Renault Trucks și Schwing-Stetter dezvăluie o soluție inovatoare pentru transportul decarbonizat al betonului.
Extinderea tehnologiei electrice cu baterii la noi aplicații de afaceri necesită dezvoltarea de soluții personalizate. Transportul betonului, care necesită o sarcină utilă mare, este direct afectat de greutatea bateriei. Pentru a reconcilia eficiența operațională, performanța economică și imperativul decarbonizării, Renault Trucks și carosierul german Schwing-Stetter au dezvoltat o inovație dublă: un Renault Trucks E-Tech C cu cinci osii, echipat cu un malaxor complet electric, capabil să transporte până la 10 metri cubi de beton.
Acest vehicul va fi dezvăluit exclusiv la standul Schwing Stetter în cadrul următoarei ediții a târgului Bauma, în perioada 7-13 aprilie 2025, la München.
Renault Trucks și Schwing-Stetter, expertiză pusă în practică
Producătorul francez Renault Trucks, pionier în electromobilitate, oferind cea mai extinsă gamă de soluții de transport decarbonizate de pe piața europeană, și carosierul german Schwing-Stetter, lider în sistemele de transport din beton, și-au combinat expertiza. Împreună, au dezvoltat o soluție 100% electrică, oferind o alternativă cu emisii zero pentru profesioniștii din industria construcțiilor.
Renault Trucks E-Tech C 10×4: manevrabilitate și sarcină utilă optimizate
Transportul betonului necesită o sarcină utilă mare atât din motive tehnice, cât și economice. De exemplu, un camion diesel echipat cu o malaxor convențională poate transporta până la 8 m 3 de beton în majoritatea țărilor europene, în funcție de reglementările naționale. Trecerea la electric, datorită greutății bateriei, reduce această capacitate. Pentru a rezolva acest lucru, Renault Trucks a proiectat un model unic cu cinci axe: Renault Trucks E-Tech C 10×4, capabil să transporte până la 10 m 3 de beton.
În ciuda faptului că are o axă suplimentară, acest camion păstrează o manevrabilitate excelentă, care este esențială pentru navigarea în mediile urbane și accesarea șantierelor cu restricții. Datorită unei arhitecturi reproiectate – inclusiv repoziționarea verticală a bateriilor în spatele cabinei – spațiul eliberat pe șasiu permite un ampatament scurt și o rază de viraj redusă.
O soluție competitivă și decarbonizată
În plus, Schwing Stetter a dezvoltat o betoniera complet electrică, alimentată direct de bateriile camionului. Această soluție integrată permite zero emisii de CO 2 în timpul funcționării.
Cu o autonomie de până la 140 km cu o încărcare intermediară de 45 de minute (sau 110 km cu o singură încărcare), acest camion poate parcurge patru călătorii zilnice de 35 km, o distanță potrivită rutelor tipice dintre fabricile de betoane și șantierele de construcții. Renault Trucks își sprijină clienții în selectarea numărului potrivit de baterii și în optimizarea strategiei de încărcare, evitând supradimensionarea care ar putea reduce capacitatea de sarcină utilă, crește costurile totale de operare și crește inutil amprenta asupra mediului.
Datorită dimensionării optime a bateriei, capacității sporite de sarcină utilă și costurilor mai mici cu energia, acest nou vehicul electric asigură un cost competitiv pe metru cub de beton transportat în comparație cu modelele diesel, respectând în același timp cele mai stricte reglementări de mediu.
Unde este disponibil
Renault Trucks E-Tech C 10×4 va fi disponibil în Elveția, Irlanda, Țările de Jos, Luxemburg, Finlanda, Slovacia, unde reglementările permit ca camioanele rigide cu cinci axe să opereze până la 42 de tone (sub rezerva legislației naționale). Renault Trucks pledează pentru armonizarea reglementărilor europene pentru a accelera adoptarea tehnologiei electrice pentru transportul betonului.
Prin această inovație comună, Renault Trucks și Schwing Stetter își reafirmă angajamentul față de decarbonizarea transportului, îndeplinind în același timp cerințele de productivitate și competitivitate ale industriei betonului.
Renault Trucks E-Tech C 10×4, echipat cu mixerul electric Schwing Stetter, va fi dezvăluit exclusiv la standul SCHWING Group în cadrul următoarei ediții a târgului Bauma, din 7 până în 13 aprilie 2025, de la Munchen.
Zona în aer liber Sud: FS. 1005/2
Comentați?