Guvernul german intenționează să investească 166 de miliarde de euro până în 2029 pentru modernizarea completă a liniilor de cale ferată, a podurilor de autostradă și a infrastructurii feroviare digitale.
Aproximativ 107 miliarde de euro din această sumă sunt alocați pentru renovarea liniilor de cale ferată – un semn clar al prioritizării transportului feroviar . Ministrul federal al Transporturilor, Patrick Schnieder ( CDU ), subliniază că, în special, podurile de pe autostradă ar trebui modernizate, iar rețeaua feroviară existentă ar trebui reparată.
Digitalizarea căilor ferate: miliarde pentru ETCS și tablouri de semnalizare
O preocupare cheie este digitalizarea infrastructurii feroviare. Aceasta include extinderea ETCS (Sistemul European de Control al Trenurilor), care permite intervale mai frecvente ale trenurilor. În plus, sistemele de interblocare învechite vor fi modernizate pentru a crește capacitatea și a îmbunătăți siguranța feroviară. Secretarul de stat Stefan Schnorr a cerut companiei feroviare să continue în mod constant digitalizarea.
Fondul Special pentru Infrastructură: Finanțare asigurată până în 2029
Fondul special pentru infrastructură și protecția climei este destinat finanțării. Acesta cuprinde un total de 500 de miliarde de euro pe o perioadă de doisprezece ani. 52 de miliarde de euro vor fi alocați autostrăzilor federale, iar 8 miliarde de euro căilor navigabile. Aceasta va crește investițiile în transporturi cu aproximativ 60% față de perioada 2020-2024. Potrivit lui Schnorr, acest lucru va oferi industriei construcțiilor siguranță în planificare – fără riscul unor creșteri excesive de prețuri.
Rezolvarea restanțelor în materie de renovări
Pentru a aborda restanțele legate de renovări, Deutsche Bahn planifică o revizuire generală a peste 40 de linii de cale ferată intens utilizate. Scopul este de a crea o perioadă fără construcții timp de câțiva ani după lucrările de construcție. Linia Riedbahn (Frankfurt-Mannheim), deja modernizată, servește drept model. Linia Hamburg-Berlin este programată să fie finalizată în 2025. Proiectul este programat să fie finalizat până la mijlocul anilor 2030 – o finalizare mai târzie decât cea planificată inițial.
Asigurarea finanțării pe termen lung pentru infrastructura feroviară
Deutsche Bahn salută fondurile suplimentare, dar subliniază că trebuie asigurată o finanțare pe termen lung și fiabilă pentru infrastructura feroviară. În ciuda creșterii de aproximativ 29 de miliarde de euro față de guvernul anterior, suma rămâne cu aproximativ 18 miliarde de euro sub nevoile reale. Numai cu resurse suficiente se pot construi din timp personalul și capacitățile tehnice necesare.
Strategie pentru viitor: Mai multe construcții de căi ferate și drumuri noi
Potrivit ministrului transporturilor, Schnieder, construcția de noi drumuri și căi ferate trebuie, de asemenea, să beneficieze de o atenție sporită în planificarea bugetară viitoare. El a anunțat o strategie cuprinzătoare pentru căile ferate până la sfârșitul verii. Scopul este de a asigura o infrastructură fiabilă, eficientă și ecologică în Germania pe termen lung.
Comentați?