Daimler Buses a primit o comandă de la operatorul de transport public Regionalbus Leipzig. Aceasta acoperă achiziționarea a nouă autobuze electrice eCitaro, precum și construcția unui nou depoude autobuze electrice – precum și a infrastructurii de încărcare.
Regionalbus Leipzig este, în esență, compania municipală de transport pentru districtul Leipzig. În prezent, are o flotă de 160 de vehicule, inclusiv midibuze, autobuze solo și autobuze articulate. Până acum, flota sa a fost echipată în întregime cu vehicule diesel și câteva vehicule hibride complete. Dar acum Regionalbus Leipzig se angajează într-o inițiativă îndrăzneață de electrificare – cu obiectivul pe termen lung de a converti întreaga flotă de autobuze la vehicule electrice cu baterii până la începutul anilor 2040.
Regionalbus operează 80 de linii
Regionalbus, care operează 80 de linii de transport urban și regional, în principal în sudul orașului Leipzig, a plasat acum o comandă importantă de la Daimler Buses. În primul rând, Regionalbus Leipzig va primi nouă autobuze eCitaro solo electrice cu baterii, cu o lungime standard de doisprezece metri, până la începutul anului 2027. În plus, furnizorul de transport public a obținut o opțiune pentru încă 18 autobuze eCitaro solo, care ar putea fi livrate până la mijlocul anului 2028.
Un nou depou de autobuze electrice
În ceea ce privește noul depou de autobuze, Daimler Buses intenționează să extindă depouul existent de autobuze diesel al Regionalbus Leipzig din sudul orașului Leipzig cu un depou separat pentru autobuze electrice, în pregătirea rutelor regulate de serviciu public. Planul este de a construi un nou garaj acoperit pentru autobuze, deschis pe toate cele patru laturi, cu unsprezece benzi de circulație pentru autobuze. Acesta va avea peste 20 de locuri de parcare și puncte de încărcare pentru autobuze electrice, toate protejate de un perete antifoc la mijloc. Noua depou de autobuze electrice va fi echipată de Daimler Buses cu un pachet format din propria stație de transformare, stocare de baterii, sistem fotovoltaic, stocare de energie și infrastructură de încărcare. Daimler Buses Solutions colaborează cu partenerii săi Ingenieurbüro Schlender, Consass, ABB și Sinos la acest proiect.
Inițial, vor fi instalate zece puncte de încărcare CCS2 – spre deosebire de Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB), operator de autobuze în zona orașului Leipzig, Regionalbus Leipzig nu se bazează pe încărcătoare cu pantograf în depoul său de autobuze electrice, ci pe stații de încărcare convenționale conectate prin cablu. Contractul include, de asemenea, o opțiune pentru 17 puncte de încărcare suplimentare, astfel încât autobuzele electrice suplimentare să aibă și ele propriile puncte de încărcare.
Steffen Germ, CEO al Daimler Buses Solutions GmbH, a declarat: „Ascultăm clientul și implementăm soluția individuală de infrastructură de încărcare pentru acesta și împreună cu acesta. Așadar, suntem mândri că am convins și Regionalbus Leipzig GmbH să comande o soluție completă, personalizată, care să o pregătească pentru transportul cu autobuzul, fără emisii de CO2.”
Comentați?