Home Transportatori Maritim Cel mai mare șantier naval din România ar putea fi închiriat
MaritimNoutati

Cel mai mare șantier naval din România ar putea fi închiriat

263

Autorităţile române de resort se află în negocieri avansate cu un potenţial investitor. Acesta ar urma să închirieze forţa de muncă şi facilităţile din şantierul naval Damen Shipyards Mangalia (DSMa).

„Încă din prima săptămână de mandat am intrat în această temă, care este una extrem de complicată şi în momentul de faţă pot să vă spun concluziile discuţiilor pe care le-am purtat aproape, exagerez, dar aproape zilnic cu potenţiali investitori, cu reprezentanţii angajaţilor, cu reprezentanţii administratorului judiciar. În momentul de faţă, suntem în negocieri avansate cu un potenţial investitor care să vină să închirieze tot ceea ce înseamnă forţa de muncă plus facilităţile de acolo, care va opera şi, automat, va menţine activitatea economică pentru a plăti salariile către oameni. Acesta este dezideratul pe care îl avem şi căutăm soluţii inclusiv cu administratorul judiciar, pentru că el e cel care astăzi are în mână administrarea reală a societăţii din Mangalia”, a afirmat ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, Bogdan Ivan.

Damen Holding ar urma să iasă din acționariat

În ceea ce priveşte ieşirea Damen Holding din acţionariatul şantierului naval din Mangalia, Ivan a precizat că s-a agreat o negociere directă cu potenţialul investitor pentru preluarea activelor şi datoriilor.

„Din punct de vedere al exitului Damen, am convenit împreună cu cei doi acţionari, pentru că statul nu are un atribut direct şi este acţionar indirect, prin şantierul Naval 2 Mai, la şantierul naval Mangalia, am căzut de acord pe exitul lor, pe o negociere directă cu potenţialul investitor pentru preluarea activelor, dar şi a datoriilor din partea Damen Holding (acţionar minoritar la DSMa – n. r.)”, a adăugat şeful de la Economie.

Peste 200 de salariaţi ai Şantierului Naval Damen Mangalia, aflat în insolvenţă, au fost concediaţi începând cu 28 februarie, iar pentru aproape toţi ceilalţi angajaţi ai societăţii, peste o mie, s-a prelungit şomajul tehnic până pe 31 mai, a afirmat, pe 26 februarie, Laurenţiu Gobeajă, liderul Sindicatului Navalistul.

Potrivit acestuia, sindicaliştii au făcut solicitări repetate către autorităţile centrale să găsească soluţii pentru reluarea activităţii şi ieşirea din insolvenţă, dar „se pare că blocajul existent continuă, situaţie care trenează de un an şi jumătate, fără a evolua în vreo direcţie”.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Lion's City E
AutobuzeNoutati

MAN deschide calea pentru asamblarea autobuzelor electrice în Azerbaidjan

MAN și Improtex Trucks & Buses au semnat un memorandum de înțelegere...

AutobuzeNoutati

IVECO BUS este lider în mobilitatea durabilă în Lazio

IVECO BUS, împreună cu dealerul Romana Diesel și compania Indcar, și ca...

Lyten
NoutatiTehnologie

Lyten, undă verde pentru achiziția Northvolt

Dezvoltatorul american de baterii Lyten a primit undă verde pentru a achiziționa...

AutobuzeCamioaneNoutatiTehnologie

MAN și ABB îmbunătățesc fiabilitatea sesiunilor de încărcare MCS

MAN Truck & Bus și ABB raportează progrese suplimentare în validarea sistemului...