Cu noul sistem Servotwin, Mercedes-Benz Trucks introduce următoarea generație a sistemului său de direcție consacrat, cu suprapunere a cuplului.
Sistemul este utilizat la vehiculele cu sarcini mari pe puntea față și oferă o gamă largă de îmbunătățiri tehnice și funcționale. La fel ca predecesorul său, noul sistem Servotwin se bazează pe o configurație de direcție cu dublu circuit, cu surse separate de alimentare hidraulică și electrică. Acesta combină cuplul de direcție aplicat de șofer cu un cuplu de direcție suplimentar controlat electronic – pentru o precizie maximă a direcției și un control fin reglabil.
Sistemul Servotwin impresionează prin numeroase avantaje
Precizia direcției a fost îmbunătățită în continuare – în special la viteze mai mari, ceea ce duce la o manevrabilitate vizibil mai lină și mai sigură. În același timp, cuplul de direcție poate fi acum măsurat și mai precis, îmbunătățind și mai mult controlul vehiculului în toate situațiile de condus.
Un sistem activ de revenire a volanului readuce automat volanul în poziția centrală după viraje. Acest lucru îl decongestionează semnificativ pe șofer și crește confortul la volan – în special în operațiunile urbane și de distribuție.
O nouă caracteristică suplimentară: prin intermediul instrumentului de bord, șoferul poate alege între trei moduri, care diferă prin asistența direcției și comportamentul activ de revenire la viteze sub 30 km/h. Acest lucru permite personalizarea caracteristicilor direcției în funcție de preferințele individuale.
Stabilitatea pe linie dreaptă a fost, de asemenea, îmbunătățită în mod specific. La viteze mai mari, vehiculul rămâne mai stabil pe banda sa și este mai puțin sensibil la șanțuri – un avantaj real pentru aplicațiile pe distanțe lungi.
Manevrarea în staționare este deosebit de convenabilă. Datorită combinației dintre asistența hidraulică și un motor electric integrat, vehiculul poate fi direcționat cu efort minim chiar și la viteze mici sau în staționare.
Poziția centrală fără joc a sistemului de direcție asigură o senzație directă și controlată a direcției. Unitatea de control ajustează automat nivelul de asistență a direcției în funcție de situația de condus, asigurând un comportament excelent al direcției atât la viteze mici, cât și la viteze mari.
Prin eliminarea bateriei tampon necesare anterior, nu numai că se reduc costurile de întreținere, ci și înlocuirea regulată care era necesară aproximativ la fiecare trei ani. Acest lucru duce și la o economie de greutate pentru întregul sistem în comparație cu predecesorul său.
Comentați?