Mercedes-Benz Trucks a stabilit astăzi un nou titlu Guinness World Records cu camionul său cu bateria electrică-electrică eActros 600, echipat cu semiremorcă.
După ce a parcurs 124,7 kilometri în marșarier, producătorul a depășit cu aproximativ 36 de kilometri recordul mondial anterior pentru marșarier continuu cu un camion. Recordul mondial anterior, de aproximativ 89 de kilometri, fusese stabilit în SUA în 2020 cu un camion diesel.
Cursa record în marșarier a avut loc pe circuitul Motorsport Arena Oschersleben din Saxonia-Anhalt, Germania, și a durat aproximativ 6 ore și 22 de minute, rezultând o viteză medie de aproximativ 20 de kilometri pe oră. Cu cele 14 viraje strânse proiectate pentru mașini, circuitul este extrem de solicitant, dar a prezentat totuși mai puține riscuri imprevizibile de oprire și, prin urmare, de întrerupere a încercării de record, decât drumurile publice.
O încercare suplimentară pentru eActros 600
În mod independent de recordul mondial, Mercedes-Benz Trucks intenționează să călătorească încă 30 de kilometri în marșarier, în această seară, pe drumurile publice, cu același camion. Destinația finală se află la Daimler Truck Global Parts Center din Halberstadt.
Noua locație se va deschide oficial pe 10 iulie. Începând cu acest an, va prelua treptat livrările la nivel mondial de piese de schimb pentru camioanele Mercedes-Benz. Mercedes-Benz Trucks dorește să folosească călătoriile în marșarier pentru a atrage atenția asupra subiectelor de relevanță pentru sectorul transporturilor și societate în general: electrificare, siguranță rutieră și imaginea șoferilor de camioane.
Cine este cel care a pilotat pentru record
Marco Hellgrewe (50 de ani), un ofițer în forțele armate germane și un pasionat de camioane a fost cel care a condus camionul eActros 600 pentru a stabili recordul. Hellgrewe nu se află la prima experiență de gen. El a stabilit un prim record în 2008. Pe atunci, el a parcurs o distanță de 64 de kilometri într-un camion diesel. Hellgrewe intenționează, de asemenea, să fie la volan și pe traseul de pe drumuri publice, în care va beneficia, pentru siguranță, și de o escortă de poliție.
Marco Hellgrewe, inițiatorul tentativei de record, a declarat: „Sunt incredibil de mândru că am readus recordul în Germania împreună cu camioanele Mercedes-Benz-mai ales că a fost o premieră cu un model electric. Făcând acest lucru, am trimis un mesaj puternic pentru viitorul unităților alternative. Sunt convins că am atras atenția și către subiectele de siguranță rutieră, care sunt deosebit de importante. O mulțime de persoane, inclusiv numeroși șoferi de camioane cu experiență și cursanți, au ținut să mă contacteze și mi-au oferit feedback foarte pozitiv”.
Rainer Müller-Finkeldei, Head of Product Engineering Mercedes-Benz Trucks: “Îl felicităm călduros pe Marco Hellgrewe pentru acest record și îi mulțumim pentru această realizare. Suntem extrem de fericiți, de asemenea, pentru faptul că acest record a fost stabilit cu modelul nostru electric Mercedes-Benz eActros 600”.
eActros 600
Mercedes-Benz Trucks a sărbătorit lansarea în serie a modelului eActros 600 la sfârșitul lunii noiembrie a anului trecut, la uzina Mercedes-Benz din Wörth. Livrările către clienți au început în decembrie 2024.
Modelul emblematic electric de la Mercedes-Benz Trucks și-a dovedit deja capacitățile de mai multe ori în condiții reale: în utilizarea de către clienți și în cadrul „Turneului European de Testare eActros 600 2024”, o călătorie de dezvoltare complet electrică de 15.000 de kilometri prin 22 de țări, precum și al „Turneului European de Testare Iarnă 2025”, pe o distanță de aproximativ 6.500 de kilometri prin Europa de Nord, fiecare cu o masă totală totală combinată de 40 de tone.
În plus, camionul electric a fost votat „Camionul Internațional al Anului 2025”. Premiul este cel mai important premiu din industrie și este acordat anual de organizația International Truck of the Year (IToY), formată din 24 de jurnaliști specializați în vehicule comerciale din Europa.
Capacitatea mare a bateriei, de peste 600 de kilowați-oră – de unde și denumirea modelului 600 – și o nouă punte motrice electrică, deosebit de eficientă, dezvoltată intern, permit modelului eActros 600 să atingă o autonomie de 500 de kilometri fără încărcare intermediară.
Această autonomie este atinsă în condiții foarte realiste și practice, cu o masă totală totală combinată de 40 de tone, care poate fi depășită semnificativ în funcție de stilul de condus și de traseu. eActros 600 va putea chiar să parcurgă peste 1.000 de kilometri pe zi. Încărcarea intermediară în timpul pauzelor legale ale șoferului face acest lucru posibil, cu condiția să fie disponibile opțiuni de încărcare.
eActros 600 are trei pachete de baterii, fiecare cu 207 kWh. Acestea oferă o capacitate totală instalată de 621 kWh. Bateriile se bazează pe tehnologia celulelor litiu-fier fosfat (LFP) și se caracterizează printr-o durată lungă de viață.
Inginerii de dezvoltare de la Mercedes-Benz Trucks au proiectat eActros 600 pentru a îndeplini aceleași cerințe de durabilitate a vehiculelor și componentelor ca un Actros convențional comparabil, de mare tonaj, pentru curse lungi. Aceasta înseamnă până la 1,2 milioane de kilometri în zece ani de funcționare. După această perioadă de utilizare, starea de sănătate a bateriei ar trebui să fie încă peste 80%.
Spre deosebire de alte tehnologii de celule de baterii, peste 95% din capacitatea instalată poate fi utilizată și cu tehnologia LFP. Acest lucru facilitează o autonomie mai mare cu aceeași capacitate instalată a bateriei. Vehiculul este proiectat tehnic pentru o masă totală totală combinată de până la 44 de tone. Cu o semiremorcă standard, eActros 600 are o sarcină utilă de aproximativ 22 de tone în UE. Pot exista cazuri în care legislația națională permite sarcini utilă mai mari.
Comentați?