Home Transportatori Feroviar Pe 5 decembrie ajunge în România primul tren nou cumpărat în ultimii 20 de ani
Feroviar

Pe 5 decembrie ajunge în România primul tren nou cumpărat în ultimii 20 de ani

453

Primul tren nou din comanda ARF de 37 de rame către Alstom va sosi în România în jurul datei de 5 decembrie, a anunțat vineri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

„La începutul lunii decembrie, și am primit chiar și poze, va intra în țară garnitura de tren, undeva în jurul datei de 5 decembrie, și se va merge spre Făurei, la testele necesare, astfel încât undeva, înainte de Crăciun, să poată să intre în circulație, dacă toate lucrurile sunt în ordine”, a declarat Sorin Grindeanu.

Primul tren nou din cele 37 contractate de statul român în ultimii 20 de ani este pregătit să plece din fabrica Alstom din Polonia în data de 25 noiembrie, va ajunge în România şi va merge direct la Centrul de Testări Feroviare Făurei, a declarat în octombrie Gabriel Stanciu, director general Alstom România.

Întrebat dacă până la 31 decembrie va circula primul tren nou cu călători, astfel încât România să nu piardă fonduri europene de 70 de milioane de euro, Gabriel Stanciu a răspuns: „Noi sperăm că da, pe baza unei autorizaţii în România pe care o dă ASFR”.

Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale ţării. De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj – Timişoara, Cluj – Suceava – Iaşi.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2,42 miliarde de lei, fără TVA.

Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Futurail
FeroviarNoutati

Futurail obține o finanțare de 7,5 milioane de euro pentru dezvoltarea tehnologiei trenurilor autonome

Finanțarea va permite Futurail să își extindă forța de muncă, să colaboreze...

trenul
FeroviarNoutatiTransportatori

Numărul pasagerilor care au circulat cu trenul a scăzut cu 7,6% în primele șase luni din 2025

Numărul pasagerilor care au circulat cu trenul a fost, în primul semestru...

Alstom
FeroviarNoutati

Alstom a transformat o locomotivă diesel într-una pe hidrogen. Este premieră mondială

Alstom a finalizat prima conversie a unei locomotive de manevră diesel la...

metroul
FeroviarNoutatiTransportatori

Metroul de Drumul Taberei

Metroul de Drumul Taberei: 10 trenuri Alstom au ajuns în România, urmează...