DAF Trucks începe producția de serie a modelelor complet electrice DAF XD și XF Electric. Noile sisteme de propulsie avansate, combinate cu designul extrem de aerodinamic al vehiculelor, permit o autonomie de operare cu zero emisii de peste 500 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei. Mai mult, acestea stabilesc un nou standard în ceea ce privește siguranța și confortul.
În 2018, DAF Trucks a fost primul producător de camioane din Europa care a comercializat un camion de distribuție complet electric. De atunci, zeci de tractoare și camioane rigide CF Electric și camioane rigide LF Electric au fost puse în funcțiune de către operatori de transport de top în aplicații cu emisii zero din întreaga Europă. Camioanele sunt utilizate pentru a aproviziona supermarketuri, a transporta containere și a colecta deșeuri în zonele urbane.
DAF ridică transportul complet electric la un nou nivel
Cu DAF XD Electric și XF Electric de nouă generație, DAF ridică transportul complet electric la un nou nivel. Ambele serii inovatoare de vehicule se bazează pe seriile XD și XF, premiate în mod repetat. Acestea oferă aceeași calitate, eficiență și siguranță de neegalat, combinate cu un confort uimitor al șoferului.
Unități de acționare ultramoderne
Noile DAF XD Electric și DAF XF Electric sunt propulsate de unități de acționare cu magneți permanenți eficiente și fiabile: PACCAR EX-D1 și PACCAR EX-D2, care oferă puteri de la 170 kW/230 CP la 350 kW/480 CP.
Unitățile de acționare sunt extrem de compacte și constau din două motoare electrice separate și o transmisie centrală integrată cu trei trepte. Seturile de angrenaje planetare asigură selectarea corectă a raportului de transmisie în orice moment și că, atunci când este utilizat sub sarcină parțială, dacă este posibil, doar unul dintre cele două motoare electrice este activat pentru o eficiență maximă.
De îndată ce este nevoie de mai multă putere și/sau cuplu, de exemplu în timpul accelerării, conducerii pe teren deluros sau în timpul frânării regenerative, a doua parte a unității de acționare este activată imediat și fără probleme. Soluția compactă cu două seturi de angrenaje planetare este, de asemenea, semnificativ mai ușoară decât o transmisie convențională. Acest lucru maximizează sarcina utilă a camionului, asigurând în același timp o schimbare rapidă și extrem de confortabilă a vitezelor.
PACCAR EX-D1: XD Electric
Unitatea de acționare PACCAR EX-D1 este furnizată în DAF XD Electric pentru utilizare individuală cu GVW de până la 29 de tone. Există trei variante de putere din care puteți alege: 170 kW (230 CP), 220 kW (300 CP) și 270 kW (370 CP), fiecare cu un cuplu maxim de 1.500 Nm. Motoarele pot fi combinate cu două până la cinci pachete de baterii, cu o capacitate brută de la 210 kWh la 525 kWh. Transmisiile PACCAR EX-D1 sunt ideale pentru aprovizionarea magazinelor și colectarea containerelor și a deșeurilor, de exemplu. Puterea maximă de frânare regenerativă pentru toate transmisiile PACCAR EX-D1 este de 270 kW.
PACCAR EX-D2: XD și XF Electric
Pentru aplicații mai solicitante, DAF oferă motorul electric PACCAR EX-D2, mai puternic. Acesta este disponibil pentru modelele XD și XF Electric și este disponibil în variantele de 270 kW (370 CP), 310 kW (420 CP) și 350 kW (480 CP). Aceste unități de propulsie oferă un cuplu impresionant de 2.400 Nm și sunt potrivite pentru vehicule cu greutate brută de până la 50 de tone. Lanțul de transmisie este furnizat cu minimum trei și maximum cinci pachete de baterii cu o capacitate brută de 315 kWh până la 525 kWh. PACCAR EX-D2, cu o putere de frânare regenerativă de 350 kW, este alegerea optimă pentru aplicații mai grele și transport pe distanțe lungi.
Pachete de baterii modulare personalizate
Pentru a adapta optim vehiculele electrice la nevoile și aplicațiile clientului, DAF oferă o gamă completă de configurații de baterii cu două până la cinci pachete. În cele din urmă, nu fiecare client are nevoie de autonomia maximă de funcționare de 500 de kilometri cu emisii zero – cu siguranță nu atunci când camionul parcurge un număr limitat de kilometri pe zi, se întoarce la bază în fiecare seară și poate fi reîncărcat acolo. Această abordare reduce greutatea vehiculului și mărește capacitatea utilă.
Cu toate acestea, opțiunea a cinci pachete de baterii permite peste 500 de kilometri cu emisii zero cu o singură încărcare a bateriei. Cu o planificare optimă a vehiculului și a încărcării, XD și XF Electric pot, în practică, acoperi până la 1.000 de kilometri complet electrici pe zi, ceea ce le face potrivite pentru transportul pe distanțe lungi.
Autonomia impresionantă se datorează în mare măsură transmisiilor extrem de eficiente PACCAR EX-D1 și EX-D2, în combinație cu sistemul inteligent de gestionare a bateriei de la DAF, care distribuie energia stocată în baterie pe întreaga transmisie și alte componente pentru o eficiență maximă.
Designul extrem de aerodinamic al camioanelor este, de asemenea, un factor important în eficiența energetică excelentă și în autonomia lor de operare. Designul aerodinamic și conic al cabinei, cu colțuri rotunjite și parbriz, precum și lipsa îmbinărilor și a golurilor dintre panouri, asigură cea mai mică rezistență posibilă la vânt, ceea ce se traduce direct în cel mai mic consum de energie posibil. Pragurile laterale, deflectoarele, gulerele și placa inferioară aerodinamică de sub cabină joacă, de asemenea, un rol, la fel ca și camerele digitale care înlocuiesc oglinzile.
Comentați?