Companiile se tem de pierderi financiare din cauza reintroducerii de controale la frontieră în Polonia, iar companiile de logistică propun așa-numitele benzi verzi.
Începând de luni, 7 iulie, Polonia reintroduce controale la frontierele sale cu Germania și Lituania. Aceste controale sunt inițial programate să rămână în vigoare până pe 5 august 2025. Companiile din Berlin și Brandenburg se așteaptă la pierderi financiare ca urmare, potrivit agenției germane de presă (dpa).
Industria transporturilor este, de asemenea, profund îngrijorată. Profesorul Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al consiliului de administrație al Asociației Federale pentru Transport de Marfă, Logistică și Eliminare (BGL), a avertizat miercuri ziarul Verkehrsrundschau cu privire la timpii de așteptare de câteva ore în ambuteiajele de la frontieră . Prin urmare, Engelhardt a solicitat cu atât mai urgent introducerea unor benzi rapide pentru camioane la frontieră – atât pe partea germană, cât și pe cea poloneză, așa-numitele benzi verzi.
Benzi verzi: Iată ce spune Ministerul Federal de Interne și Afaceri Interne (BMI)
Răspunsul Ministerului Federal de Interne și Afaceri Interne (BMI) la întrebarea Verkehrsrundschau despre benzile verzi oferă însă puține speranțe. „Poliția Federală va proceda – ca și înainte – cu discreție în controalele sale (adică, în cadrul controalelor la frontierele interne reintroduse temporar de Germania, inclusiv la granița cu Polonia) și va evita sau reduce pe cât posibil orice perturbări ale traficului”, a declarat un purtător de cuvânt al BMI pentru Verkehrsrundschau. „Orice optimizare a fluxului de trafic transfrontalier în cadrul controalelor la frontieră este un proces continuu al autorităților locale în cadrul infrastructurii existente.” Cu alte cuvinte: Conform acestor declarații, se pare că nu sunt planificate benzi de mare viteză pentru camioane pe partea germană.
Comentați?