O altă etapă importantă atinsă în decarbonizarea proceselor logistice ale Daimler Truck. Electrificarea numeroaselor rute de transport pe distanțe lungi pentru aprovizionarea fabricilor Mercedes-Benz din Wörth, Germania.
Daimler Truck continuă să impulsioneze transformarea sectorului transporturilor către o conducere locală fără emisii de CO₂, cu un angajament consecvent. Prin electrificarea rutelor de transport pe distanțe lungi pentru aprovizionarea fabricilor de camioane Mercedes-Benz, compania, împreună cu diverși parteneri logistici, stabilește o altă etapă importantă în calea decarbonizării propriilor procese logistice. În cadrul proiectului „Electrify Inbound Logistics”, care își propune să electrifice complet logistica de aprovizionare a fabricilor din Wörth am Rhein, Gaggenau, Kassel și Mannheim în următorii ani, 14 parteneri logistici se bazează acum pe Mercedes-Benz eActros 600 cu baterie electrică pentru a aproviziona unitățile de producție cu piese și componente din Germania și Europa. Acest lucru dovedește în mod impresionant că electrificarea în transportul pe distanțe lungi nu mai este o viziune pentru viitor – este o realitate tangibilă în aprovizionarea locală fără emisii de CO₂ a fabricilor Mercedes-Benz Trucks. Luni, flota de 14 vehicule eActros 600 a fost lansată ceremonial în prima sa desfășurare operațională la fabrica din Wörth, ca parte a unui convoi simbolic.
Achim Puchert, CEO al Mercedes-Benz Trucks: „Odată cu începerea astăzi a convoiului și cu lansarea logisticii pe distanțe lungi cu baterii electrice pentru aprovizionarea fabricilor noastre de camioane din Germania, transmitem un semnal puternic pentru viitorul fără emisii al transportului. Electrificarea logisticii fabricii noastre cu eActros 600 reprezintă combinația dintre inovația tehnologică și cooperarea bazată pe încredere cu partenerii noștri – și demonstrează că soluțiile logistice fără emisii de CO₂ sunt deja o realitate astăzi.”
Jürgen Distl, directorul operațiunilor Mercedes-Benz Trucks: „În ultimii doi ani, am electrificat deja peste 20% din transporturile noastre comandate direct cu materiale de producție pe rutele regionale de livrare – acestea reprezintă peste 100 de intrări de camioane pe zi cu camioane electrice cu baterii în fabricile noastre. Acum ne extindem concentrarea asupra rețelei europene de marfă, împreună cu partenerii noștri logistici. eActros 600 este un adevărat revoluționar pentru transportul național și internațional pe distanțe lungi și este ideal pentru acest lucru.”
Mercedes-Benz eActros 600 face posibilă extinderea treptată a logisticii de intrare electrificate în transportul pe distanțe lungi.
Până în prezent, Mercedes-Benz eActros 300 și 400 electrice cu baterii au fost utilizate pe rute regionale în logistica de intrare pentru transportul de distribuție de mărfuri grele. În 2024, acestea au parcurs aproximativ două milioane de kilometri cu energie exclusiv electrică pe aproximativ 40 de rute diferite și, prin urmare, fără emisii de CO2 în timpul operațiunilor de conducere. Odată cu utilizarea modelului Mercedes-Benz eActros 600 pe distanțe lungi, această proporție va continua să crească. Un vehicul de testare eActros 600 circulă în mod regulat între fabricile Mercedes-Benz din Kassel și Wörth din septembrie 2024.
Convoiul lansat astăzi arată că eActros 600 poate acoperi distanțe de transport mai lungi și cu energie electrică pe bază de baterie. Partenerii de expediere de mărfuri implicați aleg fiecare una dintre cele paisprezece rute, unele dintre ele foarte solicitante. Acestea sunt între 150 km și 600 km, uneori chiar transfrontaliere dinspre și către Italia, Republica Cehă și Luxemburg. Acolo unde este necesar, vehiculele utilizează parțial și infrastructura publică de încărcare de-a lungul traseului, pe lângă încărcarea în depozitele de la locațiile Daimler Truck și de la depourile companiilor de transport. De acum înainte, noul eActros 600 va parcurge până la 2,5 milioane de kilometri anual în regim de funcționare fără emisii de CO2.
Proiectul „Electrify Inbound Logistics”, lansat în 2023, a primit recent premiul VDA Logistics Award 2025 – un semn puternic al potențialului de inovare și al importanței de pionierat a acestui proiect.
Partenerii logistici participanți
Printre expeditorii de mărfuri participanți la logistica de intrare a Mercedes-Benz Trucks se numără: Alfred Schuon International Forwarding & Logistics, Duvenbeck, Edgar Rothermel International Forwarding, Ernst Frankenbach Forwarding, Fercam Spa, Gruber Logistics, HAAF Spedition, succesorul lui H. Ristelhueber, Spedition, LKW WALTER cu Petko Angelov BG, Paul Schockemöhle Logistics, Raben Group, Seifert Logistics Group, Spedition Bork, Walter Schmitt.
Extinderea suplimentară a infrastructurii de încărcare a fabricii cu TruckCharge
O parte integrantă a viitorului concept de logistică de intrare al Mercedes-Benz Trucks pentru traficul de livrare fără emisii este, de asemenea, crearea unei infrastructuri de încărcare interne la locațiile de producție Daimler Truck. Aceasta asigură că expeditorii de mărfuri își pot încărca
camioanele electrice în timpul timpilor de așteptare și descărcare. La locația Wörth, de exemplu, au fost deja instalate și puse în funcțiune 15 stații de încărcare, dintre care șase sunt stații de încărcare rapidă TruckCharge cu 400 kW. Un total de unsprezece stații de încărcare sunt în funcțiune în prezent la Gaggenau, Kassel, Mannheim și depozitele externe asociate, inclusiv șapte stații de încărcare rapidă TruckCharge cu 400 kW. Pentru anul curent 2025, este planificată instalarea a încă opt stații de încărcare rapidă în toate locațiile din Germania.
Infrastructura de încărcare deținută de fabrică este un exemplu al ofertei TruckCharge a mărcii Daimler Truck, care acoperă subiecte precum consultanță, infrastructură și operare în jurul infrastructurii electronice și încărcarea camioanelor electrice în întreaga Europă. Pachetul complet independent de marcă este destinat operatorilor de flote și companiilor industriale și le sprijină în utilizarea economică a întregului potențial al e-mobilității. Pentru amplificarea mobilității electrice, Daimler Truck intenționează să extindă masiv infrastructura de încărcare împreună cu partenerii – inclusiv prin intermediul joint venture-ului Milence, care creează o rețea publică cu 1.700 de puncte de încărcare în toată Europa, precum și o rețea de încărcare semi-publică planificată cu peste 3.000 de puncte de încărcare rapidă până în 2030. Ca soluție Daimler TruckCharge, noua opțiune de încărcare semi-publică pentru camioanele electrice este destinată să permită deschiderea infrastructurii lor de încărcare pentru utilizare externă, plătită, în cadrul depourilor. Încărcarea semi-publică permite companiilor să își ofere propriile stații de încărcare în momentele în care nu au nevoie de ele – contribuind la asigurarea unei rețele de încărcare mai cuprinzătoare pentru camioanele electrice.
Pentru a putea testa stații de încărcare și concepte de încărcare de la diferiți producători și pentru a dezvolta soluții de încărcare personalizate pentru cazurile lor de utilizare la fața locului, împreună cu experții de la Mercedes-Benz Trucks, există un parc de încărcare la Centrul de Informații Industriale (BIC) din Wörth am Rhein, în imediata vecinătate a fabricii, din 2022.
Despre eActros 600
Mercedes-Benz Trucks a sărbătorit lansarea în serie a modelului eActros 600 la sfârșitul lunii noiembrie a anului trecut, la uzina Mercedes-Benz din Wörth. Livrările către clienți au început în decembrie 2024. Modelul emblematic electric de la Mercedes-Benz Trucks și-a dovedit deja capacitățile de mai multe ori în condiții reale: în utilizarea de către clienți și în cadrul „Turneului European de Testare eActros 600 2024”, o călătorie de dezvoltare complet electrică de 15.000 de kilometri prin 22 de țări, precum și al „Turneului European de Testare Iarna 2025”, pe o distanță de aproximativ 6.500 de kilometri prin Europa de Nord, fiecare cu o masă totală totală combinată de 40 de tone. În plus, camionul electric a fost votat „Camionul Internațional al Anului 2025”. Premiul este cel mai important premiu din industrie și este acordat anual de organizația International Truck of the Year (IToY), formată din 24 de jurnaliști specializați în vehicule comerciale din Europa.
Capacitatea mare a bateriei, de peste 600 de kilowați-oră – de unde și denumirea modelului 600 – și o nouă punte motrice electrică, deosebit de eficientă, dezvoltată intern, permit modelului eActros 600 să atingă o autonomie de 500 de kilometri [1] fără încărcare intermediară. Această autonomie este atinsă în condiții foarte realiste și practice, cu o masă totală totală combinată de 40 de tone, care poate fi depășită semnificativ în funcție de stilul de condus și de traseu. eActros 600 va putea chiar să parcurgă peste 1.000 de kilometri pe zi. Încărcarea intermediară în timpul pauzelor legale ale șoferului face acest lucru posibil, cu condiția să fie disponibile opțiuni de încărcare.
eActros 600 are trei pachete de baterii, fiecare cu 207 kWh [2] . Acestea oferă o capacitate totală instalată de 621 kWh. Bateriile se bazează pe tehnologia celulelor de litiu-fier fosfat (LFP) și se caracterizează printr-o durată lungă de viață. Inginerii de dezvoltare de la Mercedes-Benz Trucks au proiectat eActros 600 pentru a îndeplini aceleași cerințe de durabilitate a vehiculelor și componentelor ca un Actros convențional comparabil, de mare tonaj, pentru curse lungi. Aceasta înseamnă până la 1,2 milioane de kilometri în zece ani de funcționare. După această perioadă de utilizare, starea de sănătate a bateriei ar trebui să fie încă peste 80%. Spre deosebire de alte tehnologii de celule de baterii, peste 95% din capacitatea instalată poate fi utilizată și cu tehnologia LFP. Acest lucru facilitează o autonomie mai mare cu aceeași capacitate instalată a bateriei. Vehiculul este proiectat tehnic pentru o masă totală totală combinată de până la 44 de tone. Cu o semiremorcă standard, eActros 600 are o sarcină utilă de aproximativ 22 de tone în UE. Pot exista cazuri în care legislația națională permite sarcini utilă mai mari.
Despre uzina Mercedes-Benz din Wörth
Cea mai mare fabrică de asamblare a camioanelor Mercedes-Benz Trucks din Wörth am Rhein a fost fondată în 1963. De la început, aici au fost construite aproximativ 4,4 milioane de camioane. Astăzi, acestea sunt seriile Actros, Arocs și Atego. Camioanele speciale Mercedes-Benz Econic, Unimog și Zetros sunt, de asemenea, construite în Wörth. Producția de serie a modelului Mercedes-Benz eActros 300/400 electric cu baterie pentru transportul de distribuție a început în 2021. Al doilea camion electric Mercedes-Benz eEconic pentru uz municipal a urmat în 2022. La sfârșitul anului 2024, Daimler Truck a sărbătorit începerea producției de serie a modelului Mercedes-Benz eActros 600 pentru transportul pe distanțe lungi în Wörth. Cu aproximativ 10.000 de angajați, fabrica Mercedes-Benz din Wörth este al doilea cel mai mare angajator din Renania-Palatinat.
Sustenabilitate la Daimler Truck
Sustenabilitatea este o parte integrantă a activității principale și a acțiunilor corporative ale Daimler Truck. Grupul își propune să decarbonizeze transportul și transportul de pasageri și să impulsioneze transformarea la nivelul întregii industrii. Acesta este modul în care Daimler Truck acționează în beneficiul mediului, al oamenilor și al societății – pe baza unei guvernanțe corporative responsabile. În calitate de producător global de camioane și autobuze, Daimler Truck consideră că este responsabilitatea sa să contribuie la protecția climei și a mediului cu soluții inovatoare.
Obiectivul Daimler Truck este de a face transportul și transportul de pasageri fără emisii de CO₂ prin intermediul inovațiilor tehnice în operațiunile de vopsire. Aceasta înseamnă că vehiculele nu emit echivalent CO₂ în timpul conducerii, adică nici dioxid de carbon, nici alte gaze cu efect de seră, cum ar fi metanul și protoxidul de azot. Daimler Truck contribuie la acest lucru nu numai cu vehicule moderne, electrice cu baterii sau cu hidrogen, ci și cu serviciile și noile instrumente digitale. Compania urmărește această aspirație pe întregul său lanț valoric. În plus, se vizează și producția care economisește resurse și este ecologică. Afacerea este ghidată de principiile economiei circulare. Responsabilitatea față de angajați și societate, precum și managementul corporativ responsabil completează angajamentul Daimler Truck față de sustenabilitate.
Comentați?