Home Transportatori Feroviar 62 de trenuri noi în România
FeroviarNoutati

62 de trenuri noi în România

52

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat semnarea contractului de finanțare RE-R aferent proiectului „Sprijinirea reducerii consumului de energie prin eficiență energetică în sectorul transporturilor – Material rulant sustenabil prin achiziția a 62 rame electrice regionale RE-R”. Amintim că ARF a semnat cu producătorul polonez PESA contractul pentru cele 62 de rame de scurt parcurs, primul tren urmând să ajungă în țară în această vară.

La finalul anului 2024, a fost semnat Contractul de finanțare RUIC nr. 101/24.12.2024 pentru realizarea proiectului „Sprijinirea reducerii consumului de energie prin eficiență energetică în sectorul transporturilor – Material rulant sustenabil prin achiziția a 62 rame electrice regionale RE-R”, între MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII, în calitate de organism delegat, în baza Acordului privind stabilirea condițiilor delegării și a atribuțiilor care fac obiectul delegării de către Ministerul Energiei, și AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ (ARF), în calitate de Beneficiar, transmite ARF.

Obiectivul principal al proiectului îl constituie sprijinirea utilizării tehnologiilor cu emisii scăzute de carbon în transportul feroviar, prin îmbunătățirea transferului modal, care va asigura reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) din transport.

Obiective specifice ale proiectului sunt:

– Diminuarea dependenței de combustibilii fosili în sectorul feroviar prin înlocuirea materialului rulant existent, cu unități multiple utilizate pentru transportul regional și suburban de pasageri, ca parte a obligațiilor de serviciu public.
– Reducerea aglomerațiilor rutiere în zonele periurbane ale principalelor orașe caracterizate de densități ridicate ale emisiilor de dioxid de carbon, prin promovarea transportului feroviar ca alternativă la transportul individual. Această măsură facilitează conectarea eficientă cu alte centre funcționale și generează o reducere semnificativă a emisiilor de gaze cu efect de seră, prin scăderea utilizării vehiculelor personale.

Valoarea totală a proiectului este de 2,77 miliarde de lei (echivalent a 561,3 milioane de euro), distribuită după cum urmează:
– 2,32 miliarde de lei (echivalent 470 milioane de euro) – valoare eligibilă asigurată din Fondul pentru modernizare;
– 450 milioane de lei (echivalent a 91 milioane de euro) – bugetul propriu al beneficiarului, sumă provenită de la Bugetul de Stat.

Perioada de implementare a contractului este de 36 de luni.

Rutele pe care vor circula aceste trenuri

– București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani;
– Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița;
– București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiorii, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești.

Reprezentanții ARF menționează că acest obiectiv de investiții vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute, de pe rețeaua feroviară publică electrificată.

Finanțarea proiectului va fi asigurată prin Fondul pentru Modernizare (fonduri europene nerambursabile), iar cofinanţarea de la bugetul de stat.

Pe 30 ianuarie 2023, reprezentanţii Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF) şi ai producătorului polonez de material rulant Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA) au semnat contractul de achiziţie a 62 de rame electrice regionale (RE-R).

Primul tren nou produs de polonezii de la PESA, achiziţionat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), este programat să sosească în România la sfârşitul semestrului I al acestui an, pentru a intra în teste în vederea autorizării de circulaţie.

Echipele de proiect RE-R1 (rame regionale electrice) şi RE-IR2 (rame interregionale electrice) ale Autorităţii au fost anul trecut în fabrica PESA de la Bydgoszcz (Polonia) pentru a verifica stadiul producţiei celor 82 de trenuri contractate de la producătorul polonez, contracte semnate în decembrie 2023 şi, respectiv, ianuarie 2024.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

LogisticăNoutati

Comerțul modern continuă să crească în România

Comerțul modern din România continuă să se extindă. Acest trend este contrar...

LogisticăNoutati

CTP a rămas în cursa pentru achiziția P3

CTP, cel mai mare dezvoltator de spații logistice și industriale din România,...

Noutati

CNAIR: nu sunt drumuri închise sau restricționate din cauza zăpezii

CNAIR anunță că nu sunt drumuri închise sau restricționate din cauza zăpezii....

AerianNoutati

Trafic aerian normal, în condiții de iarnă, pe aeroporturile Capitalei

Zăpada nu a dat peste cap complet activitatea pe aeroporturile Capitalei. Potrivit...