Autobuzul autonom e-ATAK de la Karsan a devenit primul autobuz autonom de transport public care a primit aprobarea completă de la KBA (Kraftfahrt Bundesamt – Autoritatea Federală pentru Transportul Rutier) – instituția oficială din Germania responsabilă de reglementările privind traficul rutier.
Aprobarea marchează vehiculul automatizat de Nivel 4 ca primul autobuz autonom autorizat să circule pe drumurile publice din Hanovra, Germania, ca parte a Proiectului Albus.
După certificare, e-ATAK va începe să funcționeze pe un traseu de 7 kilometri de-a lungul liniei 906 din Burgdorf, o secțiune de drum public care dispune de 10 semafoare, 13 stații de oprire, intersecții și treceri de pietoni, la o viteză constantă de 40 km/h.
Karsan Autonomous e-ATAK stabilește noi standarde
Comentând pe această temă, CEO-ul Karsan, Okan Baş, a declarat: ”În calitate de marcă pionier care conduce transformarea transportului public autonom, avansăm cu o structură care nu numai că se adaptează, ci și stabilește standarde în acest domeniu.
Intrarea pe piață cu Autonomous e-ATAK pe una dintre piețele cu cele mai stricte reglementări, precum Germania, demonstrează nu doar competența noastră tehnică, ci și abordarea noastră vizionară. Autobuzul nostru autonom de nivel 4, de dimensiuni mari, care va începe să circule pe drumurile publice din Germania, simbolizează determinarea Karsan în transformarea mobilității în Europa.
Acest succes, pe care l-am obținut împreună cu partenerul nostru tehnologic ADASTEC, este un indicator puternic al faptului că competența noastră în domeniul software și al ingineriei auto este recunoscută chiar și pe cele mai avansate piețe din Europa”.
Unitatea e-ATAK de la Karsan utilizează o combinație de LiDAR, camere RGB, GNSS și RADAR pentru a naviga într-o serie de situații de condus fără un șofer fizic la bord. Vehiculul este alimentat de un pachet de baterii de 220 kWh, cu o lungime de 8,3 metri și un timp de încărcare completă de 5 ore cu unități de curent alternativ
Comentați?