Home Camioane Pe șoșea cu cele mai noi camioane Mercedes-Benz
Camioane

Pe șoșea cu cele mai noi camioane Mercedes-Benz

59

La evenimentul de testare din Wörth am Rhein, Mercedes-Benz Trucks a oferit celor prezenți oportunitatea de a conduce camionul de distribuţie de mărfuri grele eActros, dar și noul Actros L, care este nava-amiral pentru segmentul de transport pe distanţe lungi.

Ambele camioane sunt high-tech și includ numeroase inovații. Și, deși sistemele lor de propulsie diferă, ambele oferă companiilor de transport capacitatea de a-și gestiona eficient sarcinile de zi cu zi. Oferind în același timp șoferilor camioane sigure, confortabile și dinamice.

Mercedes-Benz va organiza un eveniment pentru aproximativ 1.000 de participanți din toată Europa. Și va aduce în atenție aspectele centrale ale mobilității electrice, cum ar fi infrastructura, serviciile și camioanele electrice.

Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: „Interesul extraordinar pentru evenimentul nostru de testare eActros este încă o dovadă a popularității pe care o câștigă mobilitatea electrică în rândul clienților. Clienții ne trimit astfel un semnal puternic. Unul care ne ajută să ne consolidăm eforturile pentru a pune rapid pe șosele cât mai multe autovehicule comerciale electrice. Dar și, în egală măsură, pentru a extinde infrastructura de încărcare și pentru a crea o paritate a costurilor.”

Experiență de condus impresionantă cu Mercedes-Benz eActros

Urcați la bord, puneți-vă centura, apăsați Start și plecați! Este atât de simplu cu Mercedes-Benz eActros propulsat cu baterie electrică. Tot ce veți auzi va fi zgomotul scăzut al compresorului, cel al anvelopelor în rulare și vântul pe măsură ce accelerați.

Primele impresii contează, iar această experiență inițială silențioasă vă va oferi o idee despre autovehiculul de serie alimentat de baterii electrice, proiectat special pentru transportul de distribuție grea. Pe trasee principale, pe drumuri de țară cu topografie variată sau prin municipii și orașe, conducerea relaxată este evidentă imediat.

Iar șoferul nu simte aproape nicio întrerupere în schimbarea treptelor sau în timpul tractării. Motoarele electrice oferă același cuplu ridicat, iar accelerația puternică este vizibilă în orice situație de trafic. Chiar și la sarcină maximă, nivelul de zgomot din cabină rămâne la un nivel relativ scăzut.

În orice moment în timpul călătoriei, veți observa cât de economic este eActros și cum poate fi recuperată inteligent energia. Acest lucru se datorează faptului că motorul electric transformă energia cinetică în energie electrică în timpul fiecărei manevre de frânare – sau prin acționarea activă a brațului pitman în timpul fazei de rulare. Energia generată în acest fel este reintrodusă în bateriile eActros, contribuind astfel la creșterea autonomiei vehiculului. Un alt efect secundar pozitiv al frânării regenerative este că frânele noului eActros sunt mai puțin solicitate. În funcție de situație, șoferul poate alege între cinci niveluri diferite de recuperare. Funcția de conducere poate fi acționată doar cu o singură pedală (atunci când șoferul își ia piciorul de pe pedala de accelerație, viteza este automat redusă),dar, de asemenea, poate fi acționată din touchscreen-ul din cabina digitală. Se poate efectua decelerarea prin recuperare fără a acționa frâna mecanică, ceea ce înseamnă că șoferul se poate concentra pe deplin asupra traficului, nu asupra tehnologiei. Cabina interactivă multimedia instalată standard în eActros oferă informații continue despre starea de încărcare, distanța care mai poate fi parcursă înainte de încărcare, și consumul curent și mediu de energie în kWh la 100 de kilometri.

În ceea ce privește energia: eActros cuprinde fie trei (eActros 300), fie patru pachete de baterii (eActros 400), fiecare dintre acestea oferind o capacitate instalată de 112 kWh și o capacitate utilă de aproximativ 97 kWh. Cu patru baterii, eActros 400 are o autonomie de până la 400 de kilometri. Miezul tehnologic este sistemul de propulsie, compus dintr-o șasiu robust cu două motoare electrice integrate și o transmisie cu două viteze. Ambele motoare răcite cu lichid generează o putere continuă de 330 kW, precum și o performanță de top de 400 kW. eActros poate fi încărcat cu până la 160 kWh: trei baterii necesită puțin peste o oră pentru a se încărca de la 20 la 80 la sută la o stație standard de încărcare rapidă DC cu un curent de încărcare de 400 A.

Soluții digitale inteligente pentru o utilizare mai eficientă

Pentru a profita din plin de eActros, pentru a economisi timp și efort pentru operatori și pentru a face trecerea la mobilitatea electrică cât mai ușoară, Mercedes-Benz Trucks oferă clienților săi o gamă întreagă de soluții și aplicații digitale pe Fleetboard Portal. Acestea includ, de exemplu, managementul personalizat al încărcărilor. Acesta oferă transparență deplină a procesului de încărcare pentru activele de infrastructură ale unui client și permite gestionarea costurilor prin afișarea istoricului tranzacțiilor. În plus, procesele de încărcare pot fi planificate mai bine pentru a maximiza utilizarea stațiilor de încărcare, iar procesele de încărcare pot fi pornite și oprite de oriunde datorită gestionării incărcării (Charge Management).

Instrumentul de cartografiere este o altă soluție digitală, care permite angajaților din back office din companiile de transport să reacționeze rapid la starea actuală a vehiculului ori de câte ori este necesar. Acest lucru se datorează faptului că instrumentul poate arăta în timp real unde se află un autovehicul, dacă este în mișcare, dacă staționează sau se încarcă și care este starea de încărcare a bateriei. În plus, un jurnal de bord cu informații detaliate despre timpii de conducere, staționare și încărcare, greutatea totală, kilometraj parcurs, trasee, topografie, temperatură precum și consumul de energie sau creșterile și scăderile stării de încărcare a bateriei reprezintă un alt instrument. Acest lucru le permite managerilor de flotă să urmărească fiecare eActros individual din afacere, astfel încât utilizarea poată fi optimizată în urma discuților cu șoferii sau dispecerii. Asta înseamnă că vehiculele lor electrice pot fi integrate în rutinele de zi cu zi în cel mai bun mod posibil.

Contractul de service Mercedes-Benz Complete este disponibil și pentru eActros, pentru a asigura o eficiența optimă a vehiculului. Pachetul cuprinzător de servicii acoperă întreținerea și repararea întregului autovehicul, cât și a transmisiei, inclusiv a pieselor de uzură. Contractul de service include întotdeauna asistența intensivă pentru clienți oferită de Mercedes-Benz Uptime. Sistemul inteligent înregistrează toate datele relevante ale vehiculului, de la presiunea în anvelope și starea motorului până la starea bateriei. În acest context, Mercedes-Benz Uptime a fost deja extins cu peste 100 de regulatoare e-specifice care monitorizează continuu procesele de încărcare sau curbele de tensiune legate de bateria de înaltă tensiune. Informațiile sunt disponibile și în noul portal pentru clienți bazat pe cloud. Prin conectarea în rețea a tuturor autovehiculelor, companiile de service și transport Mercedes-Benz simplifică procesul de planificare a vizitelor la atelier.

Sfaturi de specialitate pentru o mobilitate electronică personalizată

Indiferent de tehnologia de acționare, fiecare investiție într-un vehicul comercial trebuie să fie răsplătită în activitățile de zi cu zi ale companiilor de transport. În plus, o serie întreagă de întrebări trebuie clarificate în prealabil, mai ales în ceea ce privește camioanele complet electrice: Pe ce rute se pot folosi autovehiculele electrice? Cât de dezvoltată este infrastructura de încărcare? Ce investiții structurale sunt necesare pentru încărcarea la depozit? Acest lucru face cu atât mai important nu doar să vindem clienților un camion electric, ci și să îi însoțim în călătoria lor către electrificarea flotei. Tocmai de aceea, Mercedes-Benz Trucks a integrat eActros într-un ecosistem de afaceri care include și servicii de consultanță pentru utilizarea frecventă a autovehiculelor și optimizarea costurilor totale de deținere a autovehiculelor.

De exemplu, echipele noastre de eConsulting folosesc rutele de conducere existente pentru a determina profiluri de utilizare pentru autovehiculele electrice care sunt cât mai realiste și semnificative posibil pentru clienți. În funcție de cerințele clientului și pe lângă electrificarea depozitului, eConsulting include și toate întrebările legate de planificare, comandare și implementare referitoare la infrastructura de încărcare, precum și contectarea la rețea. Mercedes-Benz Trucks a încheiat un parteneriat strategic special în acest scop cu Siemens Smart Infrastructure și ENGIE. Mercedes-Benz Trucks poate oferi, de asemenea, asistență în aprovizionarea posibilelor finanțări publice pentru infrastructură și vehicule.

La evenimentul de testare, Mercedes-Benz Trucks a răspuns la întrebări atât despre infrastructura de încărcare, cât și despre procesul real de încărcare într-un depozit de încărcare special construit. De exemplu, cât timp durează configurarea infrastructurii de încărcare necesară și la ce costuri se poate aștepta? Care este standardul de încărcare pentru sistemul de încărcare combinat CCS și ce încărcătoare sunt recomandate? Cum comunică vehiculul cu portul de încărcare? Evenimentul a explicat, de asemenea, în detaliu dacă încărcarea rapidă sau lentă este mai bună și care este diferența dintre cablurile de încărcare răcite și nerăcite.

Sistem de avertizare sonoră, asistentul la virare, noul MirrorCam și ABA 5

După cum arată în mod impresionant orice călătorie cu eActros, vehiculul este foarte silentios pe șosea. Cu toate acestea, pentru a se asigura că utilizatorii vulnerabili ai șoselelor, cum ar fi pietonii sau bicicliștii, pot fi alertați cu privire la camionul electric din împrejurimile lor, eActros este echipat, de asemenea, cu un sistem extern de alertă acustică a vehiculelor (AVAS), în conformitate cu cerințele legale. Sistemul de avertizare sonoră de la eActros este format din două difuzoare – unul în față și unul în spate – care sunt conectate atât între ele, cât și la vehicul. În funcție de condițiile de conducere, sunt redate diferite sunete pentru deplasarea înainte și înapoi. Sunetul de deplasare înainte „simulează” un sunet silențios al ventilatorului, în timp ce la inversare este emis un sunet intermitent format din două tonuri.

Perceptibilitatea îmbunătățită a unui camion electric este deosebit de importantă la întoarcere. Pentru a preveni cât mai eficient accidentele în această situație, în special cu bicicliști sau pietoni, sau pentru a reduce consecințele accidentelor, eActros este echipat standard cu asistentul la virare Sideguard Assist S1R. În situația în care șoferul nu observă un obstacol aflat în mișcare, în punctele moarte ale camionului, în timpul manevrei de virare, sistemul poate interveni pentru a asista și avertiza șoferul într-un proces în mai multe etape. Asistentul la virare folosește afișajul MirrorCam pentru avertismente vizuale, iar aceste ecrane sunt instalate în eActros în locul oglinzilor convenționale.

A doua generație a sistemului MirrorCam este utilizată din aprilie 2022 și poate oferi acum șoferului un sprijin și mai bun în multe situațiile complexe din traficul rutier datorită brațelor camerei care sunt cu zece centimetri mai scurte, plus noi parametri de imagine. Unul dintre avantajele scurtării brațelor camerei este că acum șoferilor le este mai ușor să conducă în marșarier decât cu MirrorCam-ul de prima generație, deoarece perspectiva MirrorCam este acum și mai asemănătoare cu cea a oglinzii convenționale. Culorile și luminozitatea sistemului de camere au fost îmbunătățite devenind mult mai relevante pentru situațiile dificile de conducere, de ex. la întoarcerea într-o zonă întunecată sau slab iluminată.

Sistemul MirrorCam îmbunătățit poate ajuta acum la gestionarea situațiilor precum depășirea, manevrarea, conducerea în condiții de vizibilitate slabă și pe întuneric, virajele și trecerea prin spații înguste, mai sigur și fără stres. În plus, beneficiile existente încă rămân, care includ modul de unghi larg la mersul marșarier, linii de distanță pe display pentru a îmbunătăți estimarea distanțelor până la obiectele din spatele vehiculului, deplasarea imaginii camerei la viraj și monitorizarea împrejurimilor vehiculului în perioadele de odihnă.

Un alt punct culminant al siguranței este cea de-a cincea generație de asistență activă la frânare (ABA 5) cu detectarea pietonilor. ABA 5 folosește o combinație de radar și un sistem de camere. Dacă ABA 5 detectează riscul unui accident – fie că este vorba despre un vehicul în față, un obstacol staționar sau un pieton care traversează drumul, se apropie de camion, merge pe banda din față sau se oprește brusc speriat – un avertisment vizual și sonor poate fi furnizat mai întâi șoferului. Dacă șoferul nu reacționează adecvat, sistemul poate iniția frânarea parțială la trei metri pe secundă ca o a doua etapă. Aceasta corespunde cu aproximativ 50 la sută din puterea maximă de frânare. Dacă o coliziune este încă iminentă, ABA 5 poate efectua frânare automată, maximă, cu oprire completă, înaintea persoanelor care deplasează până la o viteză a vehiculului de 50 km/h.

Nava amiral pentru transportul pe distanțe lungi: Actros L

Pe lângă portofoliul în continuă creștere de vehicule cu motor cu baterie electrică, Mercedes-Benz Trucks a stabilit din nou noi standarde în segmentul premium al camioanelor diesel tradiționale prin lansarea modelului Actros L, care a intrat în producția de serie din noiembrie 2021. Vârful de gamă al seriei de succes Actros subliniază încă o dată dedicația Mercedes-Benz Trucks de a se concentra mereu pe nevoile clienților săi și ale șoferilor acestora și de a crea cea mai mare valoare adăugată posibilă pentru aceștia.

Un exemplu în acest sens este cea de-a treia generație a motorului pentru autovehicule comerciale grele OM 471. Cel mai recent motor de mare capacitate, care va fi disponibil pe Mercedes-Benz Actros L din octombrie 2022, prezintă o gamă largă de inovații tehnice care vizează constant scăderea costului total de operare (TCO) în ceea ce privește conducerea economică din punct de vedere a combustibilului, emisii reduse de CO2, costuri de operare mai mici și marje mai mari, fără a afecta performanța, dinamica vehiculului sau confortul de conducere. În acest scop, inginerii de la Mercedes-Benz Trucks au făcut mai multe ajustări.

De exemplu, a treia generație de OM 471 introduce două turbocompresoare noi, care, împreună cu sistemul revizuit de posttratare a gazelor de eșapament, permit economii maxime de combustibil de până la 4% în comparație cu generația anterioară. Pentru și mai multă dinamică a vehiculului, Mercedes-Benz Trucks s-a concentrat, de asemenea, pe linia de rulare: de exemplu, noul control automat al transmisiei PowerShift Advanced permite deplasarea și accelerarea mai rapidă și mai lină în multe situații, datorită selecției sale precise a treptelor de viteză. Un alt punct culminant al celei de-a treia generații a lui OM 471 este programul extins Top Torque, care oferă mai multă performanță exact atunci când este cu adevărat necesar – de exemplu atunci când conduceți pe autostradă sau când depășiți.

Spațiu excelent și mai multe echipamente de siguranță

Faptul că Actros L asigură un nivel ridicat de confort al șoferului este subliniat și de cabina cu lățimea de 2,5 metri, disponibilă în variantele StreamSpace, BigSpace și GigaSpace. Lipsa unui tunel-motor în cabină asigură o podea plană și o ambianță confortabilă. Izolarea fonică îmbunătățită reduce zgomotul nedorit și contribuie astfel la relaxare, nu numai în timpul conducerii, ci și în perioadele de odihnă, în timp ce poziția de scaun a fost coborâtă și optimizată. În plus, farurile cu LED nou proiectate, disponibile opțional, reprezintă o îmbunătățire majoră a siguranței, datorită intensității luminoase mai mari și a iluminării excelente a drumului în comparație cu farurile cu xenon.

În plus, sisteme de asistență precum a cincea generație de asistență la frânare activă cu detectarea pietonului (ABA 5), asistența la menținerea benzii de rulare sau a doua generație de MirrorCam, precum și opțiuni precum Active Sideguard Assist (ASGA) sau a doua generație de Active Drive Assist (ADA 2) pentru conducerea parțial automatizată de nivelul 2, aduc, de asemenea, o contribuție importantă la creșterea siguranței.

Cele două sisteme din urmă, în special, pot fi ajutoare importante pentru situațiile dificile din traficul de zi cu zi. Acest lucru se datorează faptului că noul Active Sideguard Assist nu mai este doar capabil să avertizeze șoferul cu privire la deplasarea bicicliștilor sau pietonilor pe partea pasagerului din față, ci poate iniția și frânarea automată până la propria viteză de viraj de 20 km/h, până când autovehiculul se oprește dacă șoferul nu reacţionează la timp.

În anumite circumstanțe, ADA 2 poate sprijini activ șoferul cu ghidarea longitudinală și laterală a vehiculului și poate menține automat distanța, accelera și vira dacă sunt îndeplinite condițiile necesare ale sistemului, cum ar fi o rază adecvată a curbei sau marcaje vizibile pe carosabil. În plus, sub-funcția de asistență la oprirea de urgență inclusă în ADA 2 este capabilă să inițieze o oprire de urgență dacă, în ciuda avertismentelor vizuale și sonore, volanul nu mai este operat de șofer. Șoferului i se arată activitățile și funcțiile sistemelor de asistență în Multimedia Cockpit Interactive, ușor de utilizat, cu afișajele sale în două culori aflate în centrul interfeței Human Machine (HMI).

Cu toate aceste sisteme de asistență, Mercedes-Benz Trucks își propune să ofere șoferului cel mai bun suport posibil atunci când conduce vehiculul în limitele sistemului. Cu toate acestea, șoferul rămâne pe deplin responsabil pentru conducerea vehiculului în siguranță în orice moment, așa cum este și prin lege.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...