și cablu digital. Dar asta nu înseamnă că se schimbă natura investiției. Nu poți să raportezi toată autostrada ca fiind verde, raportezi doar partea de perdea forestieră”, a spus ministrul.

Cristian Ghinea a spus că nu se pune problema să se renunțe la acest proiect, al Autostrăzii spre Moldova. Chiar și în cazul în care Comisia Europeană nu va aproba componenta de infrastructură rutieră în PNRR. „În forma inițială era o listă de proiecte. Din acea listă primele vor fi finanțate. Și aici prioritatea este A7 și din celelalte vor fi pe lista de rezervă, în funcție de câți bani sunt. Negociem pe bani”, a spus ministru.

Alternativa ar fi Programul Operațional Transporturi, negociat tot anul acesta, unde sunt 2 miliarde de euro pentru autostrăzi. „Astea sunt bătute în cuie (cele 2 miliarde de euro – n.r.), nu mai schimbă nimeni. Pe PNRR noi am propus 4 miliarde pe rutier și am luat lista de proiecte. Rămâne să vedem dacă va fi aceasta acceptată sau va fi o sumă mai mică acceptată. E vorba de negociere”, potrivit ministrului Fondurilor Europene.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

Tazz va fi achiziționat de gigantul finlandez Wolf

Platforma de livrare Tazz, parte a grupului eMAG, a fost cumpărată de...

NoutatiServicii

DKV Mobility își extinde rețeaua de încărcare pentru vehicule electrice cu peste 550 de puncte de încărcare în Spania

DKV Mobility, unul dintre principalii furnizori internaționali de servicii de mobilitate, a...

CamioaneNoutati

Daimler Truck a demonstrat la IAA că și camioanele pe hidrogen sunt o opțiune

Daimler Truck a expus la IAA Transportation nu numai camioane pur electrice...