Dezvoltatorul american de baterii Lyten a primit undă verde pentru a achiziționa producătorul suedez de celule de baterii Northvolt. Aprobarea finală restantă a fost acordată de autoritatea suedeză ISP, care supraveghează produsele strategice. Achiziția este acum așteptată să fie finalizată până la sfârșitul lunii octombrie.
A fost o surpriză destul de mare când Lyten a anunțat la începutul lunii august că intenționează să preia fabricile Northvolt din Suedia și Germania. La urma urmei, compania cu sediul în San Jose, California, fondată în 2015, era semnificativ mai mică decât Northvolt și dezvoltă și produce baterii litiu-sulf, în timp ce Northvolt se bazează pe chimia celulelor NMC.
Cu toate acestea, planurile de preluare au sens pentru autoritățile de reglementare și devin acum din ce în ce mai concrete. Cu aprobarea din partea Inspektionen för strategiska produkter (ISP) din Suedia, Lyten are acum toate aprobările necesare pentru a prelua Northvolt. Potrivit administratorului judiciar al Northvolt, Mikael Kubu, preluarea poate fi, prin urmare, finalizată până la sfârșitul lunii octombrie.
Aceasta înseamnă că Lyten va prelua și fabrica Northvolt, aflată în construcție în Heide, Schleswig-Holstein. Se așteaptă ca fabrica să aibă o capacitate anuală de producție de baterii de 15 GWh. Northvolt însăși planificase să creeze aproximativ 3.000 de locuri de muncă la fabrica Northvolt Drei din Heide, plus 6.000 până la 7.000 de locuri de muncă la furnizori și prestatori de servicii. Cu toate acestea, nu este clar în ce măsură Lyten intenționează să respecte aceste planuri. În plus, construcția nu progresase prea mult de mult timp – chiar în luna mai , Northvolt încă vorbea în principal despre măsuri de infrastructură, pregătind amplasamentul pentru construcția propriu-zisă a unei fabrici de baterii.
Rămâne neclar ce se va întâmpla cu subvențiile de 700 de milioane de euro pe care guvernul federal și statul Schleswig-Holstein le-au promis companiei Northvolt pentru proiectul din Heide. Încă nu este clar dacă această sumă poate fi transferată către Lyten. Northvolt primise anterior subvenții de 600 de milioane de euro, care fac acum parte din procedura de insolvență.
Pentru a-și avansa rapid expansiunea în Europa, Lyten și-a prezentat echipa de management europeană la începutul lunii septembrie. Aceștia sunt în principal foști manageri Northvolt care se mută la Lyten. Iar principalul său client anterior, Scania, care a trecut la bateriile CATL din cauza insolvenței, a semnalat deja că este din nou interesat de bateriile Northvolt în viitor și a confirmat discuțiile inițiale cu viitorul proprietar.
În schimb, Lyten a suferit un eșec în Canada : Lyten dorește de fapt să construiască acolo și o fabrică planificată de Northvolt, dar provincia Québec s-a retras din proiect și nu dorește să plătească alte subvenții.
MAN și Improtex Trucks & Buses au semnat un memorandum de înțelegere...
deCargo & Bus7 octombrie 2025IVECO BUS, împreună cu dealerul Romana Diesel și compania Indcar, și ca...
deCargo & Bus7 octombrie 2025MAN Truck & Bus și ABB raportează progrese suplimentare în validarea sistemului...
deCargo & Bus6 octombrie 2025Daimler Buses a primit o comandă de la operatorul de transport public...
deCargo & Bus5 octombrie 2025
Comentați?