Cererea pentru camioanele Volvo pe benzină este în creștere, iar vânzările au crescut cu peste 25% în 2024. Camioanele pe benzină reprezintă o soluție tot mai mare pentru companiile de transport, care își doresc să își reducă amprenta de CO2, deoarece emisiile de carbon pot fi reduse cu până la 100% folosind combustibili regenerabili.
Cererea globală a clienților pentru camioanele Volvo pe benzină este în creștere, iar Volvo Trucks a vândut peste 8.000 de unități în total în întreaga lume. În cursul anului 2024, vânzările au crescut cu 25%, principalele piețe fiind Suedia, Norvegia, Olanda, Spania și Regatul Unit. Motoarele Volvo pe benzină sunt disponibile pentru modelele Volvo FM, FH și FH Aero și pot comuta fără probleme între biogaz (gaz nefosil produs din deșeuri organice) și combustibil GNL (gaz natural lichefiat) obișnuit.
Camioanele Volvo pe benzină pot acoperi distanțe de până la 1.000 de kilometri, ceea ce le face potrivite pentru misiuni de transport precum distribuția pe distanțe lungi și regionale, dar și pentru construcții. Acestea reprezintă o alternativă viabilă la alte vehicule cu emisii reduse, deoarece companiile de transport și cumpărătorii de transport caută modalități de a deveni mai sustenabile.
„Mulți dintre clienții noștri aleg să își înlocuiască camioanele diesel cu camioane pe benzină ca o modalitate ușoară de a reduce emisiile de CO2 chiar acum”, spune Jan Hjelmgren, șeful departamentului de management de produs la Volvo Trucks. El continuă: „Camioanele Volvo pe benzină reprezintă o adevărată ofertă reciproc avantajoasă pentru companiile de transport, deoarece pot combina un cost de proprietate mai mic cu o amprentă de carbon redusă și productivitate menținută.”
Mai multe țări oferă deja o rețea extinsă de benzinării cu un acces tot mai mare la biogaz. Producția globală de biogaz a crescut cu 21% în cursul anului 2024*. Aceasta înseamnă că se deschide posibilitatea reducerii emisiilor de CO2 cu până la 100% pentru un volum semnificativ de utilizatori. Biogazul este o soluție eficientă din punct de vedere al costurilor în comparație cu motorina pe piețele cu stimulente fiscale și subvenții guvernamentale pentru combustibili regenerabili și emisii reduse. De asemenea, combustibilul GNL obișnuit reduce emisiile de CO2 cu până la 20% („Tank to Wheel”) față de camioanele diesel.
Economii semnificative de CO2 și costuri de funcționare, fără compromisuri
Volvo oferă o tehnologie excepțională pentru motoarele pe benzină, bazată pe cel mai bine vândut sistem de propulsie al său, motorul diesel D13, ceea ce înseamnă că oferă performanțe comparabile cu orice camion diesel, cu emisii reduse de CO2 .
„Motoarele noastre pe benzină sunt dotate cu o tehnologie superioară care depășește în mod clar concurența în ceea ce privește puterea, cuplul, răspunsul motorului și economia de combustibil. Șoferii ne spun că apreciază zgomotul redus, puterea, manevrabilitatea și confortul la rulare al camioanelor noastre pe benzină”, spune Jan Hjelmgren. „Observăm că camioanele pe benzină au un potențial mare pe calea către transportul cu emisii zero.”
Economii de CO2 cu camioane pe benzină – fapte:
- Trecerea de la motorină la GNL (gaz natural lichefiat) economisește până la 20% din emisiile de CO₂ (de la rezervor la roată)
- Trecerea de la motorină la biogaz/bio-GNL reduce emisiile de CO₂ cu până la 100% (de la sondă la roată)
- Bio-GNL-ul este produs din materii prime, cum ar fi deșeurile menajere, deșeurile agricole și apele uzate.
- Bio-GNL-ul este identic cu GNL-ul obișnuit în ceea ce privește performanța, depozitarea și realimentarea.
Camioanele Volvo pe benzină – fapte:
- Volvo oferă modele Volvo FM, FH și FH Aero pe benzină în configurație tractor/rigid 4×2, 6×2 și 6×4, certificate pentru sarcini de până la 60 de tone
- Motorul Volvo G13 LNG este bazat pe motorul diesel D13 Euro 6 și vine cu trei niveluri de putere: 420 CP / 2100 Nm, 460 CP / 2300 Nm și 500 CP / 2500 Nm.
- Cel mai mare rezervor de combustibil are o capacitate de 225 kg, oferind o autonomie de 1.000 km
- Motorul pe benzină al Volvo Trucks utilizează tehnologia HPDI (injecție directă la înaltă presiune) eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil de la furnizorul Cespira: https://cespira.com/
- Soluția Volvo cu motor pe benzină folosește o cantitate mică de motorină drept combustibil pentru aprindere, iar atunci când se utilizează HVO (ulei vegetal hidrogenat/hidrotratat) pentru aprindere, CO₂ poate fi redus cu până la 100% (de la sondă la roată) față de un camion cu motorină.
- Biogazul reprezintă un tip de combustibil pentru motoarele cu ardere internă, care, la rândul lor, sunt o parte crucială a strategiei Volvo Trucks privind sistemul de propulsie pentru a atinge emisii nete zero până în 2040.
- Strategia triplă a Volvo Trucks pentru a atinge emisii nete zero constă în motoare electrice cu baterii, motoare electrice cu pile de combustie și motoare cu ardere internă care utilizează combustibili regenerabili.
Comentați?