Odată cu premiera mondială a modelului eTGL cu caroserie frigorifică, MAN și-a completat portofoliul de logistică frigorifică complet electrică. Noul camion de doisprezece tone completează gama la limita inferioară și permite, de exemplu, transportul frigorific în traficul de distribuție urban.
Camioanele electrice pot prelua din ce în ce mai multe sarcini și, în majoritatea cazurilor, sunt acum la egalitate cu camioanele diesel convenționale. MAN a demonstrat acest lucru la Solutrans, unde producătorul german a prezentat o nouă versiune a șasiului său eTGL de 12 tone – ca variantă de caroserie frigorifică.
„Aceasta înseamnă că camionul de 12 tone permite acum și transportul local fără emisii și foarte silențios de mărfuri sensibile la temperatură, cum ar fi alimentele. O interfață de înaltă tensiune permite alimentarea unității de refrigerare direct din rețeaua electrică a vehiculului – eficient și optimizat din punct de vedere al greutății”, a anunțat MAN la premiera mondială a noii versiuni.
Modelul eTGL se bazează pe cunoscutul model diesel, cu o greutate totală autorizată de doisprezece tone. În funcție de caroserie, modelul are o lungime cuprinsă între 6,20 și 7,30 metri, cu un ampatament de 4,50 metri. Producătorul specifică o sarcină utilă de până la 6,6 tone. Pentru comparație, modelul E-Tech D14 de la Renault Trucks, prezentat și el la Solutrans, oferă o sarcină utilă de 6,7 tone, dar ca vehicul de 14 tone cu o greutate totală autorizată cu două tone mai mare.
Sistemul de propulsie electrică eTGL utilizează aceleași componente modulare ca și seria de camioane electrice grele MAN eTGX și eTGS. Acestea includ pachetele de baterii dezvoltate de MAN și produse la fabrica din Nürnberg, fiecare cu un conținut energetic utilizabil de 80 kWh, precum și cea mai mică dintre cele trei variante de propulsie disponibile, care este instalată central în cadru și dispune de un motor electric de 210 kW și o transmisie cu două trepte.
În timp ce modelul eTGX de mari dimensiuni poate găzdui până la șase pachete de baterii, modelul eTGL de douăsprezece tone are instalate două pachete – oferindu-i un conținut total de energie utilizabilă de 160 kWh. În funcție de șasiul camionului, de caroserie și de utilizarea preconizată, acest lucru ar trebui să permită o autonomie de până la 310 kilometri. Numai această capacitate este, în general, „mai mult decât suficientă pentru călătoriile tipice de o zi în transportul de distribuție urban și regional”, potrivit MAN. Și întrucât bateriile pot fi încărcate de la zece la 80% în 35 de minute folosind un încărcător rapid, o autonomie zilnică de până la 600 de kilometri ar trebui să fie posibilă cu un singur proces de încărcare în timpul pauzei șoferului sau în timpul descărcării mărfurilor.
eTGL este, de asemenea, menit să beneficieze de „cele mai recente îmbunătățiri ale eficienței” pe care MAN le-a introdus la eTGX și eTGS. Acestea constau într-o serie de măsuri minore, cum ar fi unități auxiliare mai economice, o utilizare mai consistentă a căldurii reziduale și funcții de conducere îmbunătățite, care împreună se așteaptă să crească autonomia cu aproximativ zece procente, potrivit producătorului. Un șasiu solo eTGX cu caroserie ar trebui astfel să poată parcurge până la 870 de kilometri fără reîncărcare. În general, se spune că camioanele electrice grele MAN sunt caracterizate de eficiența lor: aproximativ 400 de camioane MAN eTGX și eTGS au parcurs deja peste nouă milioane de kilometri în utilizarea clienților în puțin sub un an, cu un consum mediu de aproximativ 93 kWh la 100 de kilometri.
Cu o caroserie frigorifică care consumă energie, nici măcar eTGX nu poate, desigur, parcurge 870 de kilometri. Cu toate acestea, MAN poate gestiona numeroase sarcini de transport și solicitări ale clienților cu camioanele sale electrice. Cu noul eTGL, transportul frigorific în segmentul de doisprezece tone va fi posibil și în viitor, de exemplu, ca distribuitor de alimente congelate pentru livrări la supermarketuri.
„Cu noul eTGL pentru logistică frigorifică, extindem semnificativ gama de aplicații a camionului nostru electric ușor”, a declarat Friedrich Baumann, membru al consiliului executiv pentru vânzări și soluții pentru clienți la MAN Truck & Bus. „Împreună cu eTGX și eTGS, avem acum un portofoliu extrem de eficient, cu emisii zero, pentru logistică cu temperatură controlată – de la transportul de distribuție în zonele urbane până la transportul pe distanțe lungi.”




Comentați?