Kuehne+Nagel a transportat mărfuri din Regatul Unit în Franța pentru prima dată folosind un camion electric Renault Trucks E-Tech T prin intermediul unui feribot hibrid P&O Ferries. Această misiune de transport marchează un pas semnificativ înainte în decarbonizarea transportului rutier internațional de mărfuri.
Renault Trucks, Kuehne+Nagel și P&O Ferries au finalizat prima traversare a Canalului Mânecii cu un vehicul electric de marfă greu cu feribotul de la Dover la Calais. Misiunea a început la depozitul Kuehne+Nagel din East Midlands Gateway, Derbyshire, Regatul Unit, și s-a încheiat în aceeași zi la depozitul transportatorului din Amiens, Franța. După descărcarea, apoi încărcarea mărfurilor noi și reîncărcarea, camionul s-a întors în Regatul Unit. Această călătorie dus-întors de 1.100 km demonstrează fezabilitatea operațională a mobilității electrice pentru transportul rutier internațional de mărfuri și marchează un pas semnificativ către o logistică decarbonizată.
Premieră istorică pentru Renault Trucks E-Tech T
Această operațiune demonstrează că camioanele electrice pot satisface cerințele transportului internațional de marfă și că pot face parte din lanțuri de aprovizionare eficiente, fără emisii de carbon și fiabile. De asemenea, confirmă faptul că transportul maritim cu feribotul este o soluție sigură și eficientă pentru vehiculele grele electrice de marfă între Regatul Unit și Europa continentală. Într-adevăr, Renault Trucks E-Tech T – un camion electric 4×2 de 40 de tone – a traversat Canalul Mânecii la bordul P&O Liberté, noul feribot hibrid al P&O Ferries, care emite cu 40% mai puțin CO₂ decât un feribot convențional pe aceeași rută, contribuind la reducerea amprentei generale de carbon a acestei rute.
Până acum, niciun camion electric de marfă nu a întreprins traversarea Dover-Calais într-o misiune de transport în lumea reală. Prin întreprinderea acestei călătorii, partenerii își propun să consolideze încrederea în tehnologia vehiculelor electrice cu baterii, să încurajeze adoptarea acesteia pe scară largă și să accelereze tranziția către un transport durabil. Legătura Dover-Calais, o axă comercială cheie între Regatul Unit și Europa, își demonstrează potențialul ca un coridor de transport de marfă cu emisii reduse de carbon.
Comentați?