Home Camioane Potențial uriaș pentru transportul urban durabil
CamioaneNoutati

Potențial uriaș pentru transportul urban durabil

76

Un studiu major de cercetare inițiat de Scania concluzionează că transformarea logisticii orașului este fezabilă, cu potențialul de a face transportul urban mai puțin zgomotos și mai eficient.

În toată Europa, orașele caută să limiteze traficul stradal atât pentru a oferi un mediu mai bun pentru rezidenți, cât și pentru a răspunde nevoii urgente de a reduce impactul asupra climei. Un studiu major de cercetare inițiat de Scania concluzionează că transformarea logisticii orașului este fezabilă, cu potențialul de a face transportul urban mai puțin zgomotos și mai eficient. Numărul de vehicule de livrare poate fi, de exemplu, redus la jumătate prin consolidarea livrărilor și transferul mărfurilor pe bucată de la furgonete la camioane.

„Prin trecerea la mai multe livrări în afara orelor de vârf, nu putem doar să reducem traficul în timpul zilei, ci și să creștem eficiența în logistică și să reducem costurile”, spune directorul de proiect Elisabeth Hörnfeldt la Biroul de inovare al Scania.

Proiectul de patru ani HITS, Sustainable and Integrated Urban Transport System, și-a propus să dezvolte soluții eficiente de transport și să creeze orașe mai curate și mai sigure. A angajat un număr mare de transportatori, instituții academice și de cercetare, autorități municipale, proprietari de proprietăți, companii de logistică și companii de manipulare și inginerie a deșeurilor. Concentrându-se pe Stockholm, proiectul a inițiat mai multe studii pilot pentru a evalua efectele modurilor alternative de distribuție, în special livrările în afara orelor de vârf în combinație cu consolidarea mărfurilor de livrare.

„Orașul Stockholm nu poate doar să adopte reglementări și, prin urmare, să aștepte ca totul să fie rezolvat. Dar livrările în afara orelor de vârf pot face parte din soluția pentru atingerea obiectivelor orașului în materie de climă, iar cu acest proiect avem acum o mai bună înțelegere a modului în care poate avea loc această transformare”, spune Victoria Herslöf, Strategist pentru transport urban durabil la Transportul orașului Stockholm. Departament.

Mai multe transporturi grele în afara orelor de vârf, mai degrabă decât în ​​orele de vârf, sunt pozitive pentru orașe prin reducerea aglomerației, obținerea unei logistici mai eficiente și oferirea de spații publice mai atractive și străzi mai sigure. „Acum avem dovada că livrările în afara orelor de vârf sunt fezabile și posibile”, spune Isabella Sahlbom, manager de proiect pentru durabilitate, lanț de aprovizionare, la HAVI Suedia.

Compania globală de logistică HAVI a testat bunuri și vehicule conectate digital pentru a examina dacă este posibil să livreze mărfuri cu gateway-uri chiar și atunci când restaurantele erau închise și fără personal. Într-o încercare similară, au fost testate și sisteme cu încuietori inteligente și carduri cu cheie.

O altă inițiativă HAVI în afara orelor de vârf a fost livrările de noapte către centrul comercial Westfield Mall of Scandinavia. „Cu livrările în afara orelor de vârf, putem să ne folosim camioanele și docurile de încărcare mai eficient și, prin urmare, să simplificăm operațiunile prin mai puțină congestionare la unitățile noastre. Acesta este un concept pe care am fi interesați să îl extindem”, spune Sahlbom.

O constatare cheie a fost că numărul de vehicule de livrare poate fi redus cu până la 50 la sută dacă livrările sunt consolidate și mărfurile sunt transferate pe bucată de la furgonete la camioane. În prezent, livrările sunt efectuate de vehicule cu o rată de umplere scăzută și, prin urmare, potențialul de consolidare este mare.

Conceptul de consolidare sa concentrat pe o zonă centrală a orașului Stockholm, cu magazine, restaurante, hoteluri și birouri. Mai multe companii și-au schimbat locația de livrare la adresa ac/o, care era un centru de consolidare suburban. Mărfurile au fost colectate în centru, iar camioanele electrificate cu mărfuri consolidate au condus în afara vârfului spre centrele de consolidare urbană. Mărfurile au fost apoi reîncărcate pe minicamioane electrice ușoare sau biciclete de marfă pentru livrarea clienților.

Era clar că proprietarii imobiliari joacă un rol cheie în dezvoltarea și conducerea unui serviciu eficient de consolidare în colaborare cu operatorii hub.

„Anterior, centrele de consolidare nu au avut întotdeauna succes, dar prin implicarea proprietarilor imobiliare am descoperit că șansele de succes sunt mult mai mari”, spune Jack Lu, lider de proiect la CLOSER, o platformă suedeză pentru coordonarea cercetării și inovației. „Cred că aceasta a fost partea lipsă a puzzle-ului. Proprietarii de proprietăți au mari oportunități de a influența modul în care urmează să fie efectuate livrările prin relațiile lor formale cu chiriașii și contactele cu operatorii hub. Pentru ei, este o situație avantajoasă, în care străzile din jur pot deveni mai atractive, iar clienții lor chiriași mulțumiți de un serviciu logistic îmbunătățit.”

„Colaborarea largă în HITS a contribuit la stabilirea unor sisteme de transport urban durabile”, spune Hörnfeldt. „Este posibil să nu fie posibil să găsim o singură soluție care să se potrivească tuturor orașelor sau să răspundă tuturor provocărilor în același timp. Cu toate acestea, rezultatele pe care le-am obținut arată că există mai multe soluții viabile pentru soluții de transport durabil, de care beneficiază societatea în general, precum și toți cei implicați în transportul urban.”

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Nisipul uzat din turnătoria Scania devine mortar la Weber Saint-​Gobain

Scania a anunțat că-și propune în 2025 să transforme 20.000 de tone...

AerianNoutati

Peste 26 de milioane de pasageri au tranzitat anul trecut aeroporturile din România

Traficul aerian de pasageri înregistrat de aeroporturile din România pe parcursul anului...

NoutatiServicii

Shell se alătură proiectului german de încărcare a camioanelor electrice HoLa

Proiectul de mare profil „HoLa” pentru transportul cu camioane electrice pe distanțe...

NoutatiTehnologie

Câinele robot din China bate recordul mondial alergând 100 de metri sub 10 secunde

O companie chineză a dezvăluit un robot patruped care poate alerga 100...