Mercedes-Benz GenH2
Home Camioane Mercedes-Benz GenH2, de cinci ori și jumătate în jurul lumii
CamioaneNoutati

Mercedes-Benz GenH2, de cinci ori și jumătate în jurul lumii

17

Camioanele Daimler Truck cu pile de combustibil au parcurs cu succes peste 225.000 de kilometri în operațiuni cu clienți din lumea reală.

Daimler Truck își amintește de un an de succes în ceea ce privește testele inițiale cu clienții pentru camionul său Mercedes-Benz GenH2. În iulie 2024, compania a început testele cu utilizarea a cinci camioane Mercedes-Benz GenH2 împreună cu Air Products, Amazon, Holcim, INEOS Inovyn și Wiedmann & Winz în operațiuni logistice regulate. Scopul a fost de a testa fiabilitatea și eficiența vehiculelor în condiții reale și de a oferi acestor clienți oportunitatea timpurie de a dobândi experiență directă în transportul de mărfuri cu camioane cu pile de combustie. În total, cele cinci prototipuri au parcurs până acum peste 225.000 de kilometri în operațiuni cu clienții. Această distanță corespunde a aproximativ cinci călătorii în jurul Pământului de-a lungul ecuatorului. Pentru aceeași distanță totală, un camion diesel comparabil cu o greutate totală totală combinată de 25,6 tone ar fi trebuit să realimenteze cu aproximativ 58.000 de litri de motorină, emițând aproximativ 154 de tone de CO2*.

Pe parcursul implementării de aproape un an, prototipurile camionului Mercedes-Benz GenH2 au impresionat prin eficiența ridicată a pilelor sale de combustie, dezvoltate și fabricate de cellcentric, o societate mixtă între Daimler Truck și Volvo Group. Pe kilometrajul total, consumul mediu de hidrogen s-a situat între 5,6 kg/100 km și 8 kg/100 km, în funcție de aplicație, cu o masă totală totală medie între 16 tone și 34 de tone.

Michael Scheib, directorul departamentului de dezvoltare completă a vehiculelor de la Mercedes-Benz Trucks: „Testările inițiale cu clienții sunt extrem de valoroase pentru dezvoltarea ulterioară a camioanelor noastre cu pile de combustie. Prin utilizarea camioanelor GenH2 în operațiuni logistice din lumea reală, am reușit să demonstrăm performanța, fiabilitatea și eficiența acestora în diverse aplicații de transport și să obținem informații importante. Acest lucru ne permite să perfecționăm tehnologia și vehiculele în funcție de nevoile specifice ale clienților noștri, până la producția de serie. În plus, utilizarea intensivă a stațiilor de alimentare cu hidrogen lichid în timpul testelor permite o optimizare suplimentară a procesului de realimentare. Toate aceste experiențe practice ne ajută, de asemenea, să ne pregătim optim vânzările și service-ul pentru implementarea camioanelor cu hidrogen pentru clienții noștri.”

Implementarea către clienți confirmă caracterul practic 

Cele cinci camioane GenH2 au fost utilizate de clienți pe rute specifice din Germania în timpul perioadei de probă și au preluat diverse sarcini de transport. De exemplu, partenerul de transport al Amazon a folosit camionul Mercedes-Benz GenH2 în cadrul rețelei logistice a Amazon pe o rută dedicată între Centrul de Distribuție din Frankenthal (Renania-Palatinat) și Stația de Livrare din Sindelfingen (Baden-Wuerttemberg). Air Products a folosit camionul Mercedes-Benz GenH2 pentru transportul de gaze îmbuteliate de la fabrica sa de umplere a sticlelor din Hattingen, pe râul Ruhr, și a aprovizionat centrele de gaze și clienții de acolo. Wiedmann & Winz a utilizat camionul cu hidrogen într-o așa-numită aplicație de „transport combinat”, prin care camioanele preiau o secțiune a unei sarcini de transport în combinație cu alte moduri de transport. Astfel, camionul Mercedes-Benz GenH2 a transportat containere maritime către clienți industriali și comerciali pentru furnizorul internațional de servicii logistice DP World. Holcim a utilizat camionul cu pile de combustie pentru logistica materialelor de construcții, transportând livrări de ciment de la fabricile sale din zona Ruhr către clienții săi din Germania de Vest și Olanda. VERVAEKE – partenerul logistic al INEOS Inovyn – a folosit camionul GenH2 pentru transportul de PVC și vinil. În timpul fazei inițiale de testare cu clienții, prototipurile au rămas sub supravegherea și responsabilitatea directă a producătorului.

Feedback-ul direct al clienților cu privire la teste confirmă faptul că vehiculele s-au integrat în mod fiabil și fără probleme în operațiunile logistice zilnice. În special, clienții au subliniat caracterul practic similar cu cel al camioanelor diesel de astăzi, printre altele datorită autonomiei lungi de 1.000 de kilometri și peste, precum și timpilor scurți de realimentare de 10 până la 15 minute. Acest lucru face ca camionul GenH2 să fie deosebit de potrivit pentru transportul pe distanțe lungi, rute flexibile și implementări neplanificate. Șoferii au lăudat, de asemenea, livrarea dinamică a puterii, călătoria lină și confortabilă și nivelurile reduse de zgomot – toate avantajele pe care camionul Mercedes-Benz GenH2 le poate valorifica ca vehicul electric care utilizează hidrogenul ca sursă de energie și cu o putere a pilelor de combustie de 300 kW și o baterie de 70 kWh pentru vârfuri de putere situaționale. Per total, feedback-ul clienților subliniază funcționarea fiabilă și utilizarea practică a camioanelor cu pile de combustie alimentate cu hidrogen. 

Thomas Hollad, manager de transport și active Northern Continent, Air Products : „Vehiculul a funcționat în mod fiabil pe tot parcursul testului, iar promptitudinea și asistența tehnică a echipei Daimler Truck au fost valoroase în rezolvarea rapidă și profesională a oricăror probleme minore. Suntem încântați să contribuim la aceste teste – atât ca client, cât și prin furnizarea de hidrogen la stația noastră de alimentare cu combustibil din Duisburg.”

Fabian Duex, Director Operațiuni de Transport de Suprafață în UE, Amazon Transportation Services : „Camionul GenH2 a avut performanțe bune în operațiunile partenerului nostru de transport, demonstrând fiabilitate solidă și eficiență în consumul de combustibil. În timpul testului, a atins în mod constant autonomii de peste 1.000 de kilometri cu un singur rezervor, iar camionul a funcționat fără probleme într-un program de cinci zile pe săptămână. Pe baza experienței partenerului nostru cu vehiculele dinaintea seriei, camionul GenH2 demonstrează o maturitate promițătoare.”

Roger Haschka, manager global de categorie pentru camioane și remorci, Holcim Technology Ltd .: „Camionul Mercedes-Benz GenH2 demonstrează că propulsia cu hidrogen este o tehnologie viabilă pentru viitor. Sarcina utilă și autonomia îndeplinesc cerințele noastre.
Pentru decarbonizarea durabilă a emisiilor noastre de Scopul 3 – pe lângă utilizarea camioanelor electrice cu baterii – principala provocare pentru industrie este de a crea un caz de afaceri economic, bazat pe TCO, care să permită operarea vehiculului fără dezavantaje de cost.”

Fritz Ehlers, Gerdes + Landwehr, Partener al Grupului Holcim : „Noi, cei de la grupul Gerdes and Landwehr, suntem absolut încântați să putem însoți acest proiect împreună cu Holcim Technology Ltd. și să obținem informații valoroase despre tehnologiile viitoare într-un stadiu incipient. Confortul la volan, în special în ceea ce privește emisiile de zgomot, precum și performanța pe care o oferă vehiculul pe șosea, îi încântă deja pe șoferii noștri. Entuziasmul pentru versiunea de serie crește deja astăzi.”

Frédéric Derumeaux, CEO VERVAEKE : „Încă de la început, am primit un sprijin excelent din partea echipelor de inginerie și de servicii pentru clienți de la Mercedes-Benz GenH2 Truck. Orice dificultate inițială a fost rezolvată foarte rapid și competent. Împreună cu clientul nostru, INEOS Inovyn, am reușit să obținem performanțe operaționale ridicate, ceea ce a fost posibil doar datorită flexibilității și coordonării tuturor celor implicați. Șoferii care au folosit camionul Mercedes-Benz GenH2 au ajuns să-l îndrăgească în utilizarea sa operațională și să aprecieze atât performanța puternică, cât și confortul.”

Dr. Micha Lege, director general, Wiedmann & Winz : „Camionul Mercedes-Benz GenH2 este la egalitate cu Actros-ul diesel în multe privințe – ceea ce îl face atât de valoros pentru noi. Datorită autonomiei mari și a timpilor scurți de realimentare, putem folosi camionul GenH2 ca pe un camion diesel. Nu ne putem permite să ne bazăm pe o singură tehnologie. Pentru ca revoluția sistemului de propulsie să funcționeze, avem nevoie de un mix tehnologic de camioane cu baterie electrică și cu hidrogen. Cu pila de combustie de la cellcentric, folosim tehnologie de ultimă generație fabricată în Germania.”

Jens Langer, director general DP World Intermodal : „Camionul Mercedes-Benz GenH2 demonstrează că propulsia pe bază de hidrogen și practicitatea de zi cu zi merg mână în mână. Cu performanțe puternice, confort ridicat la volan și o interacțiune perfectă între inginerie, operațiuni de conducere și service, acesta stabilește noi standarde pentru logistica orientată spre viitor și ecologică.”

O provocare majoră în calea producției de serie a camioanelor cu pile de combustie rămâne lipsa continuă a unei rețele complete de stații de alimentare cu hidrogen, în special pentru hidrogen lichid. Până în 2030, există necesitatea extinderii rețelei în Europa la un total de 2.000 de stații de alimentare cu hidrogen, pentru a permite utilizarea camioanelor cu pile de combustie în număr mare în practică.

Clienții au remarcat, de asemenea, că o perspectivă pozitivă asupra TCO (Costului Total de Proprietate), adică a costurilor totale de operare ale camioanelor cu pile de combustie în comparație cu camioanele diesel, nu este posibilă în acest moment, pe de o parte din cauza prețului actual ridicat al hidrogenului, dar și din cauza costurilor ridicate de asigurare a vehiculelor.

Realimentarea cu hidrogen lichid

Vehiculele au fost realimentate de șoferi la stațiile de alimentare cu hidrogen lichid (sLH2) din Woerth am Rhein (Renania-Palatinat) și zona Duisburg (Renania de Nord-Westfalia). În total, au fost efectuate 285 de realimentări ca parte a testelor cu clienții, cu un total de aproximativ 15 tone de hidrogen lichid. Atunci când dezvoltă tehnologii de propulsie pe bază de hidrogen, Daimler Truck preferă hidrogenul lichid. În această stare agregată, purtătorul de energie are o densitate energetică semnificativ mai mare. Drept urmare, se poate adăuga mai mult hidrogen în cele două rezervoare, fiecare cu o capacitate de 40 kg, ceea ce crește semnificativ autonomia și permite performanțe comparabile ale vehiculului cu cele ale unui camion diesel convențional. Hidrogenul lichid este, de asemenea, mult mai ușor de transportat, iar rezervoarele de hidrogen lichid oferă avantaje în ceea ce privește costul și greutatea în comparație cu rezervoarele de hidrogen gazos comprimat. Astfel, utilizarea hidrogenului lichid permite o sarcină utilă mai mare – un criteriu important în transportul flexibil și solicitant pe distanțe lungi.

Asistență completă pentru service-uri în Germania pentru camioanele Mercedes-Benz GenH2

În timpul testelor, Daimler Truck a oferit asistență strânsă vehiculelor și clienților. Întreținerea camioanelor cu hidrogen nu a necesitat doar o nouă expertiză tehnică, ci a necesitat și procese și fluxuri de lucru adaptate în serviciul post-vânzare. Pe întreaga perioadă de testare, cele cinci camioane cu pile de combustie au fost asistate de manageri de conturi cheie din cadrul organizației de vânzări Mercedes-Benz Trucks. Acest lucru a asigurat că fiecare client a avut un punct de contact unic dedicat, oferind asistență completă continuă, inclusiv asistență tehnică. Echipa de conturi cheie a fost disponibilă non-stop pentru întrebări tehnice și a putut îndruma clienții către sucursalele Mercedes-Benz Trucks cu personal special instruit, dacă era nevoie. Pentru testele cu clienții, sucursalele din Haan (Renania de Nord-Westfalia) și Stuttgart-Feuerbach (Baden-Württemberg) au fost special instruite și certificate pentru GenH2 Truck. Personalul de service înalt calificat s-a ocupat de verificări regulate, întreținere de rutină și, acolo unde a fost necesar, reparații.

O colaborare orientată spre proiecte, eficientă și directă între echipa de dezvoltare și experții post-vânzare a asigurat un schimb optim de informații, oferind în cele din urmă cel mai bun suport posibil pentru clienți pentru operarea vehiculelor. Clienții au recunoscut coordonarea strânsă dintre șoferi, ingineri și serviciul clienți ca un factor cheie de succes în timpul acestor teste inițiale cu clienții.

Pe baza acestor experiențe, sunt pregătite și alte locații post-vânzare pentru manipularea camioanelor cu pile de combustie, pentru a susține în mod optim cele 100 de vehicule de serie mică planificate din următoarea generație a camionului Mercedes-Benz GenH2.

Perspective: A doua fază de testare și dezvoltarea ulterioară a camionului Mercedes-Benz GenH2

Conform planificării, Daimler Truck va continua cu o a doua rundă de teste cu aceleași camioane Mercedes-Benz GenH2 și alți cinci clienți, începând cu trimestrul al patrulea al anului 2025. Scopul este de a acumula experiență suplimentară cu un alt set de cazuri de utilizare în operațiuni din lumea reală și de a pregăti optim camioanele cu pile de combustie pentru producția de serie, pe baza cerințelor clienților.

Daimler Truck a început deja faza de dezvoltare pentru următoarea generație de camioane cu pile de combustie în paralel. Un total de 100 de camioane cu pile de combustie de generație următoare sunt planificate să fie asamblate la fabrica Mercedes-Benz din Woerth ca parte a producției de serie mică și utilizate la diverși clienți începând cu sfârșitul anului 2026.

În ceea ce privește decarbonizarea transporturilor, Daimler Truck urmărește o strategie dublă, cu vehicule electrice cu baterii și cu vehicule alimentate cu hidrogen. Cu toate acestea, progresul în construirea stațiilor de alimentare cu hidrogen a fost mult mai lent decât se aștepta. Drept urmare, clienții nu vor putea opera camioane cu hidrogen în număr mare în următorii câțiva ani. Prin urmare, industrializarea la scară largă a pilelor de combustie și producția de serie planificată a camioanelor alimentate cu hidrogen, cu accent pe Europa, sunt planificate pentru începutul anilor 2030.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Metrans
CamioaneNoutati

Metrans adaugă șase camioane electrice Volvo la flota din Praga

Compania cehă de transport Metrans, care aparține Hamburger Hafen und Logistik AG...

flota
CamioaneNoutati

Gebrüder Weiss extinde flota de camioane electrice în Austria

Furnizorul de servicii logistice Gebrüder Weiss își extinde flota de camioane electrice...

eCitaro
AutobuzeNoutati

Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell, roadshow în România

În perioada 15 septembrie – 3 octombrie, Daimler Truck & Bus România...

VECV
CamioaneNoutati

VECV și Jio-bp Pulse își unesc forțele

VE Commercial Vehicles (VECV), o societate mixtă între Volvo Group și Eicher...