Home Transportatori Feroviar Cale ferată România – Serbia
FeroviarTransportatori

Cale ferată România – Serbia

343

CFR SA informează că joi, 22 februarie, Consiliul Tehnico – Economic a aprobat variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul reabilitarea/ modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră.

Obiectivul de investiții Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră este realizat în cadrul parteneriatului comun semnat între autoritățile locale ale municipiilor REȘIȚA și TIMIȘOARA, consiliile județene CARAȘ – SEVERIN și TIMIȘ și CNCF CFR SA.

Consiliul Tehnico-Economic al CFR SA a avizat favorabil variantele optime prezentate în cadrul Studiului de Fezabilitate pentru Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, pe cele două tronsoane, astfel:
►Componenta A: Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (58 km) propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiție în valoare de 2,09 miliarde de lei, fără TVA.
►Componenta B: Reșița Nord – Voiteni (59 km) propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, o investiție în valoare de 1,41 miliarde lei, fără TVA.

Reprezentanții CFR SA menționează faptul că, pentru atingerea parametrilor tehnici prevăzuți în studiul de fezabilitate, principalele obiective ale lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane sunt:

►Componenta A: tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, aflat pe raza județului Timiș:
– creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h
– modernizarea a 9 stații/ halte/puncte de mișcare
– reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri și 19 podețe

►Componentei B: tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni, aflat pe raza județelor Timiș și Caraș-Severin:
– creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h
– modernizarea a 12 stații/ halte/puncte de mișcare
– reabilitarea a 35 treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe

Termenul de realizare a investițiilor pe cele două tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, din care 8 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni va fi de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Grab și WeRide vor lansa un serviciu de transfer autonom în Singapore

Compania de ridesharing din Singapore, Grab, a lansat Ai.R, un serviciu de...

Alstom
FeroviarNoutati

Alstom a transformat o locomotivă diesel într-una pe hidrogen. Este premieră mondială

Alstom a finalizat prima conversie a unei locomotive de manevră diesel la...

taxele de drum
CamioaneNoutatiTransportatori

Modificări importante privind taxele de drum în România

Taxele de drum din România au crescut semnificativ începând de luna aceasta,...