Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) exceptează acum camioanele electrice de la restricțiile privind intervalele orare la terminalele de containere din Hamburg.
HHLA a introdus sistemul de rezervare a intervalelor orare (SBV) în 2017 pentru camioanele container în aglomeratul Port Hamburg, cel mai mare port maritim din Germania ca volum, pentru a evita blocajele și a reduce congestia traficului. Aceasta înseamnă că este necesară o rezervare a intervalelor orare pentru toate transporturile de containere care fac obiectul unei notificări prealabile. Containerele care sosesc fără o rezervare validă nu pot fi procesate.
Sistemul funcționează după cum urmează: Dacă există capacitate disponibilă la ora dorită, se poate rezerva intervalul orar pentru sosirea camionului. În caz contrar, sistemul afișează următorul interval orar disponibil. Când sosește un camion, ora curentă este comparată cu intervalul orar rezervat. Dacă camionul sosește la timp în intervalul orar de 60 de minute (toleranță de +/– 30 de minute), procesarea are loc conform programării.
Dacă intervalul orar convenit nu poate fi respectat, acesta trebuie anulat înainte de sosire. În caz contrar, gestionarea nu poate fi garantată și este posibilă doar în perioada de toleranță extinsă (+/– încă 60 de minute), cu condiția ca capacitatea să permită (prioritatea 2). În cazul unei abateri semnificative de timp (prioritatea 3), anularea și reprogramarea intervalului orar sunt obligatorii. Rezervările de intervale orare nu se pot face în incinta terminalului. De asemenea, nu este permisă așteptarea în parcarea terminalului.
Ca parte a strategiei sale de sustenabilitate, autoritatea portuară HHLA exceptează acum camioanele electrice de la restricțiile privind intervalele orare. O nouă categorie în sistemul de rezervare a intervalelor orare va permite companiilor de transport să rezerve un interval orar fără a fi legate de un interval orar fix. Aceasta înseamnă că camioanele pur electrice pot fi gestionate flexibil în ziua rezervată, ceea ce, potrivit autorității portuare, ține cont de condițiile speciale necesare pentru încărcarea camioanelor electrice. Faza pilot va dura inițial doar până la mijlocul anului 2026.
Jens Hansen, directorul operațional al HHLA, a explicat: „Prin suspendarea temporară a conformității cu sloturile pentru camioanele electrice, susținem în mod specific trecerea la sisteme de propulsie ecologice. De mulți ani, întregul Grup HHLA promovează electrificarea echipamentelor sale în Europa – cu scopul de a reduce emisiile de CO2 și de a oferi clienților noștri soluții sustenabile, orientate spre viitor.” HHLA își propune să fie neutră din punct de vedere climatic în întregul grup până în 2040.




Comentați?