Home Transportatori Feroviar Cum va arăta Gara de Nord
FeroviarNoutati

Cum va arăta Gara de Nord

70

Gara de Nord, cea mai mare gară din România urmează să intre în lucrări de modernizare. Reprezentanții CFR Infrastructură au transmis, la solicitarea colegilor de la ECONOMICA.NET, randări cu Gara de Nord, după finalizarea lucrărilor.

CFR Infrastructură a semnat anul trecut contractul pentru „Modernizarea/consolidarea /reabilitarea stației CF Gara de Nord Bucuresti – faza I”.

În vara lui 2024, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța că, la acea dată, contractul pentru modernizare era în etapa de proiectare și estima că la finalul anului urmau să înceapă lucrările.

Durata contractului este de 116 luni, din care:

  • 55 de luni proiectare si executie lucrări, respectiv 9 luni proiectare si 46 luni executie lucrări,
  • 1 lună pentru verificarea şi aprobarea la plată a lucrărilor şi a testelor la terminare
  • 60 de luni perioada de garantie.

Oferta câștigătoare, depusă de asocierea de firme românești SC GDO MOV IMPEX SRL – SC OMEGA CERT SISTEM SRL, este în valoare de 419,85 de milioane de lei, fără TVA.

Etapa 1 de modernizare pentru Gara de Nord

ETAPA I a programului de MODERNIZARE a celei mai mari gări din România – GARA DE NORD BUCUREȘTI – include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate publicului călător și activități comerciale.

Corpuri de clădiri

  • Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu)
  • Corp B (central, coloane, casele d ebilete clasa I)
  • Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței)

Ce presupun lucrările de modernizare

  • modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
  • reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
  • crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
  • regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
  • modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilițăți pentru persoanele cu dizabilități;
  • asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
  •  sisteme noi de ventilație/încălzire
  • modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
  • modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiServicii

Plata taxei de pod de la Fetești-Cernavodă, prin aplicația 24pay

24pay app vine cu o noutate îndelung așteptată de utilizatori, chiar înainte...

NoutatiVehicule speciale

Otokar, joint venture cu Automecanica

Otokar a intrat într-o asociere de tip joint venture cu Automecanica, una...

AutobuzeNoutati

Karsan e-ATAK autonom la Iași

Autobuzul autonom Karsan e-ATAK a debutat în transportul public din România la...

FeroviarNoutati

Trenuri suplimentare în minivacanța de 1 Mai

CFR Călători suplimentează numărul trenurilor care vor circula spre litoral în minivacanța...