Home Camioane Mercedes-Benz Trucks își extinde portofoliul de camioane electrice pe baterii
CamioaneNoutati

Mercedes-Benz Trucks își extinde portofoliul de camioane electrice pe baterii

186

Mercedes-Benz Trucks continuă tranziția către un transport rutier sustenabil prin extinderea portofoliului de camioane electrice.

Pornind de la modelul de referință eActros 600, Mercedes-Benz Trucks va lansa în curând noi variante destinate transportului greu pe distanțe lungi. Noile modele vor păstra toate caracteristicile tehnologice de bază ale generației a doua a camionului electric, recunoscut pentru eficiența energetică remarcabilă și soluțiile tehnice inovatoare integrate.

Aceste versiuni noi vor fi disponibile pentru comandă începând din toamna acestui an, iar o parte dintre ele vor intra în producție în 2025, la fabrica Mercedes-Benz din Wörth am Rhein. Această decizie face parte din strategia producătorului german de a electrifica progresiv și eficient toate segmentele-cheie ale transportului rutier.

Tehnologie de vârf pentru eficiență maximă în transportul greu

Modelul eActros 600, lansat oficial la sfârșitul anului trecut, integrează tehnologii de ultimă generație care stabilesc noi standarde în industrie. Printre componentele esențiale se numără puntea motoare electrică dezvoltată intern, tehnologia celulelor LFP (litiu-fier-fosfat) cunoscută pentru durabilitatea superioară, arhitectura electrică la 800 V și noul panou de bord digital – Multimedia Cockpit Interactive 2. Toate acestea sunt completate de o gamă extinsă de sisteme de asistență pentru siguranță și confort la volan.

Achim Puchert, CEO al Mercedes-Benz Trucks, subliniază direcția strategică: „Scopul nostru este să impulsionăm decarbonizarea industriei într-un ritm accelerat, prin electrificarea unui număr cât mai mare de aplicații de transport. Nevoile clienților noștri sunt extrem de diverse – în special în ceea ce privește sarcina utilă și autonomia. Noile variante vor valorifica punctele forte ale eActros 600 și le vor oferi utilizatorilor soluții flexibile, eficiente și prietenoase cu mediul.”

Gama extinsă: mai multă flexibilitate pentru transportatori

Portofoliul extins va include tractoare rutiere și șasiuri platformă cu ampatamente suplimentare, versiuni echipate cu două pachete de baterii, precum și cabine lungi alternative în stilul Actros clasic, disponibile în diverse variante de plafon. Aceste opțiuni oferă transportatorilor un grad sporit de personalizare în funcție de cerințele logistice specifice.

Mercedes-Benz Trucks are deja experiență solidă în domeniul camioanelor electrice. Primele modele – eActros 300 și 400 – au fost introduse în 2021 pentru distribuție grea urbană, iar un an mai târziu, eEconic și-a făcut apariția ca soluție electrică optimizată pentru servicii municipale, în special pentru colectarea deșeurilor. Producția de serie a noii generații de camioane electrice, reprezentată de eActros 600, a început la finalul lui 2024. Următorul pas: lansarea în 2026 a unei serii limitate a modelului eArocs 400 pentru construcții urbane – o altă premieră prezentată recent la Bauma 2025. Și acest model va prelua componente cheie din eActros 600, inclusiv cutia frontală și bateriile LFP.

Totuși, această tranziție implică și o reconfigurare a gamei: producția modelelor eActros 300/400 va fi întreruptă până la finalul anului 2025. În schimb, producția modelului eEconic va continua fără întreruperi.

eActros 600 – liderul electric al transportului greu

Modelul eActros 600 a fost deja testat în condiții reale de operare, atât în flote comerciale ale clienților, cât și în cadrul a două tururi demonstrative majore: „eActros 600 European Testing Tour 2024” – un traseu de 15.000 km prin 22 de țări europene și „Winter Testing Tour 2025” – 6.500 km parcurși în condiții de iarnă în nordul Europei. Performanțele excelente au fost confirmate și prin titlul „International Truck of the Year 2025”, acordat de un juriu format din 24 de jurnaliști specializați în vehicule comerciale.

Autonomia este unul dintre atuurile esențiale ale acestui model: peste 500 km fără reîncărcare, cu o masă totală de 40 tone – în condiții reale de exploatare. Mai mult, cu pauze programate conform legislației, camionul poate parcurge zilnic peste 1.000 km, dacă există infrastructura de încărcare necesară. Acest lucru este posibil datorită celor trei pachete de baterii, fiecare având 207 kWh, cu o capacitate totală instalată de 621 kWh. Bateriile LFP permit utilizarea a peste 95% din capacitate – un avantaj major față de alte tehnologii.

Camionul este omologat tehnic pentru o masă combinată maximă de 44 tone și oferă o sarcină utilă de circa 22 tone în configurație standard cu semiremorcă – valoare care poate crește în funcție de reglementările naționale.

Infrastructura de încărcare – provocări și soluții

Mercedes-Benz Trucks recunoaște că dezvoltarea infrastructurii de încărcare este un factor critic în adoptarea pe scară largă a camioanelor electrice. În prezent, Europa dispune de mai puțin de 1.000 puncte de încărcare dedicate vehiculelor grele – un număr insuficient pentru cererea în creștere.

Pentru a accelera tranziția, Daimler Truck a anunțat în martie 2025 un proiect de rețea semi-publică proprie, sub brandul TruckCharge, care va pune la dispoziție peste 3.000 de stații de încărcare rapidă până în 2030. Această rețea va permite și utilizarea de către terți, pe bază de plată, a infrastructurii disponibile în depozitele companiilor. Inițiativa vine în completarea proiectelor publice de încărcare, cum este Milence – un joint venture creat de Daimler Truck, TRATON GROUP și Volvo Group, care urmărește instalarea a 1.700 de stații de înaltă performanță până în 2027.

Concluzie

Extinderea gamei eActros 600 reprezintă un pas major în democratizarea camioanelor electrice pentru transportul greu. Cu un portofoliu diversificat, tehnologii dovedite în teren și o strategie clară privind infrastructura, Mercedes-Benz Trucks își consolidează poziția de lider în tranziția spre un transport rutier neutru din punct de vedere al emisiilor.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Lion's City E
AutobuzeNoutati

MAN deschide calea pentru asamblarea autobuzelor electrice în Azerbaidjan

MAN și Improtex Trucks & Buses au semnat un memorandum de înțelegere...

AutobuzeNoutati

IVECO BUS este lider în mobilitatea durabilă în Lazio

IVECO BUS, împreună cu dealerul Romana Diesel și compania Indcar, și ca...

Lyten
NoutatiTehnologie

Lyten, undă verde pentru achiziția Northvolt

Dezvoltatorul american de baterii Lyten a primit undă verde pentru a achiziționa...

AutobuzeCamioaneNoutatiTehnologie

MAN și ABB îmbunătățesc fiabilitatea sesiunilor de încărcare MCS

MAN Truck & Bus și ABB raportează progrese suplimentare în validarea sistemului...