Proiectul Banula este prima demonstrație live a încărcării camioanelor electrice folosind un model pass-through. Noua soluție de încărcare își propune să ofere companiilor o mai mare libertate și eficiență la încărcare.
La întâlnirea de aplicare a proiectului Banula (Crearea de opțiuni de încărcare fără bariere și ușor de utilizat), partenerii de cercetare, inclusiv Fraunhofer IAO, au demonstrat pentru prima dată procesul de încărcare a unui camion electric folosind un model pass-through în incinta privată a Vector Informatik GmbH. Încărcarea pass-through îndeplinește o cerință cheie a Autobahn AG pentru dezvoltarea unei rețele naționale de încărcare rapidă pentru camioanele electrice .
În cadrul proiectului comun Banula, opt parteneri din industrie și știință, conduși de Institutul Fraunhofer pentru Inginerie Industrială IAO, cercetează cum poate fi simplificată, mai transparentă și fără bariere încărcarea.
Separarea infrastructurii de încărcare și a alimentării cu energie
Spre deosebire de modelele convenționale de facturare, modelul pass-through separă operarea infrastructurii de încărcare de achiziționarea energiei de încărcare. Operatorii de infrastructură (Operatorii Punctelor de Încărcare, CPO) preiau operarea și gestionarea infrastructurii de încărcare, o furnizează în schimbul unei taxe de infrastructură și nu mai sunt responsabili pentru achiziționarea de energie electrică. Clienții își aduc propriile contracte de energie electrică și primesc energie electrică de la Furnizorii lor de Servicii de e-Mobilitate (EMP+) la toate punctele de încărcare participante, conform contractelor lor.
Avantaje pentru flotele de camioane electrice
Pentru vehiculele electrice comerciale cu capacități de încărcare mari și presiune economică, modelul pass-through oferă avantaje: energia electrică achiziționată în depou este disponibilă flotei în mișcare în aceleași condiții. Surplusul de energie electrică generat de sistemele fotovoltaice din zonele depou este, de asemenea, distribuit în cadrul flotei și utilizat optim. Acest lucru permite furnizorilor de energie să acceseze noi piețe și să își crească volumele de vânzări. În același timp, permite o alimentare holistică cu energie electrică în depou și în timpul funcționării.
Plan pentru locațiile companiei
Demonstrarea procesului de încărcare în modelul pass-through nu a fost realizată de un partener de proiect Banula, ci de Vector, în propriul său interes comercial. Partenerul Banula, OLI Systems, a furnizat sistemul de facturare pentru alimentarea cu curent de tracțiune. Vector utilizează propriul produs de încărcare și gestionare a sarcinii, vCharM, care gestionează controlul dinamic al sarcinii și planificarea prietenoasă cu rețeaua și optimizează funcționarea infrastructurii de încărcare. Prin intermediul rețelei Banula, aceștia accesează soluțiile dezvoltate pentru procesele de gestionare a energiei și facturare.
Încărcarea la locul de muncă
Infrastructura de încărcare de la Vector este testată în prezent în cadrul proiectului de cercetare Banula și este utilizată pentru testarea încărcării camioanelor electrice. După finalizarea proiectului, operațiunea va fi comercializată. Companiile pot apoi profita de încărcarea la locul de muncă: angajații încarcă folosind tariful lor privat de energie electrică pentru locuințe, compania nu mai suportă costurile pentru energia de încărcare, iar beneficiul monetar este eliminat.
Infrastructură de încărcare nediscriminatorie și transparentă
Banula asigură acces nediscriminatoriu la infrastructura de încărcare publică și semipublică. Operatorii infrastructurii de încărcare deleagă gestionarea volumului de energie furnizorilor de energie electrică. Operatorii de rețea primesc informații transparente privind sarcina de încărcare. Operatorii de flote electrice beneficiază de prețuri stabile și de un control flexibil al achizițiilor lor de energie. Prin principiul portabilității contractului, utilizatorii privați și comerciali beneficiază de condiții de încărcare potențial mai favorabile. Proiectul operează deja mai multe locații în Germania și demonstrează portabilitatea contractului în diverse scenarii, cum ar fi încărcarea camioanelor electrice, încărcarea la locul de muncă și încărcarea mașinilor de serviciu.
Comentați?