Între ianuarie și septembrie 2025, ACEA raportează că înmatriculările de autobuze electrice în Uniunea Europeană au ajuns la 6.444 de unități, în creștere cu 49% față de aceeași perioadă din 2024. Dacă includem Regatul Unit și țările EFTA, cifra crește la 9.346 de unități – o creștere de 52% față de anul precedent.
Autobuzele încărcabile electric reprezintă acum 22% din totalul înmatriculărilor noi , conform celor mai recente date ale ACEA, care includ toate autobuzele de peste 3,5 tone . Definiția organizației pentru „autobuze încărcabile electric” include atât autobuzele BEV, cât și cele hibride plug-in.
Marea Britanie rămâne cea mai mare piață de autobuze electrice din Europa
Piața completă de autobuze și autocare a crescut cu 3,6% până la sfârșitul celui de-al treilea trimestru al anului 2025, ajungând la un total de 28.417 unități. Printre piețele majore, creșterea a fost condusă de Polonia (+16,9%) și Germania (+12,8%), în timp ce Italia (-16,9%), Spania (-11,3%) și Franța (-4,5%) au continuat să înregistreze scăderi, afirmă ACEA.
Asociația notează că „înmatriculările de autobuze hibrid-electrice au înregistrat o scădere de două cifre de 32,7%, reprezentând 6,3% din piață. Înmatriculările de autobuze diesel au scăzut ușor cu 0,1%, deținând acum o cotă de piață de 64,2%, față de 66,6% în aceeași perioadă a anului trecut”.
Modelele de creștere diferă între țări, dar indică în aceeași direcție. Italia aproape și-a dublat înmatriculările de autobuze electrice, ajungând la 912 unități , datorită licitațiilor regionale și municipale susținute de finanțarea Next Generation EU. Belgia a înregistrat o creștere de 389%, în timp ce Suedia a crescut cu 484%, iar Austria cu 71%. Germania a rămas una dintre cele mai mari piețe, cu peste 1.000 de unități livrate , consolidându-și poziția de lider în Uniunea Europeană… dar nu și în Europa în ansamblu, deoarece Regatul Unit a crescut cu 50% și a realizat 2.117 livrări de autobuze electrice.




Comentați?