Din al doilea semestru al anului 2025, Renault Trucks va prelua comenzi pentru Renault Trucks E-Tech T cu autonomie extinsă. Cu o autonomie de 600 km la o singură încărcare, acest vehicul deschide noi perspective pentru decarbonizarea transportului pe distanțe lungi.
Cu 30 de milioane de kilometri de utilizare de către transportatori, camioanele electrice Renault Trucks au economisit deja 29.000 de tone de emisii de CO₂. Cu această nouă ofertă, E-Tech T, producătorul francez își extinde în continuare gama de soluții de transport durabil pentru a-și sprijini clienții în tranziția energetică.
Autonomia extinsă a Renault Trucks E-Tech T este realizată prin integrarea unei noi componente, și anume o punte electrică. Tehnologia E-axle permite ca toate elementele grupului motopropulsor – motoare electrice și transmisie – să fie grupate în partea din spate a vehiculului, eliberând spațiu între barele laterale pentru a găzdui baterii suplimentare. Renault Trucks E-Tech T echipat cu axă electrică poate parcurge 600 km cu o singură încărcare.
„Apariția acestui camion electric va stimula tranziția către mobilitatea electrică”, a explicat Emmanuel Duperray, Senior Vice President Electromobility la Renault Trucks. „Credem că o autonomie de 600 km la o singură încărcare, combinată cu dezvoltarea rețelelor publice de infrastructură de încărcare până în 2026 – în special prin societatea noastră în comun Milence – ne va permite să atingem paritatea operațională [cu tehnologia diesel] pe care clienții noștri. aştepta.”
O ofertă care completează gama existentă
Conceput pentru transportul pe distanțe lungi, acest Renault Trucks E-Tech T cu o gamă extinsă va spori oferta electrică a producătorului fără a înlocui soluțiile actuale. Renault Trucks va continua într-adevăr să ofere o gamă largă de autonomii, configurații și echipamente adaptate utilizărilor specifice. Pentru a ajuta transportatorii să găsească soluția ideală, Renault Trucks le oferă, de asemenea, instrumente avansate de simulare, care să permită configurarea fiecărui camion electric în funcție de nevoile lor specifice.
„Nu căutăm să intrăm într-o cursă pentru autonomie cu o singură sarcină”, a subliniat Emmanuel Duperray. Bateriile supradimensionate penalizează sarcina utilă, cresc costurile totale de operare și măresc amprenta asupra mediului. În esență, un camion electric este mai scump decât un vehicul cu ardere. Trebuie să regândim logistica cu emisii scăzute de carbon, cu alte cuvinte, să reconsiderăm modelele de transport pentru a optimiza utilizarea vehiculelor de transport și, prin urmare, a reduce costul pe kilometru.”
Renault Trucks își încurajează clienții să ajusteze dimensiunea bateriilor în funcție de nevoile lor reale și oferă suport în optimizarea soluției, inclusiv în strategia de încărcare. „Această abordare ne permite deja să realizăm un kilometraj zilnic de peste 700 de kilometri cu Renault Trucks E Tech T de producție de serie.”
Comenzile pentru acest nou vehicul se vor deschide în al doilea semestru al anului 2025, producția fiind gestionată de uzina din Bourg-en-Bresse, care asambla gamele electrice de ultimă generație ale mărcii de la sfârșitul anului 2023.
Comentați?