Statul american California a anunțat că va interzice vânzările de camioane cu propulsoare diesel începând din 2036.
Cunoscută sub numele de Advanced Clean Fleets, noua regulă ajută California pe calea spre îndeplinirea obiectivului guvernatorului Gavin Newsom de a trece pe deplin camioanele care călătoresc prin stat la tehnologia cu emisii zero până în 2045. Se preconizează că noua regulă va genera 26,6 miliarde USD în economii de sănătate în urma reducerii atacurilor de astm, a vizitelor la urgențe și a bolilor respiratorii.
California urmează să investească aproape 3 miliarde de dolari între 2021 și 2025 în camioane și infrastructură cu emisii zero. Această investiție face parte dintr-un pachet de vehicule cu zero emisii, multianual, de 9 miliarde de dolari, pentru a decarboniza în mod echitabil sectorul transporturilor, care a fost convenit de guvernator și Legislativ în 2021.
„Avem tehnologia disponibilă pentru a începe să lucrăm pentru un viitor cu emisii zero acum”, a spus președintele CARB (California Air Resources Board), Liane Randolph. „Regula Advanced Clean Fleets este o abordare rezonabilă și inovatoare pentru a curăța vehiculele de pe drumurile noastre și pentru a ne asigura că oamenii din California au aerul curat pe care și-l doresc și îl merită. În același timp, această regulă oferă producătorilor, proprietarilor de camioane și furnizorilor de carburanți asigurarea că va exista o piață și o cerere pentru vehicule cu emisii zero, oferind în același timp o cale flexibilă pentru a face tranziția către aer curat.”
Primul pas va avea loc încă de anul viitor, iar flotele „last-mile” și cele ale serviciilor publice federale (cum ar fi serviciile poștale), de stat și locale vor trebui să înceapă tranziția către emisii zero în 2024. Din acel an, acestea vor putea utiliza vehiculele cu motor termic existente pe întreaga lor durată de viață utilă (adică 800.000 de mile sau 18 ani) și își vor putea reînnoi flotele cu vehicule cu emisii zero.
Celelalte flote vor trebui să le înlocuiască progresiv, în funcție de anumite procente și de tipul de lucrări. De exemplu, companiile care activează în domeniul distribuției și al construcțiilor navale vor trebui să facă tranziția până în 2035, cele cu tractoare rutiere cu cabină de zi până în 2039, iar cele cu tractoare rutiere cu pat sau vehicule speciale vor trebui să își înlocuiască flotele până în 2042. În toate cazurile, camioanele cu motoare cu combustie nu vor mai avea voie să fie vândute până în 2036, preconizându-se că, până în 2050, pe drumurile californiene vor circula 1,7 milioane de camioane cu emisii zero.
Comentați?