Delta Charge, un dezvoltator germano-suedez de soluții de încărcare și stocare a bateriilor pentru camioane electrice, fondat la München în 2024, a obținut 4,3 milioane de dolari în acțiuni într-o rundă de finanțare suprasubscrisă.
Delta Charge se descrie ca fiind un „dezvoltator germano-suedez de soluții inovatoare de încărcare și stocare a energiei în baterii pentru camioane electrice”. Tânăra companie își propune să combine sistemele de stocare a energiei în baterii (BESS) cu infrastructura de încărcare, gestionarea energiei și „oferte transparente la preț fix”.
Potrivit companiei, „acest lucru permite Delta Charge să ajute companiile de logistică și industriale să profite de beneficiile economice ale platformelor energetice la scară largă”. Accentul pus pe conectarea stocării în baterii la infrastructura de încărcare nu este o coincidență: Delta Charge este susținută de Delta Capacity, „unul dintre principalii dezvoltatori și investitori din Scandinavia în stocarea în baterii la scară largă”.
Abordarea este mai relevantă ca niciodată: extinderea rapidă a infrastructurii de încărcare este din ce în ce mai încetinită de procedurile lungi de aprobare și de conexiunile la rețea, așa cum a remarcat și ministrul federal al Transporturilor, Patrick Schnieder, în aceeași zi, la conferința ministerului său privind infrastructura de încărcare. Acest lucru este valabil mai ales pentru camioanele electrice cu baterii mari și capacități mari de încărcare; conexiunile de înaltă performanță la rețea devin rapid o necesitate – fie pentru încărcarea multor vehicule în depouri, fie pentru încărcarea de megawați pe autostradă. Delta Charge își propune să remedieze această situație în depouri cu soluții flexibile de încărcare și stocare a bateriilor.
Delta Charge, investiții de peste 300 de milioane de euro până în 2030
Ambițiile sunt mari: conform anunțului, Delta Charge dorește să facă „investiții de peste 300 de milioane de euro în infrastructura energetică și de încărcare” până în 2030 și intenționează să furnizeze 1,8 terawați-oră de energie curată anual.
În 2025, dimensiunile sunt încă ceva mai mici, dar totuși remarcabile. Într-o rundă de finanțare suprasubscrisă, startup-ul a obținut 4,3 milioane de dolari, echivalentul a 3,73 milioane de euro. „Runda a fost condusă de Vireo Ventures și Rethink Ventures; au participat, de asemenea, directori seniori de la Audi și Allianz, birouri familiale germane și fondatori ai ecosistemului tehnologic climatic din München”, a anunțat Delta Charge.
„Finanțarea este un pas crucial în extinderea rapidă a platformei noastre și în implementarea consecventă a viziunii noastre”, a declarat Filip Hes, CEO al Delta Charge. „Deservim cererea de energie electrică în creștere rapidă a logisticii europene și modelăm activ infrastructura tranziției energetice. Datorită înțelegerii profunde a Rethink asupra transformării mobilității, expertizei Vireo în electrificarea sistemelor energetice și experienței Delta Capacity în construirea de proiecte mari de stocare a bateriilor, suntem ideal poziționați pentru a accelera implementarea portofoliului nostru de proiecte.”
„Funcționarea economică a flotelor de camioane electrice va depinde în viitor de soluții inteligente de încărcare în depozite care combină stocarea bateriilor, infrastructura de încărcare și software-ul integrat perfect”, spune Jens Philipp Klein, partener general la Rethink Ventures. „Echipa Delta Charge combină o vastă experiență în implementarea proiectelor de infrastructură energetică și dezvoltarea de software complex pentru baterii cu o experiență solidă în construirea și finanțarea unor conducte de infrastructură scalabile.”




Comentați?