West Japan Railway Co. (JR West) a anunțat planurile de a construi prima gară imprimată 3D din țară. Proiectul ure selectând pentru proiect un site fără pilot în prefectura Wakayama.
Diversitate este cuvântul de ordine când vine vorba despre gările din Japonia. Unele sunt găzduite de mici adăposturi rurale. Altele, sunt construcții gigantice, ultramoderne, în centre urbane. Sunt clădiri care au propriile crame, în timp ce altele găzduiesc relicve străvechi. În acest peisaj, JR West dezvăluie acum prima clădire de stație imprimată 3D.
Stația Hatsushima a fost aleasă pentru proiectul 3D
Stația Hatsushima, o nouă adăugare la linia Kisei din Arita, Prefectura Wakayama, va fi o structură de beton cu un singur etaj. Ea va măsura 2,6 metri înălțime, 6,3 metri în lățime și 2,1 metri în adâncime. Proiectul își propune să ofere o soluție eficientă pentru construcția stațiilor atunci când renovarea instalațiilor vechi prezintă provocări, a precizat compania.
Componentele de construcție vor fi fabricate de Serendix Inc., un constructor de case din Nishinomiya, specializat în imprimare 3D. Iar apoi sunt asamblate la fața locului. Asamblarea este programată să înceapă după ce ultimul tren pleacă pe 25 martie.
Această metodă va accelera semnificativ construcția. Vechea stație Hatsushima este înlăturată, iar cea nouă devine complet operațională în doar șase ore. Mai exact timpul dintre ultimul tren din noapte și primul tren a doua zi dimineața.
Care sunt avantajele? Reducerea semnificativă a timpului, a forței de muncă și a costurilor. În plus, această abordare permite, de asemenea, o mai mare flexibilitate de proiectare. Spre deosebire de clădirile tradiționale din beton care se bazează pe cofraje, imprimarea 3D permite modele mai complicate și personalizate.
Motivație suplimentară
JR West a selectat stația Hatsushima pentru proiect datorită locației sale de coastă. Lucru care permite companiei să evalueze durabilitatea clădirii față de expunerea la aerul sărat. De asemenea, compania intenționează să evalueze costurile de construcție, întreținere și management, cu scopul de a extinde proiectul în viitor.
„Designul exterior își propune să creeze o clădire a gării care să reflecte caracteristicile unice ale zonei. Și să fie iubită de locuitorii locali, contribuind la coexistența regională”, a menționat compania.
Imprimarea 3D transformă designul stației
Cu cofraj, orice formă dincolo de dreptunghi prezintă provocări, deoarece cadrele personalizate sunt necesare pentru a susține forma unică și greutatea suplimentară din unghiuri care nu sunt perpendiculare. Cu toate acestea, imprimarea 3D simplifică crearea de modele complexe, făcându-le mai ușor de realizat.
Compania a remarcat, de asemenea, că acest lucru va spori sustenabilitatea infrastructurii feroviare și va contribui la progresul constant către realizarea viziunii lor pe termen lung de a oferi transport sigur, sigur, prietenos cu oamenii și Pământul.
„Vom verifica amănunțit rentabilitatea construcției și întreținerii. Folosind clădirea stației care urmează să fie construită de data aceasta ca model de bază, vom lua în considerare posibilitatea extinderii acesteia la alte stații”, a adăugat compania într- un comunicat.
Comentați?