Home Transportatori Feroviar Calea ferată Predeal – Brașov
FeroviarNoutati

Calea ferată Predeal – Brașov

66

Durata execuției lucrărilor de modernizare a secțiunii Predeal – Brașov va fi de aproximativ șapte ani, respectiv până în anul 2033, la care se vor adăuga cinci ani, perioada de garanție, potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu.

În cadrul acestui proiect urmează să fie construit un tunel de 9,8 kilometri între granița Azuga/Predeal și Timișul de Sus. Cea mai realistă și echilibrată opțiune identificată prin studiul de fezabilitate prevede o viteză efectivă de 91,34 km/h pentru trenurile de marfă și 93,35 km/h pentru trenurile de călători, în condițiile unei declivtăți maxime de 18,50%.

Studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei CF Predeal – Brașov este în curs de elaborare, finalizarea acestuia fiind estimată pentru prima parte a anului 2025. Procedura de achiziție pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Modernizarea secțiunii feroviare Predeal – Brașov”, ce va include un tunel de aproape 10 kilometri, se estimează a fi lansată în a doua parte a anului 2025.

Primul tunel feroviar de mare viteză

„În conformitate cu solicitările JASPERS/BEI, și ținând cont de decizia Comisiei Europene, s-a decis proiectarea tunelului nou de cale ferată la standardele necesare, pentru a putea fi ulterior înglobat într-o linie de mare viteză, în eventualitatea în care aceasta s-ar construi în zonă”, au explicat reprezentanții CFR S.A. necesitatea proiectării unui tunel de mare viteză, de peste 200 km/oră.

„Traficul feroviar se va desfășura în două galerii separate (fiecare cu cale simplă), astfel încât, din motive de siguranță, în caz de incendiu, să poată fi asigurată evacuarea folosind galeria paralelă. Secțiunea tunelului este circulară și se va realiza cu utilaje tip Tunnel Boring Machine (TBM)”, spun cei de la CFR Infrastructură.

Potrivit lor, obstacolele în cazul acestui proiect sunt date de faptul că include cel mai lung tunel feroviar, iar relieful din zona traseului este unul dificil, astfel încât realizarea acestei structuri va fi o provocare cu o dificultate tehnică deosebită.

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite.

Călătoria cu trenul de la București la Brașov se va scurta cu aproximativ 18 minute după modernizarea secțiunii Predeal – Brașov. În prezent, cel mai rapid tren parcurge distanța dintre cele două orașe în circa două ore.

Costul minim estimat al investiției este de 963 de milioane de euro.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AerianNoutati

HiSky zboară pe profit

Compania aeriană HiSky, fondată de Iulian Scorpan, fost director al Air Moldova,...

Noutati

Trafic rutier restricționat pe mai multe sectoare de pe DN7 Valea Oltului

De luni, 30 septembrie, traficul rutier pe DN 7 Râmnicu Vâlcea –...

LogisticăNoutati

DHL Express România și-a deschis sediul operațional din Sibiu

Compania DHL Express România anunță că a inaugurat sediul operațional din județul...

FeroviarNoutati

Orient Express, varianda scandinavă

Din septembrie 2025, un tren de lux ar urma să circule în...