În perioada 27 ianuarie – 13 februarie 2026, întreprinderile și organizațiile non-profit olandeze pot solicita din nou subvenția AanZET pentru achiziționarea de camioane complet electrice noi.
78 de milioane de euro sunt alocați pentru prima rundă – suficient pentru aproximativ 1.100 de vehicule. O a doua perioadă de depunere a cererilor va fi valabilă între 29 septembrie și 16 octombrie 2026, bugetul urmând să fie anunțat mai aproape de această dată.
Cu toate acestea, guvernul menționează că „Camera Reprezentanților și Senatul nu au aprobat încă bugetul Ministerului Infrastructurii și Gospodăririi Apelor pe 2026. Prin urmare, nu se poate stabili un plafon al subvențiilor pentru anul calendaristic 2026 fără o rezervă.”
Schema din 2026 introduce mai multe modificări. „Prețul de vânzare” este acum definit excluzând caroseria montată pe șasiul camionului, îmbunătățind comparabilitatea între producători. Un plafon de subvenții publicat permite solicitanților să urmărească utilizarea bugetului prin intermediul site-ului web RVO.
Volumele cererilor sunt eșalonate: în zilele unu și doi, o cerere poate acoperi până la două vehicule; începând cu ziua trei, o cerere pe zi lucrătoare poate include până la zece camioane. Decizia finală privind subvenția trebuie depusă în termen de 12 luni de la acordarea grantului; în cazul în care construcția și asamblarea caroseriei depășesc această perioadă, beneficiarii pot solicita o amânare suplimentară de 12 luni pe baza unei declarații a companiei de caroserie.
Interesul pentru sibvenții în Olanda rămâne ridicat
Interesul din partea industriei rămâne ridicat. A doua rundă AanZET din 2025, care a început pe 1 octombrie, a fost subscrisă integral în 24 de ore: oferta de 30 de milioane de euro a atras cereri de 36,6 milioane de euro. Potrivit asociației, „nivelul ridicat de interes arată că antreprenorii sunt dispuși să investească în vehicule cu emisii zero”, în timp ce viitoarele zone urbane cu emisii zero adaugă un impuls suplimentar.
„Ca și sector, suntem pregătiți să accelerăm trecerea către camioane cu emisii zero”, a declarat Jeroen de Liefde, manager de secție pentru vehicule comerciale grele la RAI Vereniging. „Producătorii au produsele, clienții manifestă un interes puternic, iar schema AanZET este un sprijin extraordinar în realizarea acestui lucru.”
Rogier van de Garde, președintele Secțiunii Vehicule Comerciale Grele, a adăugat: „Este un lucru pozitiv că 78 de milioane de euro au fost puse la dispoziție pentru prima rundă de candidaturi. Regulile de eligibilitate extinse și opțiunea de amânare a livrării în cazul unor timpi de construcție mai lungi sunt bine aliniate la condițiile reale.”



Comentați?