Frauda cu carduri de carburant reprezintă una dintre cele mai mari provocări pentru companiile de transport. Pentru că infractorii devin tot mai sofisticați, Eurowag a dezvoltat și implementat o serie de soluții antifraudă inovatoare, menite să protejeze clienții și să ofere siguranță maximă la fiecare alimentare.
Sistemul antifraudă Eurowag (AFS) – un instrument unic pe piață
Pentru a asigura utilizarea cardurilor în condiții de siguranță, Eurowag a introdus gratuit sistemul antifraudă (AFS). Acesta funcționează prin blocarea automată a cardurilor atunci când nu sunt utilizate. Cardurile pot fi deblocate doar de persoanele autorizate, prin mai multe metode rapide și sigure:
- prin trimiterea unui SMS la numerele dedicate de pe numerele de telefon autorizate
- prin apelarea sistemului de răspuns vocal interactiv (IVR) de pe numerele de telefon autorizate
- direct din contul online Eurowag, din browserul de internet
- din aplicația mobilă Eurowag, printr-o funcție simplă de deblocare
În acest fel, doar persoanele autorizate pot iniția procesul de deblocare, iar cardurile sunt „închise” în mod implicit și devin active doar în momentul alimentării. După 30 de minute de la deblocare, ele se blochează din nou automat, reducând la minimum riscul de utilizare neautorizată.
Pentru situațiile în care șoferii întâmpină probleme, dispecerii pot interveni de la distanță pentru a debloca cardul prin aplicația mobilă Eurowag, oferind un sprijin imediat și eficient.
Sistemul Fuel Guard
Un alt nivel de protecție este oferit de securizarea prin geolocație, în urma legării cardului de dispozitivul de taxare EVA. Astfel, tentativele de utilizare frauduloasă în alte locații sunt prevenite automat, fără intervenția șoferului sau a altei persoane. Pentru situațiile în care șoferii întâmpină probleme, Eurowag oferă serviciu de asistența 24/7 pentru clienți la nr. de telefon +40 372 400 900, oferind un sprijin imediat și eficient.
Eurowag monitorizează permanent tipurile de fraude emergente, precum tentativele de manipulare a aparatelor de bord, și lucrează activ pentru a dezvolta contramăsuri. În același timp, compania a renunțat la practici care pot vulnerabiliza clienții, cum este cazul plăților prepay a taxelor de drum în anumite state (Slovenia, cel mai recent), tocmai pentru a crește nivelul de siguranță.
Această proactivitate aduce beneficii directe pentru companii. În primul rând, control total asupra cardurilor, cu opțiunea de a decide când și cum sunt utilizate. Apoi, siguranță financiară, eliminând riscul tranzacțiilor neautorizate. Flexibilitate, prin multiple metode de deblocare, și suport rapid prin departamentele de asistență și aplicațiile digitale integrate.
Comentați?