Finanțarea va permite Futurail să își extindă forța de muncă, să colaboreze cu producătorii de trenuri și să obțină aprobarea reglementărilor pentru acest tip de transport.
Compania europeană de tehnologie Futurail a obținut 7,5 milioane de euro (8,8 milioane de dolari) într-o rundă de finanțare inițială pentru a-și îmbunătăți sistemele de trenuri autonome. Finanțarea include 5,5 milioane de euro în investiții inițiale, un milion de euro în granturi publice și un milion de euro din conversie.
Investiția a fost condusă în comun de Asterion Ventures din Paris și Leap435, cu sediul la München, alături de contribuții din partea EIT Urban Mobility și a investitorilor americani Zero Infinity Partners și Heroic Ventures. Finanțarea va permite Futurail să își extindă forța de muncă, să execute proiecte cu producătorii de trenuri și să obțină aprobarea de reglementare pentru proiectul său inițial.
Cine este Futurail
Fondată în 2023 de experți care au lucrat anterior la Tesla, Argo AI și Edge Case, Futurail se concentrează pe abordarea deficitului de mecanici de locomotivă, care are impact asupra extinderii și eficienței costurilor serviciilor feroviare. Operând atât în Franța, cât și în Germania, compania combină expertiza în conducerea autonomă și inteligența artificială cu sistemele feroviare, cu scopul de a face din călătoria cu trenul o opțiune mai viabilă.
CEO-ul și cofondatorul Futurail, Alex Haag, a declarat: ”În timp ce conduceam echipa Autopilot de la Tesla, am văzut cum autonomia poate transforma complet o întreagă industrie. Am fondat Futurail pentru a aduce același potențial revoluționar și în domeniul feroviar, transformând o industrie veche de 200 de ani în coloana vertebrală a mobilității durabile.”
Sistemul FUTURAILDriver al companiei este conceput pentru a fi instalat atât pe flotele de trenuri noi, cât și pe cele existente. Firma colaborează deja cu parteneri europeni și americani pentru a integra și testa tehnologia sa.
Compania a încheiat deja parteneriate cu Lohr Group, un producător francez de sisteme de transport, și cu Parallel Systems, un startup american care dezvoltă vehicule feroviare de marfă electrice pe bază de baterii.
Se spune că tehnologia firmei va duce la o trecere de la transportul rutier la cel feroviar, reducând potențial emisiile de CO₂ cu peste zece milioane de tone anual prin creșterea utilizării transportului feroviar pentru pasageri și mărfuri.
Maximilian Schoffer, cofondator și director comercial al Futurail, a declarat: ”Ceea ce îi entuziasmează pe partenerii noștri este faptul că autonomia deblochează atât creșterea, cât și eficiența. Operatorii pot circula cu mai multe trenuri, mai des, la costuri mai mici. Aceasta schimbă complet regulile jocului.”



Comentați?