Bosch
Home Camioane Bosch implementează primul camion cu pile de combustie cu hidrogen pentru logistica instalațiilor electrice din Nürnberg
CamioaneNoutati

Bosch implementează primul camion cu pile de combustie cu hidrogen pentru logistica instalațiilor electrice din Nürnberg

15

Bosch pune pe șosele primul său camion pe bază de hidrogen pentru transportul în fabrici. Camionul fără emisii de 40 de tone este alimentat de sistemul de pile de combustie FCPM de la Bosch și va transporta în principal produse din propriile unități de producție ale companiei pe un traseu fix, colectând în același timp date pentru dezvoltări ulterioare.

Bosch mizează pe Iveco S-Way

Camionul cu hidrogen de 40 de tone este un camion Iveco bazat pe platforma S-Way a companiei . Modulul de alimentare cu pile de combustibil (FCPM) de la Bosch este montat la bord și se așteaptă să crească autonomia vehiculului cu până la 800 km. Este prima implementare internă a modulului său FCPM, alte două fiind utilizate în prezent în logistica fabricii BMW.

În prezent, camionul este utilizat pentru transportul de mărfuri către și de la fabrica Bosch din Nürnberg de către compania de expediții de mărfuri Schäflein, care la rândul ei achiziționează vehiculul de la compania de închiriere de camioane Hylane. Partenerii și-au stabilit ca obiectiv ca camionul să parcurgă 12.000 de kilometri pe an pe un traseu fix.

„Când am decis să facem traficul din fabrica noastră mai ecologic, era clar că ne doream un camion dotat cu FCPM de la Bosch”, explică Alexander Weichsel, directorul comercial al fabricii din Nürnberg. „Această implementare este o componentă importantă care ne ajută să reducem emisiile în logistică. Faptul că câteva mii de camioane cu sisteme cu pile de combustie Bosch sunt deja pe drumurile din întreaga lume arată că acest concept își dovedește valoarea.”

O platformă de testare

Bosch a declarat că această implementare în lumea reală va servi parțial și ca platformă de testare, deoarece vehiculul va introduce în mod continuu date operaționale în dezvoltarea ulterioară a următoarelor sale module de pile de combustie, cum ar fi modelele Compact 190 și Compact 300. Pe termen lung, Bosch speră să stabilească ceea ce numește un „lanț valoric al hidrogenului” la Nürnberg – în conformitate cu Strategia Bavareză pentru Hidrogen 2.0. Weichsel a declarat: „Faptul că nu am avut probleme în operarea acestui camion arată că pila de combustie este pregătită pentru producția de volum… Cheia unei economii de succes pe bază de hidrogen este, mai presus de toate, asigurarea unei abundențe de hidrogen la prețuri accesibile și implementarea unei infrastructuri adecvate pentru H2 ,  inclusiv la Nürnberg.”

Producția de serie a modelului FCPM a început la mijlocul anului 2023 la Stuttgart-Feuerbach. Fabrica Bosch din Bamberg furnizează stiva de pile de combustie pentru sistem, în timp ce fabrica din Homburg furnizează alte componente, cum ar fi compresorul electric de aer și ventilatorul de recirculare. Când a început producția de serie, sistemul era încă destinat, printre alții, partenerului de atunci al Iveco, Nikola. În paralel cu Feuerbach, producția sistemului de propulsie cu pile de combustie a început și la Chongqing, China, la acea vreme.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

BVG
AutobuzeNoutati

BVG începe extinderea încărcătoarelor de autobuze electrice la stațiile terminale

Operatorul de transport public din Berlin își extinde infrastructura de încărcare a...

Sameday
LogisticăNoutati

SAMEDAY România, premiată cu trofeul Gold la Employer Branding Awards 2025

SAMEDAY România a obținut trofeul Gold la categoria „Best People Development Strategy”...

Mars
CamioaneNoutati

Mars adaugă șase camioane eActros 600 la flota sa

Mars își extinde flota de camioane cu șase camioane Mercedes eActros 600...

Olanda
CamioaneLogisticăNoutatiRutierTransportatori

Olanda: Zonele cu emisii zero duc la o creștere a numărului de autoutilitare și camioane electrice

O nouă analiză realizată de Clean Cities examinează impactul inițial al introducerii...