Advertisement

Home Transportatori Maritim Companiile de transport maritim olandeze electrifică o rută pe căi navigabile interioare
MaritimNoutatiTransportatori

Companiile de transport maritim olandeze electrifică o rută pe căi navigabile interioare

107

Inland Terminals Group (ITG), Zero Emission Services (ZES) și Nedcargo lansează un serviciu de transport containere complet fără emisii pe căile navigabile interioare. Serviciul va fi lansat pe căile navigabile dintre Den Bosch și portul Rotterdam.

Nava de transport fluvial MS Den Bosch Max Groen operează acum cu containere cu baterii interschimbabile de la ZES. Introducerea acestui serviciu între Den Bosch și portul Rotterdam este o etapă importantă pentru ZES. Nava de transport electrică Den Bosch Max Groen a fost pusă în funcțiune în zonă în aprilie 2024, după anunțul său din 2023. Aceasta nu a fost prima navă electrică a ZES pe căile navigabile, deoarece prima sa navă electrică cu baterii interschimbabile a fost lansată la apă încă din 2021, numită Alphenaar.

Acum, ruta nu găzduiește doar mai multe nave electrice, ci este și instalată infrastructura aferentă pentru schimbul de baterii. Navele ZES pot schimba acum containere în trei locații, inclusiv Alphen aan den Rijn, Alblasserdam și Den Bosch. Alte terminale din Rotterdam, Moerdijk și Nijmegen vor urma în curând.

„Colaborând cu ZES, Heineken și Nedcargo, ne atingem ambițiile în materie de sustenabilitate. Sunt mândru că partenerii dau dovadă de atât de mult curaj. Acest proiect face parte din strategia noastră mai amplă de a menține Olanda curată și accesibilă”, a declarat Eduard Backer, CEO al ITG. El a adăugat: „Reduce emisiile de CO2 cu 800 de tone pe an. Acest impuls trebuie continuat. Cu stațiile de schimbare a bateriilor de la terminalele noastre, aducem o contribuție concretă la reducerea emisiilor.”

Acesta nu este însă sfârșitul proiectului, deoarece capacitățile infrastructurii existente vor fi extinse, precum și explorarea altor opțiuni fără emisii, inclusiv transportul de hidrogen, așa cum a explicat Backer: „Pe lângă această navă electrică pe bază de baterii, grupul nostru operează și o navă alimentată cu hidrogen. Hidrogenul este potrivit pentru distanțe mai lungi, în timp ce containerele cu baterii sunt ideale pentru servicii de transfer mai scurte.”

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Olanda
CamioaneNoutati

Olanda va lansa mai multe runde de subvenții pentru camioanele cu emisii zero

În perioada 27 ianuarie – 13 februarie 2026, întreprinderile și organizațiile non-profit...

AerianNoutatiTransportatori

AnimaWings: din ce în ce mai multe companii aleg abonamentele corporate pentru zboruri interne și externe

Potrivit AnimaWings, companie aeriană 100% românească, tot mai multe companii aleg abonamentele...

Knorr-Bremse
CamioaneNoutatiRemorciServicii

Knorr-Bremse lansează versiunea V25.2 a software-ului Knorr-Bremse Diagnostics

Începând cu luna septembrie, cea mai nouă versiune a platformei Knorr-Bremse Diagnostics...

CamioaneNoutati

Daimler Truck susține că bateria camionului electric a rămas intactă chiar și în testele de impact lateral

Daimler Truck a publicat rezultatele testelor de impact efectuate de producător pe...