Accesul camioanelor de marfă în Portul Constanța va fi permis de luni, 16 octombrie doar pe baza unei rezervări care se face în aplicația informatică dedicată, a transmis Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională Administrația Porturilor.
,,Începând de luni, 16 octombrie 2023, accesul în portul Constanța al autovehiculelor de transport marfă cu masa maximă ce depășeste 12 tone va fi permis doar în baza rezervării realizate în cadrul aplicației informatice Soluție completă de management și automatizare acces camioane în Portul Constanța, conform prevederilor Regulamentului portuar al porturilor maritime românești aflate în administrarea CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța. Scopul acestei aplicații îl reprezintă managementul traficului auto greu, precum și soluționarea adecvată a situațiilor neconforme, de natură să perturbe mișcarea eficientă a autocamioanelor în incinta portului. Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța pune la dispoziție, cu titlu gratuit, atât soluția informatică, cât și posibilitatea de integrare/interconectare API cu soluțiile informatice existente în portofoliul operatorilor portuari. Până în acest moment, 177 companii care își desfășoară activitatea în portul Constanța (Zona Constanța, Zona Midia, Zona Mangalia și Zona Basarabi) sunt înregistrate în cadrul aplicației.
Astfel, toți transportatorii cu activitate în Portul Constanța își rezervă prin intermediul acestei aplicații intervalul orar pentru activitatea de încărcare sau descărcare la operatorul către care se îndreaptă, accesul fiind validat ulterior de către operatorul portuar respectiv.
Urmează o parcare pentru camioane, în exteriorul portului
Totodată, la discuțiile de la Constanța privind criza cerealelor din Ucraina, directorul general CNIAR, Cristian Pistol a promis o parcare pentru camioane în exteriorul Portului : ,, Printre eforturile întreprinse până acum de CNAIR se numără atât menținerea în parametri funcționali a rețelei de drumuri naționale care fac legătura între frontierele Ucrainei și ale Republicii Moldova cu Portul Constanța/CNAIR va sprijini în continuare extinderea capacității operaționale a portului Constanța, care va construi o parcare pentru autovehicule grele în exteriorul portului. Prin această investiție se va reduce numărul camioanelor care staționează pe una din benzile A 4 (Centura Constanța), în perioadele de vârf ale exporturilor de cereale.” -Cristian Pistol.
În acest sens, Ministerul Transporturilor pregătește un Ordin de Ministru pentru strategia de parcări sigure și securizate, inclusiv pentru Portul Constanța : ,,MTI și C.N.A.I.R. – S.A. au fost informate de către CN APM cu privire la congestionarea circulației în interiorul Portului Constanța, îngreunarea activității portuare, precum si ocuparea benzii de urgență de pe A4 de către vehicule grele, situație cauzată de absența locurilor de parcare pentru camioane în vecinătatea porților de acces, context în care, în scopul evitării/deblocării situației descrise mai sus, CN APM intenționează implementarea unui obiectiv de investiții care constă în realizarea unei parcări sigure și securizate, în zona A4, km 21+000 care, conform MTI, urmează să acceseze finanțare în cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei, în apelul de proiecte septembrie 2023 – ianuarie 2024″
Comentați?