Home Transportatori Feroviar Al cincilea tren de metrou Alstom a ajuns în depoul Berceni al Metrorex
FeroviarNoutati

Al cincilea tren de metrou Alstom a ajuns în depoul Berceni al Metrorex

150

Al cincilea tren de metrou Alstom a ajuns în depoul Berceni al Metrorex, anunță compania pe pagina sa de LinkedIn. În curând, va sosi și al șaselea, precizează Alstom.

“În timp ce mulți oameni recapitulează numele renilor lui Moș Crăciun , noi trecem în revistă trenurile de metrou livrate de Alstom la București. Deci, cum se numește cel de-al cincilea tren de metrou Metropolis, pentru Magistrala 5? Se numește Sibiu și se află acum în depoul Berceni al Metrorex, urmând să parcurgă etapele pregătitoare intrării în circulație pe cea mai modernă magistrală. Așadar: Giurgiu, Ilfov, Teleorman, Sălaj și Sibiu. Iar în curând li se va alătura și trenul numărul 6, Cluj! Între timp, primul sosit, trenul „Giurgiu” – cel cu farurile aprinse – , își continuă programul obligatoriu de testare / validare și obținere a Agrementului Feroviar, în vederea autorizării de punere în circulație cu pasageri.”

La sfârșitul lui octombrie, Mariana Miclăuş, director general al Metrorex, spunea că până la finele anului Metrorex va avea în depou în total zece trenuri din cele 13 contractate pentru Magistrala 5.

“Din contractul de 13 trenuri, au fost livrate patru trenuri, care în prezent se află la Depoul Berceni şi se realizează testele – teste statice, teste dinamice. Trenul cinci şi trenul şase au fost recepţionate preliminar la furnizor şi urmează să ajungă în ţară. Din discuţii cu furnizorul în cadrul întâlnirilor, al şedinţelor de progres care se realizează pe acest contract, sperăm ca până la sfârşitul anului să fie livrate zece trenuri din 13″, a declarat Miclăuș.

Primul tren Alstom va circula în trimestrul II 2025

Potrivit acesteia, primul tren Metropolis din lotul de 13, sosit în ţară în luna aprilie 2024, va intra în circulaţie cu călători în trimestrul al doilea al anului viitor, după finalizarea testelor şi a probelor de anduranţă în luna martie.

“Este prognozat să-şi termine absolut toate testele, adică inclusiv probele de anduranţă, cei 10.000 de kilometri în luna martie 2025, să poată să intre în circulaţie cu călători, apoi etapizat şi celelalte trenuri, după parcurgerea testelor şi a celor 2.000 de km. Asta înseamnă că ar putea să intre în circulaţie după primul trimestru, martie – aprilie, în funcţie de cum se finalizează testele de anduranţă. Aceste probe de anduranţă de fapt nu sunt teste, este un kilometraj pe care trebuie să-l parcurgă trenul fără defecte majore”, a menţionat șefa Metrorex la sfârșitul lui octombrie.

Mariana Miclăuş a precizat că deocamdată se fac testele statice şi dinamice în Depoul Berceni, ulterior urmând să se stabilească programul de circulaţie, pentru a îndeplini numărul de kilometri necesari, cei 10.000.

În ceea ce priveşte penalizările aplicate Alstom pentru întârzierile în livrarea garniturilor, Miclăuş a spus că acestea au ajuns la aproape 30 de milioane de euro, însă ele au fost contestate în instanţă.

“Penalizările aplicate Alstom au ajuns la aproximativ 30 de milioane de euro şi au fost şi facturate. Sunt facturate lună de lună şi se încasează la finalul contractului. Ele au fost contestate în instanţă de către furnizor”, a precizat aceasta.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiServicii

Plata taxei de pod de la Fetești-Cernavodă, prin aplicația 24pay

24pay app vine cu o noutate îndelung așteptată de utilizatori, chiar înainte...

NoutatiVehicule speciale

Otokar, joint venture cu Automecanica

Otokar a intrat într-o asociere de tip joint venture cu Automecanica, una...

AutobuzeNoutati

Karsan e-ATAK autonom la Iași

Autobuzul autonom Karsan e-ATAK a debutat în transportul public din România la...

FeroviarNoutati

Trenuri suplimentare în minivacanța de 1 Mai

CFR Călători suplimentează numărul trenurilor care vor circula spre litoral în minivacanța...