Hino Motors, divizia de vehicule comerciale a Toyota Group, a introdus primul camion greu cu pile de combustie produs în serie în Japonia – Profia Z FCV. Compania va lansa noul camion alimentat cu hidrogen pe 24 octombrie.
Profia Z FCV este rezultatul eforturilor comune dintre Hino Motors și Toyota Motor Corporation (denumită în continuare Toyota). Principala contribuție a acesteia din urmă la dezvoltarea acestui model este sistemul său de pile de combustie. Compania a modificat sistemul său de pile de combustie de a doua generație, pe care l-a introdus pentru prima dată în Mirai de a doua generație în 2020 și pe care îl produce la uzina din Honsha, pentru această aplicație. Nici Hino Motors, nici Toyota nu au dezvăluit puterea maximă a versiunii adaptate, dar în forma originală pentru sedan, Toyota a menținut puterea la 128 kW.
Noul camion greu cu emisii zero dispune de șase rezervoare de hidrogen care pot stoca împreună 50 kg de hidrogen la o presiune de 70 MPa. Testele interne ale Hino Motors arată că poate parcurge până la 650 de kilometri cu rezervoarele pline. Acest model măsoară 12 metri lungime, 2,5 metri lățime și 3,8 metri înălțime, iar compania intenționează să îl lanseze în versiuni de furgonetă uscată și caroserie cu aripă. Prima oferă o capacitate utilă de aproximativ 11,6 tone.
Hino Motors va oferi modelul Profia Z FCV doar în leasing
Hino Motors va oferi modelul Profia Z FCV doar în leasing și va acoperi costurile de întreținere. Inițial, compania se va concentra pe cele cinci regiuni în care guvernul japonez prioritizează introducerea vehiculelor comerciale cu pile de combustie: Tohoku (Prefectura Fukushima), Kanto (Prefectura Tokyo și Kanagawa), Chubu (Prefectura Aichi), Kinki (Prefectura Hyogo) și Kyushu (Prefectura Fukuoka).
Hino Motors și Toyota au început să lucreze la Profia Z FCV pe baza modelului ICE Profia (numit și Seria 700 pe unele piețe) în martie 2020. Cei doi au construit un prototip în 2023 și l-au testat pe o distanță de peste 400.000 km împreună cu partenerii lor. În cele din urmă, după mai bine de cinci ani, au finalizat dezvoltarea și au introdus modelul în producția de serie.
Camioanele grele sunt responsabile pentru aproximativ 60% din emisiile de CO2 ale vehiculelor comerciale din Japonia. Hino Motors își propune să reducă semnificativ aceste emisii, iar Profia Z FCV este un pas către acest obiectiv. La doar câteva zile după lansare, compania va dezvălui versiunea concept de Nivel 4, capabilă de conducere automatizată, la Salonul de Mobilitate din Japonia din 2025, care va avea loc pe 29 octombrie.
Comentați?